28.01.2021

Nowoczesne SEO ? jak sprawić by Twoja strona znalazła się w top wyszukiwań

Autor:

Dariusz Romaniec

Planujesz swoją stronę internetową lub już ją masz, ale zależy Ci na zwiększeniu jej popularności? Zapewne doskonale wiesz, jak wymagającą sztuką jest skuteczne pozycjonowanie — właśnie dlatego dajemy kilka wskazówek, które są niezbędne do maksymalizacji ruchu na stronie.

Strategia skutecznych działań

Aby zagwarantować swojej stronie skuteczne pozycjonowanie lub poprawić pozycję już istniejącej strony należy zwrócić uwagę, jakie rozwiązania w ciągu ostatnich lat wprowadziło Google. Przed wprowadzeniem dodatków do algorytmu Google — czyli Pingwina i Pandy, treści stron były masowo napychane słowami kluczowymi. Dodatkowo wiele firm korzystało z kupowanych linków, np. z Azji i Rosji, co znacznie obniżyło jakość stron.

Algorytm Pingwin zaczął karać witryny za nienaturalne i kupione linki, a Panda dzięki dokładnej analizie zmniejszał pozycję stron, które miały splagiatowane lub mało wartościowe treści. Wprowadzenie tych dodatków było podwaliną do aktualnej strategii działań, jeśli chodzi o skuteczne SEO w Szczecinie i innych miastach. Wyszukiwarka Google promuje witryny, które są wartościowe zarówno dla robotów, jak i użytkowników.

Aby treść strony była jak najbardziej atrakcyjna warto upewnić się, że dostarcza wyczerpujących odpowiedzi na pytanie zadane przez amatora danego tematu, czy też profesjonalistę. Ponadto dużym plusem są dopasowane słowa kluczowe do miejsca świadczonych usług — np. hasła uwzględniające pozycjonowanie na terenie Szczecina.

Rozsądny dobór słów kluczowych

Dobór odpowiednich słów kluczowych to jeden z ważniejszych elementów, jeśli chodzi o skuteczne pozycjonowanie. Szczecin, Warszawa, Poznań i wiele innych miast wiodą prym w kwestii profesjonalnej analizy słów. Aby zagwarantować sobie sukces, należy pamiętać o dokładnym researchu, który dostarczy informacji o pytaniach zadawanych przez potencjalnych Klientów. W celu zwiększenia widoczności w wyszukiwarkach liczą się nie tylko najpopularniejsze frazy, ale również te niszowe — zwłaszcza na początku przygody z pozycjonowaniem Google.

W dziedzinie marketingu panuje przekonanie, że dosyć ciężkie jest skuteczne pozycjonowanie — Szczecin oraz wiele innych miast pokazują, że to nie jest wcale tak ciężkie, a klucz do sukcesu to przede wszystkim dobra taktyka. Analiza keywords, czyli słów kluczowych opiera się na dokładnym badaniu grupy docelowej i określeniu typowego użytkownika strony.

Korzystając z usług profesjonalistów, musisz liczyć się z tym, że nie da się uzyskać cudownych efektów raptem po miesiącu współpracy. Nawet najlepsze pozycjonowanie sklepów WWW wymaga czasu, choćby z tego względu, że zyski wynikające z kampanii widoczne są po kilku miesiącach, podobnie jak długofalowy sukces dopasowanych słów kluczowych.

Zaplanowana struktura strony

Algorytmy Google działają w taki sposób, aby potencjalnego klienta doprowadzić do podstrony związanej z wprowadzonym hasłem. Dzięki temu znacząco skraca się droga klikania, jakie musiałby wykonać użytkownik ze strony głównej — co przekłada się na bardziej intuicyjne i płynne korzystanie ze strony. Dopracowana struktura powinna bazować na analizie słów kluczowych, o której mówiliśmy w poprzednim punkcie. Informacje te są niezbędne, aby wykonać niemal bezbłędne pozycjonowanie stron WWW.

Wśród najważniejszych elementów, na które należy zwrócić uwagę, wyróżniamy:

  • stronę główną — charakteryzuje się ogólną strukturą, a jej elementy prowadzą do podlegających podstron, takich jak np. produkty, usługi i różnego typu kategorie;
  • strony zbiorcze — świetnym ich przykładem są różnego rodzaju podkategorie, takie jak np. buty do biegania, które pozwalają nieco zawęzić pole poszukiwań i ułatwić cały proces klientom;
  • strony produktów i usług — są najniżej znajdującymi się elementami w strukturze, ale jednocześnie oferują maksymalnie szczegółowe opisy i charakterystyki. Ponadto zaleca się ich optymalizację pod konkretne frazy kluczowe związane z danym produktem lub usługą.

Nawet idealna struktura nie uratuje Twojej strony, jeśli zapomnisz o regułach SEO. Szczecin jest doskonałym przykładem pozycjonowanej frazy wraz z określeniem konkretnej usługi lub produktu, która przynosi wysokie wyniki w rankingu popularności, a co najważniejsze przyczynia się do lepszych zysków firmy. Aby dodatkowo usprawnić strukturę strony, pamiętaj o wzajemnym linkowaniu — zarówno do stron wyższego lub niższego rzędu, jak i stron równorzędnych.

Optymalizacja i konfiguracja strony

Jeżeli zależy Ci na skutecznym promowaniu swojej strony w wyszukiwarkach internetowych, ale nie masz pewności, czy wiesz jak to zrobić, warto skorzystać z pomocy profesjonalistów. Dzięki temu nie tylko zaoszczędzisz na budżecie zgodnie z ideą Zero Waste, ale również zwiększysz zyski i poznasz, jak wygląda najlepsze SEO. Szczecin podobnie do innych miast obfituje w przykłady pozycjonowania na wysokim poziomie, dzięki współpracy, która skupia się na optymalizacji strony treściowo, jak i strukturalnie.

Stabilne zaplecze linkowania

Współcześnie zdobycie zaufania wyszukiwarki Google opiera się głównie na jakości, a nie ilości linków, tak jak było kiedyś. Zarówno pozycjonowanie sklepów internetowych, jak i innych stron powinno zawierać odnośniki z zaufanego i znanego portalu, co znacząco podniesie efektywność pozycjonowania, a także wiarygodność Twojej witryny. Inną równie istotną kwestią są linki dofollow i nofollow — pożądane są głównie pierwsze z nich, ponieważ sugerują, że linki zostały zamieszczone naturalnie, dzięki czemu robot Google może je śledzić.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.