Marketing szeptany.
Jak cię widzą – tak cię piszą!
Kojarzycie słynny efekt kuli śnieżnej, w którym jakiś proces rozpoczyna się na małą skalę, a później sukcesywnie rośnie i staje się coraz większy? Jeśli tak, to zrozumienie istoty buzz marketingu nie zajmie Wam dłużej niż chwilę. Zjawisko to, zwane także marketingiem szeptanym, wpisuje się bowiem w popularną sentencję, że nic nie rozchodzi się po świecie tak szybko jak plotka. A co, gdyby tę plotkę kontrolować i samemu kształtować sposób jej rozprzestrzeniania? No właśnie. Czytaj więc dalej….
Tomasz Rejman

#Skuteczny Buzzmarekting
Jak to działa?
Esencją buzz marketingu jest to, aby w naturalny sposób inicjować dyskusje na temat konkretnej marki czy produktu. Żeby to narzędzie funkcjonowało efektywnie, konieczne jest jednak to, aby z niego umiejętnie korzystać. Kreowanie pozytywnego wizerunku firmy, które koniec końców ma przełożyć się na wymierne efekty sprzedażowe, musi być skrupulatnie zaplanowane i rozsądnie przeprowadzone. Jeśli popełnimy błąd i przekroczymy granicę naturalności, odbiorcy mogą nastawić się negatywnie, a cały plan spali na panewce. Porozmawiajmy więc o tym, jak można takiej sytuacji uniknąć.
Jak osiągnąć #sukces w marketingu szeptanym?
Mówi się, że najlepsza reklama to taka, która w oczach klienta wcale nie jest reklamą. Dlatego kluczem dla skutecznego buzzmarketingu jest NATURALNOŚĆ.
Rozsiewane plotki czy toczone rozmowy (zarówno te w świecie rzeczywistym, jak i wirtualnym) muszą mieć w sobie pierwiastek spontaniczności. Żyjemy w czasach coraz bardziej świadomej konsumpcji i nikt z nas nie lubi nachalnego nakłaniania do zakupu konkretnych produktów. Zazwyczaj wolimy sami w spokoju zastanowić się nad możliwościami, zasięgnąć opinii i finalnie podjąć dojrzałą decyzję.


Przed chwilą pojawiło się kolejno słowo, na które chcielibyśmy zwrócić uwagę i poświęcić mu dłuższy moment. Opinie. To właśnie one wpływają na konsumentów i budują wiarygodność danego produktu. Możemy je znaleźć w wyszukiwarce Google, na forach internetowych, usłyszeć od znajomych, w telewizji czy natknąć się na nie na którymś z portali w mediach społecznościowych. Czy tego chcemy czy nie, to one budują w nas często świadomość istnienia danej marki i wpływają na to, jakie decyzje konsumenckie podejmujemy. Jak zatem wykorzystać siłę opinii i kształtować w potencjalnych klientach model konkretnych zachowań? Już wyjaśniamy.
Na potrzebę chwili wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację, w której producent szamponów do włosów wypuszcza na rynek nowy produkt. Na wstępie dogaduje się z kilkoma zakładami fryzjerskimi, które mają w subtelny sposób zająć się jego reklamowaniem. Później akcja przenosi się już do konkretnego lokalu. Dwie osoby siedzą na fotelach, kolejne dwie stacjonują na kanapie i czekają na swoją kolej. W zakładzie toczy się znana powszechnie rozmowa o wszystkim i o niczym. W pewnym momencie jedna z fryzjerek w naturalny sposób sprowadza konwersację na szampony do włosów. Druga chętnie wchodzi w dialog i z pozoru spontanicznie opowiada o tym, jak dobry i ciekawy produkt pojawił się niedawno w obiegu. Wszystkie cztery klientki przysłuchują się rozmowie, każda zapamiętuje nazwę rynkowej nowości.
W świecie wirtualnym to Ty będziesz bowiem symbolicznym producentem szamponu, a my fryzjerami, których zadaniem będzie to, aby zaczęto o Tobie mówić.
Marketing Szeptany
w Twojej Firmie!
W efekcie opisanego powyżej działania producent w zręczny sposób buduje wiarygodność marki, wykorzystując do tego marketing szeptany. Odbiorcy nie czują się atakowani reklamą, często nawet nie zdając sobie sprawy, że właśnie się z nią zetknęli. Zasłyszana opinia wydaje się rzetelna i prawdziwa, ponieważ została zaczerpnięta od specjalisty w danej dziedzinie. W tej sytuacji istnieje spore prawdopodobieństwo, że któraś ze wspomnianych wyżej osób zaufa rekomendacji i zdecyduje się na zakup szamponu, który niedawno pojawił się na rynku.
Poznaj #Efekty
naszych klientów
Wzrost pozycji organicznych
top 1-10
Poprawa ruchu organicznego
+150%
Poprawa rozpoznawalności marki
+221%
Wzrost zaufania do Twojej marki
+100%
Formy Buzz Marketingu

Na początku wyjaśnimy krótko, czym jest marketing szeptany w sieci i gdzie dokładnie możemy się z nim spotkać. Na to narzędzie składają się miedzy innymi wpisy na forach internetowych, pozytywne recenzje i opinie, ale też wszelkie wypowiedzi, komentarze oraz cały influence marketing. O właśnie, ten wymieniony jako ostatni również jest bardzo ciekawym zagadnieniem. To już jednak materiał na zupełnie odrębną historię, więc najlepiej poczytajcie o tym tutaj. My natomiast zostawiamy na chwilę influencerów i wracamy do esencji marketingu szeptanego.

Drugą formą działania buzz marketingowego w sieci jest social listening (monitorowanie poszczególnych fraz i zapytań) oraz wypowiadanie się jako marka, czyli komentowanie, inicjowanie dyskusji, odpowiadanie i zachęcanie do rozmów na konkretne tematy. W Virtual People zdajemy sobie sprawę, jak wiele można osiągnąć w ten sposób, dlatego wkładamy maksimum zaangażowania w to, aby właściwie budować wizerunek Twojej marki i żebyś osobiście doświadczył, jakie korzyści mogą płynąć z odpowiednio ukierunkowanych działań. Wiele osób, które nam zaufało zdążyło się już przekonać, jak ważne jest to, aby przedsiębiorstwo było faktycznie obecne w internecie. I nie mówimy tu o biernej obecności, która polega jedynie na posiadaniu strony internetowej czy profilu na Facebooku. Chodzi o zaprezentowanie potencjału marki, wyjście do klienta i w pewnym sensie o poprowadzenie go za rękę prosto do siedziby firmy. To chcemy osiągnąć, to umiejętnie robimy od lat, to możemy Ci zaproponować.
Podstawowa zasada jest jasna i niepodważalna: jeśli chcesz, żeby o Tobie mówili, najpierw musisz zacząć robić to samodzielnie. Pierwszym sposobem na osiągnięcie zamierzonego celu jest budowanie wpisów i opinii z tak zwanych sztucznych kont. To dzięki temu zabiegowi nazwa firmy zacznie występować na wielu forach, a użytkownicy internetu będą stopniowo coraz bardziej identyfikowali daną markę. Działania te należy oczywiście prowadzić umiejętnie, pamiętając o zasadach staranności i ostrożności, ponieważ tylko wtedy ten przekaz będzie naturalny i pozytywnie zadziała na odbiorców. Korzystanie z usług doświadczonych specjalistów z agencji Virtual People gwarantuje Ci, że Twoja firma będzie bardzo rozsądnie budować swoją renomę w świecie online. Wszystkie wpisy będą zręcznie dopasowane do tematów dyskusji i znajdą się we właściwych miejscach, we właściwym czasie. Przekaz nigdy nie będzie zbyt nachalny, ponieważ to mogłoby negatywnie wpłynąć na Twoich potencjalnych klientów. Czas zadziała na Twoją korzyść, a wraz z jego biegiem, w przeróżnych zakątkach internetu będą pojawiały się rekomendacje i pozytywne wypowiedzi na temat Twojej firmy. Efekty? Niebawem przekonasz się sam.

Działasz lokalnie? Myśl globalnie!
Buzzmarketing #Szczecin w Virtual People
Na wstępie sumiennie wykonujemy to, co zawsze – analizujemy, rozmawiamy, poznajemy Ciebie i Twoje potrzeby. Gdy tylko znajdziemy odpowiedzi na wszystkie pytania, przechodzimy do ustalenia właściwego pakietu liczby wpisów oraz wskazujemy miejsca, w których mają się one pojawiać. Mogą to być konkretne grupy i fora tematyczne, media społecznościowe, ale też komentarze określonych produktów czy branie udziału w toczących się dyskusjach. Opracowanie pełnego harmonogramu sprawia, że mamy ustalony precyzyjny plan, a klient doskonale wie, jakich działań może się spodziewać w określonym horyzoncie czasowym.
Wybierając Virtual People, wybierasz tak naprawdę grupę specjalistów, która ma za sobą lata doświadczenia w marketingu szeptanym. Doskonale wiemy, jak funkcjonuje ten świat, co warto robić, a czego należy unikać. Jeśli chcesz wpływać i osobiście kształtować wizerunek swojej marki w sieci, trafiłeś w odpowiednie miejsce. Naszym celem będzie nie tylko zwiększenie jej rozpoznawalności, ale też sprawienie, że będzie ona pozytywnie kojarzona przez odbiorców. Brzmi zachęcająco? Zaufaj ekspertom w branży i na własne oczy przekonaj się, ile mogą być warte rekomendacje oraz dobry PR.
Poznanie Twoich potrzeb
Analiza Twojego biznesu
Zaproponowanie
kanałów i rozwiązań
Określenie liczbowe
ilości publikacji
Zaplanowanie
harmonogramu działań
Analiza
Optymalizacja
Wnioski i raport działań
Chcesz aby szeptali o Twojej firmie?
Poniżej kilka #Virtualnych sposobów jak to osiągnąć.

Budowanie rozpoznawalności marki
Zakorzenianie obrazu marki w świadomości odbiorców jest jednym z podstawowych kroków, które pozwalają osiągnąć wymierny sukces. Chcesz, aby Twoja firma była nie tylko szeroko rozpoznawalna, ale też pozytywnie kojarzona? Skorzystaj z doświadczenia specjalistów i zadbaj o odpowiedni wizerunek marki. Współpraca z …
Virtual People pomoże Ci osiągnąć cel i sprawi, że Twoje przedsiębiorstwo stanie się zdecydowanie bardziej zauważalne na rynku.
mniej

Generowanie dialogu z odbiorcami
Interakcja między przedsiębiorstwem i jego odbiorcami jest jednym z fundamentów budowania pozytywnego wizerunku firmy. Umiejętnie prowadzony dialog pozwala nie tylko zaprezentować swoją markę z odpowiedniej strony, ale umożliwia też poznanie klientów oraz właściwe zrozumienie ich potrzeb, a to w konsekwencji przenosi firmę na zupełnie inny poziom.
Jak umiejętnie kontaktować się z odbiorcami i jakich kanałów użyć, aby prowadzić skuteczny dialog? Doskonale znamy odpowiedzi na te pytania, więc tym bardziej zachęcamy do kontaktu.
mniej

Generowanie wpisów
Umiejętnie skonstruowane i umieszczone we właściwych miejscach wpisy stopniowo budują rozpoznawalność danej marki. Specjalistyczne fora tematyczne, kanały w mediach społecznościowych – lokalizacji jest sporo, ale jak wybrać te właściwe? Od tego jesteśmy my. Współpracując z Virtual People, masz pewność, że wizerunek Twojej firmy jest w rękach fachowców.
Nasi specjaliści wygenerują optymalne treści i w naturalny sposób umieszczą je we właściwych miejscach w sieci. Efekt? Przedsiębiorstwo stanie się bardziej rozpoznawalne, a w świadomości konsumentów będzie budowany pozytywny obraz firmy.
mniej

Budowanie pozytywnych opinii Google
Co robimy, gdy chcemy dowiedzieć się więcej o jakimś produkcie? Bardzo często wpisujemy daną frazę w wyszukiwarkę i zapoznajemy się z opiniami innych konsumentów. Jeśli są pozytywne, zdecydowanie wzrastają szansę, że koniec końców zdecydujemy się na dokonanie zakupu. W Virtual People wyprzedzamy fakty. Chcesz, aby
Twoja firma była dobrze kojarzona i zależy Ci na pozytywnych rekomendacjach w Google? Nic prostszego. Zgłoś się do nas i ciesz się z efektów, jakie może dać Ci właściwie zbudowana baza opinii.
mniej

Budowanie recenzji na Facebooku
Pozytywnie recenzje na platformie społecznościowej Facebook zwiększają wiarygodność i wzbudzają zaufanie klientów. Chcesz wpłynąć na odbiorców i sprawić, aby czuli się na Twojej stronie bezpiecznie? Zadbaj o odpowiednie recenzje i buduj pozytywny wizerunek marki. Jak osiągnąć optymalny efekt? Zgłoś się do nas, a my udzielimy Ci wszelkich niezbędnych
odpowiedzi. Czekamy na kontakt i jesteśmy gotowi do działania.
mniej

Strategiczne planowanie rozwoju marki
Rozwój każdej marki wymaga przygotowania odpowiedniej strategii. Grupa naszych doświadczonych specjalistów jest do dyspozycji. Przeanalizujemy Twój biznes, zbadamy środowisko, zapoznamy się z konkurencją. Wysłuchamy Cię, zrozumiemy potrzeby i cele, które chcesz osiągnąć. Te wszystkie dane pozwolą nam wytyczyć…
optymalny plan działania, na który ukierunkujemy Twoje przedsiębiorstwo. Chcesz rozwijać markę i coraz mocniej zapadać w świadomość potencjalnych klientów? Trafiłeś pod właściwy adres, bierzmy się do pracy.
mniej

Monitorowanie marki
Jeśli dążysz do osiągnięcia najwyższej jakości, musisz stale monitorować swoją markę. Które rozwiązania przynoszą efekty, co wymaga poprawy, gdzie drzemie niewykorzystany potencjał? Odpowiedzi na te pytania pozwolą Ci wdrożyć działania korygujące, które przełożą się na silniejszą pozycję firmy na rynku. Właściwe monitorowanie marki wymaga jednak
odpowiednich umiejętności. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu.
mniej

Social listening
Czym jest tytułowy social listening? Mówiąc w skrócie, jest to proces, polegający na analizowaniu wypowiedzi użytkowników w sieci. Zebrane w ten sposób wnioski są swego rodzaju źródłem wiedzy marketingowej. Co się odbiorcom podoba? Czego im brakuje? Jakie mają potrzeby? Umiejętne korzystanie z zebranych danych pomaga właściwie ukierunkować
kolejne działania i w efekcie osiągnąć wymierne rezultaty. Chcesz dowiedzieć się, co można usłyszeć w świecie online i jak przekuć te informacje w sukces? Jesteśmy do dyspozycji.
mniej

Analiza sentymentu
Chciałbyś dowiedzieć się, jaki wydźwięk w sieci mają opinie o Twojej firmie? Które produkty spełniają oczekiwania klientów, a z których są niezadowoleni? Analiza sentymentu pozwoli Ci zbadać ten trend poprzez weryfikację fragmentów tekstu i umożliwi wyciągnięcie konstruktywnych wniosków. Twoja marka jest odbierana pozytywnie czy negatywnie? A może przeważają
komentarze neutralne? Jeśli się nad tym zastanawiasz, skorzystaj z naszych usług. Przeanalizujemy sytuację, podzielimy się z Tobą naszą opinią i zarekomendujemy podjęcie konkretnych kroków. Brzmi rozsądnie? Wybierz Virtual People i zobacz, co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić.
mniej