05.02.2021

Współpraca celebrytami, czyli czy warto inwestować w Influence marketing.

Autor:

Tomasz Stypa

Jednym ze skutecznych sposobów promowania marki i zdobywania zaufania odbiorców w social mediach jest współpraca z influencerami. Nic tak nie buduje więzi z odbiorcami, jak znana i lubiana twarz, dodatkowo budząca uznanie. Nie dziwi więc fakt, że wiele marek, jak choćby Huawei branduje swoje produkty twarzą Roberta Lewandowskiego jednego z najlepszych piłkarzy na świecie.

Influence marketing – z czym to się „je”?

Influence marketing to w najprostszej definicji forma marketingu sieciowego. Polega ona na promowaniu w social mediach produktów lub usług i ich lokowaniu przez osoby wpływowe. Najczęściej celebrytów, mających już wypracowaną grupę odbiorców. Najistotniejsze w działaniach influencer’ów jest dotarcie do jak największej grupy potencjalnych klientów. Dlatego liczba followersów jest nie bez znaczenia. Co ważne, przy wyborze ambasadora marki, powinniśmy kierować się nie tylko jego zasięgami, ale również contentem. Jeśli jest on spójny z wizja naszej marki, pozwoli na skuteczny influence marketing. To da możliwość, aby kampania nie tylko była spójna, ale również i wiarygodna. Najlepszym narzędziem do influence marketingu jest Instagram. Jednak i Tik Tok ma swój ogromny udział w aktywnych kampaniach w sieci.

Wiele marek zauważywszy potencjał Tik Toka, swoje działania przeniosły właśnie na tę aplikację. Świetnym przykładem zastosowania Tik Tika w kampanii reklamowej jest marka Addidas. Firma, dzięki akcji ZX 2K Boost. udowodniła, jak użytkownicy mogą, prześcigać się na swoich profilach w rzucaniu sobie wyzwań, i ich interpretacjach. Nie tylko z korzyścią zdobycia dla siebie nowych followersów i zasięgów, ale z korzyściami również dla firmy. Udowodnił to, choćby jeden z najpopularniejszych polskich tiktokerów Dominik Krupiński, którego profil obserwuje ponad 2,7 miliona followersów. W autorskim challange’u #shoechallenge, który w Polsce trenduje się, jako #magicznebuty, promuje buty Addidasa w swoich filmikach. W swoich wyzwaniu próbuje wrzucić sobie na stopę buta, który w magiczny sposób zmienia cały outfit. Można zatem uznać influence marketing za coś więcej, niż tylko reklamę, a kreowanie nowej rzeczywistości w sieci.

Korzyści współpracy z infuencerami.

Niewątpliwie współpraca z ambasadorami marki to dobre rozwiązanie reklamowe. Do influencerów zaliczyć można zaliczyć, nie tylko celebrytów, ale również:

  • youtuberów
  • instagramerów
  • tiktokerów
  • gamerów
  • blogerów

W skrócie ambasadorami marki mogą być wszyscy, którzy prowadzą działalność w internecie. I zyskują na swojej działalności dużą popularność, tworząc własną grupę odbiorców. Głównymi korzyściami, jakie daje skuteczny influence marketing są:

  • dotarcie do ogromnej liczby odbiorców
  • autentyczność i zdobywanie zaufania
  • zwiększenie zysków
  • wyższe wyniki w wyszukiwarce Google
  • oryginalna forma reklamy produktu
  • niższy koszt budowania zasięgu
  • precyzyjne dotarcie do grupy odbiorców
  • viralove posty lub hasztagi z oznaczeniem marki

Jednak trzeba również pamiętać, że jeśli dopiero zaczynamy współpracę z influencerem, możemy popełnić kilka podstawowych błędów, do których m.in. należą:

  • wysłać kiepski brief – co ważne, zawarte w nim szczegółowe informacje, dotyczące kampanii, produktu i oczekiwań wobec influencera uchronią przed wieloma nieporozumieniami.
  • brak zaufania – jeśli narzucimy influencerowi zmianę stylu komunikacji, odbiorcy mogą wyrzuć sztuczność w przekazywanej treści. Dobra kampania to wypośrodkowanie swobody ambasadora, a trzymaniem ręki na pulsie.
  • brak indywidualnego podejścia – aby nie traktować ambasadora, jako tablicy ogłoszeń
  • niedokładny mapping – dlatego istotny jest dobór odpowiedniego promotora, którego charakter i sposób komunikacji są spójne z marką. W innym wypadku zły wybór, bardzo szybko obróci się przeciwko nam.
  • nie tylko zasięgi, a zaangażowanie – powinniśmy zwracać uwagę szczególnie na realne zaangażowanie grupy docelowej. Właśnie to, da nam pewność skutecznego dotarcia z naszym produktem.
  • brak naturalności – najważniejsza jest naturalność i pomysłowe wplecenie produktu w treści publikowane w social mediach. Aby zachowac spójność i nienachalność reklamy, a zwłaszcza utrzymać wiarygodność contentu.

Agencja reklamowa a współpraca z influencerami.

Jeśli interesuje nas współpraca z influencerami, najlepszym rozwiązaniem będzie współpraca z agencją reklamową. Zwłaszcza, specjalizującą się w influence marketingu. Co ważne, często kontakt z wieloma celebrytami jest utrudniony. Dlatego warto stawiać na agencję z dobrą bazą kontaktów. Agencja reklamowa to również specjaliści z ogromnym doświadczeniem, którzy odpowiednio zaplanują całą kampanię reklamową. A dodatkowo zaangażują się w kontakt, dzięki czemu łatwiejsza będie współpraca z influencerami. Szczecin może pochwalić się wieloma ambasadorami marek, jak choćby Macademian Girl, która wiedzie prym, jako influencerka modowa. Śmiało można określić ją, jako number one w konkursie na Marketing Instagram Szczecin. Media społecznościowe Macadamian Girl obserwuje bowiem, aż milion followersów. Co trzeba dodać, że influencerów ze względu na zasięgi, jakie uzyskują można podzielić na dwie grupy:

  • makro-influencerzy – posiadający od kilkudziesięciu tysięcy do kilkuset tysięcy followesów,
  • mikroinfluencerzy – od tysiąca do dziesięciu tysięcy fanów followersów.

Dodatkowo współpraca z agencją, pozwoli na ustalenie indywidualnych warunków działań z ambasadorem marki. Dzięki czemu przygotowana kampania będzie przemyślana. A co ważne profesjonalnie przygotowana również pod kątem treściowym i wizualnym.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.