Więcej w kategorii:

Blog Marketing Blog wszystkie
27.01.2021

Kampania Zero Waste – czyli jak nie marnować swojego budżetu reklamowego

Autor:

Grzegorz Kozak

Martwisz się, że Twój budżet zostanie przepalony jeszcze zanim na dobre rozpoczniesz kampanię? A może pomimo liczenia wydatków i kontrolowania ustawień ciągle masz problem z efektywną kampanią reklamową? Właśnie w takich sytuacjach najlepszym wyjściem jest kampania Zero Waste, która pomoże osiągnąć zarówno dobre wyniki, jak i przyczyni się do zmniejszenia zbędnych wydatków!

Rozsądna metodologia jako podstawa efektywnego marketingu

Wszyscy zdajemy sobie sprawę, jak szybko ewoluuje technologia, rynek, narzędzia, a co za tym idzie również marketing. Na każdym kroku uczymy się czegoś nowego, przyswajamy innowacyjne rozwiązania, a także dopracowujemy aktualne, aby jak najbardziej zwiększyć ich efektywność. Profesjonalne przygotowanie to jeden z wielu etapów, które decydują o wysokiej jakości usług, dzięki czemu Klienci nie muszą się obawiać o doskonale przeprowadzony skuteczny marketing. Jedna z najważniejszych zasad jest banalnie prosta — nie marnować budżetu na nieprzemyślaną kampanię reklamową.

Kampania Zero Waste korzysta z terminu zapożyczonego z ekologii, który doskonale oddaje charakterystyczną filozofię pracy. O sukcesie, jakim jest efektywny marketing, decydują techniki przeprowadzania kampanii oraz racjonalne dysponowanie budżetem. Ponadto w wielu przypadkach więcej korzyści daje analiza kampanii reklamowych, niż napędzanie sprzedaży produktów bądź usług. Szczególnie na wczesnym etapie planowania warto zwrócić uwagę na optymalizację kampanii reklamowej, dzięki czemu środki zostaną jak najlepiej rozdysponowane — bez zbędnych i nietrafionych wydatków.

Jakimi zasadami kieruje się kampania Zero Waste?

Ogromny sukces kampanii bezstratnych zbudowany jest na dwóch solidnych filarach. Pierwszy z nich to wspomniana wcześniej analiza kampanii reklamowych, która eliminuje ryzyko pochopnych działań. Dzięki niej o wiele łatwiej rozumiemy biznes Klienta, co z pewnością przyczynia się do zidentyfikowania przyszłych przeszkód w osiągnięciu sukcesu. Ponadto niezbędnym elementem każdego planu jest dokładny audyt kampanii reklamowych. Drugi filar dotyczy gwarancji Zero Waste, która pozwala na skuteczny marketing bez marnowania zasobów.

Śledzenie i analiza konwersji

W przeprowadzaniu efektywnych kampanii reklamowych śledzenie konwersji i jej skuteczności jest niezbędnym standardem, jeśli Klient chce osiągnąć wysoką wydajność. Dotyczy to zarówno ręcznego, jak i automatycznego zarządzania stawkami, ponieważ w obu przypadkach liczy się dokładność. Aby sprawdzić poprawność kodów konwersji, warto zwrócić uwagę na występowanie duplikatów transakcji, czy też wartości bez określonego podatku i kosztów wysyłki. Prawdopodobne problemy mogą wynikać również ze źle skonfigurowanych usług Google Analytics.

Dokładną analizę konwersji warto przeprowadzić dopiero po jakimś czasie, dzięki czemu uzyskane wyniki będą najbardziej reprezentatywne. Na tym etapie decydujące są słowa kluczowe, które powinny generować zarówno solidną liczbę wyświetleń, jak i kliknięć. W innym przypadku należy dopracować skuteczność reklam tak, aby były podstawą do profesjonalnej kampanii reklamowej realizowanej zgodnie z zasadami Zero Waste.

Weryfikacja danych

Wszechstronna weryfikacja wyników przyczynia się do zminimalizowania zbędnych wydatków budżetu z tego względu, że dostarcza wielu dodatkowych informacji o stanie kampanii reklamowej. Najczęściej wykorzystywane narzędzia to przede wszystkim Google Analytics lub Facebook Attribution — zapewniają cenne informacje dotyczące jakości ruchu, występowania awarii lub luk w danych. Poszerzony punkt widzenia znacząco podnosi jakość skutecznego marketingu, a co ważniejsze dostarcza dodatkowych danych, które są niezbędne do racjonalnego planowania wydatków.

Równomierne rozłożenie budżetu

Efektywne kampanie reklamowe wymagają odpowiedniego alokowania budżetu, które zwykle skupia się na typie reklam i kanałów ruchu. Zgodnie z ideą efektywnego dysponowania środkami zwracamy uwagę na równomierne rozłożenie wydatków miesięcznych, biorąc pod uwagę również sezonowość pewnych usług i produktów. Najczęściej spotykana taktyka skupia się na szybkim generowaniu ruchu za większe pieniądze, jednak ten sam, a nawet lepszy efekt można osiągnąć dzięki systematycznemu operowaniu budżetem. Takie podejście eliminuje ryzyko, że wszystkie środki zostaną wydane na początku lub końcu miesiąca, co prawdopodobnie skończy się kiepskim ruchem w pozostałym czasie.

Korzyści wynikające z kampanii zero waste

Skuteczny marketing oparty na gwarancji bezstratnego wydatkowania środków zapewnia Klientom zauważalne zyski, a co najważniejsze długofalowe zwiększenie wyników. Oprócz podstawowych zasad istnieje jeszcze kilka obszarów, które szczególnie zasługują na uwagę:

  • monitorowanie adresów URL;
  • uwzględnienie kilku modeli atrybucji;
  • maksymalizacja zysków z reklam;
  • pogłębiona analiza kampanii reklamowych.

W naszej pracy kierujemy się przede wszystkim poszanowaniem pieniędzy, a co za tym idzie racjonalnym ich lokowaniem. Taka ideologia pozwala nam szerzyć atrakcyjną filozofię Zero Waste, która przynosi pozytywne skutki od pierwszych momentów wdrożenia. Ponadto doskonale wiemy, że dla Klientów liczą się nie tylko wyniki, ale również spokój wynikający z oddania kampanii w dobre ręce.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.