Influence marketing
Czasami jest tak, że przedsiębiorca ma do zaoferowania bardzo ciekawy, jakościowy produkt ale nie do końca wie jak dotrzeć z nim do grupy swoich docelowych odbiorców. Do głowy wówczas przychodzi jedno z najprostszych rozwiązań – wpływ społeczny! Wykorzystajmy więc w kampanii Influencera!
Tomasz Stypa
Senior project manager & marketing specialist
![Influence marketing 1 tomasz stypa second mob](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2022/04/tomasz-stypa-second-mob.jpg)
Influence marketing w Twojej firmie!
Nie od dziś przecież wiadomo, że pozytywne rekomendacje tych, którym ufamy, mogą w dużym stopniu oddziaływać na nasze zachowania konsumenckie. Dlaczego więc nie korzystać z tego w przypadku własnego biznesu?
![Influence marketing 2 icon01 influence](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon01-influence.png)
Zasięg i rozpoznawalność
![Influence marketing 3 icon02 influence](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon02-influence.png)
Zaufanie klienta
![Influence marketing 4 icon03 influence](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon03-influence.png)
Rekomendacje
![Influence marketing 5 icon04 influence](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon04-influence.png)
Wzrost sprzedaży
Aby osiągnąć satysfakcjonujący efekt w tej materii, musimy jednak umiejętnie zbudować strategię prezentacji produktu i dobrać do tego odpowiednią grupę osób, którymi będziemy się wspierać. Wdrożenie tych działań, a następnie analizowanie i weryfikowanie ich efektywności pozwala sukcesywnie przesuwać się naprzód i stopniowo zwiększa potencjał promocyjny marki. W tym miejscu pojawia się zasadne pytanie: jak nawiązać współpracę z odpowiednim infulencerem?
Jak nawiązać współpracę z #influencerem?
Na początku wypada pochylić się chwilę nad właściwym opisem osób, które możemy określić takim mianem. Mówiąc najprościej, influencerem może być każdy, kto posiada liczne grono odbiorców i jest postrzegany jako swego rodzaju specjalista w danej dziedzinie. Jeśli ta osoba dostarcza wartościowy content i jest wiarygodna, istnieje duża szansa, że jej zdanie faktycznie będzie uznawane za cenną rekomendację i w konsekwencji może przełożyć się na kształtowanie konkretnych zachowań konsumenckich.
Współpracuj z celebrytami!
#influencer w Twojej firmie
#Sprzedawaj
#Zarabiaj
#Rozwijaj swój profil
Przed chwilą padło słowo content, które jest w tej sytuacji wyjątkowo istotne i wymaga specjalnego podkreślenia. To właśnie ono różnicuje influencer marketing od zwykłej reklamy. W tym drugim przypadku zdarzają się przecież przykłady, że słynni muzycy promują produkty spożywcze, sportowcy banki, a aktorzy lekarstwa. Słowem: nie jest wymagane, aby osoba występującą w reklamie była ekspertem w danej dziedzinie. Liczy się wyłącznie popularność. W influencer marketingu jest zupełnie inaczej, ponieważ musi istnieć widoczny związek między influencerem, a promowanym przez niego produktem. Osoby z branży beauty promują kosmetyki, blogerki modowe odzież, trenerzy fitness konkretne odżywki oraz suplementy. Taki stan rzeczy buduje bowiem wiarygodność i sprawia, że odbiorcy dużo chętniej ufają sugestiom autorytetów w danej dziedzinie.
![Influence marketing 7 influence sell mob](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/influence-sell-mob.jpg)
#efektywny influence marketing dla Twojej firmy
Czyli co jak i za ile?
Jak zaplanować działania #influence marketing?
Planowanie strategii marketingowej, zakładającej udział influencerów nie należy do prostych zadań. Proces ten powinien zostać poprzedzony gruntowną analizą, podczas której odpowiemy sobie na pytania, w którym miejscu znajduje się firma, jak wielu ma odbiorców, jakim budżetem dysponuje i co chciałaby osiągnąć. Zbudowanie społeczności? Zaktywizowanie użytkowników? Promocja wybranego produktu i wygenerowanie konkretnej sprzedaży? Motywacji może być dużo, w związku z tym należy się dobrze zastanowić nad rezultatami, które nas faktycznie interesują.
![Influence marketing 9 influence plan top mob](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/influence-plan-top-mob.jpg)
Odpowiednio skonstruowany plan, który zapewni ich realizację, będzie możliwy do nakreślenia i wykonania tylko wtedy, gdy cele zostaną jasno sprecyzowane. Dodatkowo trzeba mieć świadomość tego, co jesteśmy w stanie oferować w ramach współpracy, kogo możemy zainteresować naszym produktem oraz kto może go w przekonujący sposób reklamować. Jak widzicie, tych wstępnych ustaleń jest całkiem sporo. Kiedy jednak przebrniemy przez ten etap, możemy brać się kolejny. I to właśnie tutaj tak naprawdę zaczyna się cała zabawa.
![Influence marketing 10 influence plan bottom mob](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/influence-plan-bottom-mob.jpg)
W przemyślany sposób wybieramy odpowiednich influencerow
Gruntownie weryfikujemy ich profile…
Jeśli uzyskane odpowiedzi nas satysfakcjonują i mamy przekonanie, że trafiliśmy na wiarygodną osobę, która może pomóc nam w osiągnięciu pożądanych rezultatów, stopniowo zaczynamy budować relację i ustalamy warunki współpracy. Te mogą być naturalnie bardzo zróżnicowane i będą zależne od wielu elementów. Podstawową zasadą jest jednak to, aby dobierać zasięgi oraz wynagrodzenie w oparciu o oczekiwane efekty oraz pozycję naszego brandu. Jeśli jesteśmy mało rozpoznawalni, warto zacząć
od mikroinfulencerów, którzy chętnie podejmą współpracę w rozliczeniu barterowym. Jeśli nasza marka należy do tych większych, siłą rzeczy zgłaszamy się do osób, które dysponują bardziej okazałymi zasięgami. W tym przypadku w grę wchodzić już będą zazwyczaj wynagrodzenia w standardowej formie finansowej. Sama wysokość stawki jest oczywiście kwestią do indywidualnego dogadania między obiema zainteresowanymi stronami.
Zbuduj z nami Twój Brand!
Gdy znajdziemy już odpowiednią osobę i ustalimy precyzyjnie warunki współpracy, czas wziąć się za planowanie publikacji reklamowych. Po wykonaniu tego kroku, możemy przejść do weryfikacji czy wszystko odbyło się prawidłowo oraz do tego, co absolutnie najważniejsze – monitorowania wyników. W tym celu badamy ruch, sprzedaż, aktywność odbiorców czy przyrosty fanów – zależnie od tego, który wskaźnik jest dla nas kluczowy. Dzięki zebranym danym możemy ocenić efektywność kampanii, a także zdobywamy fundamentalną wiedzę, która rzutuje na planowanie kolejnych ruchów promocyjnych.
Lata doświadczenia w influencer marketingu pozwoliły nam nie tylko poznać temat od podszewki, ale sprawiły, że zbudowaliśmy też dużą grupę kontaktów i zacieśniliśmy relacje z wieloma uznanymi influencerami. Przez ten czas z powodzeniem promowaliśmy produkty oraz rozwijaliśmy społeczności w social mediach.
Dlaczego warto nam zaufać?
12
lat doświadczenia
121
prowadzonych kont
Ponad
100
wykreowanych marek
Ponad
500
topowych influencerów
W Virtual People posiadamy niezbędną wiedzę oraz przygotowanie merytoryczne, które umożliwia nam skuteczne działanie w tej części branży reklamowej. Chcesz, żeby zrobiło się o Tobie naprawdę głośno? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o tym, jak możemy to wspólnie osiągnąć.
![Influence marketing 11 icon influence bottom01](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon-influence-bottom01.png)
Opracowanie strategii influence
Nie od dziś wiadomo, że wielkie rzeczy osiąga się dzięki wielkim planom. Nakreślenie optymalnej strategii influence nie należy do łatwych, więc warto skorzystać w tej kwestii z pomocy specjalistów. Zespół Virtual People ma praktyczne doświadczenie w tym temacie i chętnie podzieli się swoją wiedzą. Zapoznamy się z Twoim biznesem, przeanalizujemy potrzeby, posłuchamy …
o celach, które chciałbyś osiągnąć. Te dane pozwolą nam opracować plan działania, który w stu procentach wpisze się w Twoje oczekiwania. Chcesz dowiedzieć się, jak efektywnie korzystać ze wsparcia influencerów i jakie korzyści może Ci to przynieść? Zgłoś się do nas.
mniej
![Influence marketing 12 icon influence bottom02](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon-influence-bottom02.png)
Generowanie ruchu na profilu
Interakcja napędza ruch, ruch napędza sprzedaż – ta uniwersalna marketingowa prawda mówi w zasadzie wszystko. Jeśli chcesz, aby o Twojej marce zrobiło się głośno, musisz podjąć pewne kroki i wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw. Generowanie ruchu na profilach społecznościowych zwiększa zainteresowanie odbiorców i w konsekwencji pozwala trafić do coraz …
szerszego grona potencjalnych klientów. W jaki sposób to osiągnąć? Od tego jesteśmy już my. Mamy wiedzę, mamy doświadczenie, mamy konkretne kwalifikacje i doskonale wiemy, jak to robić.
mniej
![Influence marketing 13 icon influence bottom03](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon-influence-bottom03.png)
Budowa społeczności w mediach społecznościowych
Social media są w dzisiejszych czasach jednym z podstawowych narzędzi nowoczesnego handlu. Jeśli chcesz być obecny w tej sferze (a zaufaj nam, chcesz), musisz zacząć budować swoją społeczność. Stopniowo rosnące grono aktywnych fanów pozwoli Ci trafić do świadomości kolejnych klientów i umocni wizerunek promowanej marki…
Zastanawiasz się, co zrobić, aby przyciągnąć użytkowników? Nie musisz. Zleć to zadanie profesjonalistom i ciesz się efektami.
mniej
![Influence marketing 14 icon influence bottom04](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon-influence-bottom04.png)
Współpraca z influencerami
Jak wybrać odpowiedniego influencera i rozpocząć z nim współpracę? W jaki sposób nadzorować ustalone działania i analizować ich efektywność? Te z pozoru skomplikowane kwestie dla nas są jak chleb powszedni. Pomożemy Ci podjąć optymalne decyzje i będziemy pilotować cały proces rozbudowy sieci influencerów oraz współpracy z nimi. Chcesz mieć …
pewność, że ktoś czuwa merytorycznie nad całym procesem? Trafiłeś we właściwe miejsce.
mniej
![Influence marketing 15 icon influence bottom05](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon-influence-bottom05.png)
Pilotaż rozliczeń
Rozliczanie się z influencerami jest na tyle elastyczne, że bardzo trudno ubrać to w sztywne ramy. W niektórych przypadkach rozwiąże się tę kwestię barterowo, w innych trzeba będzie negocjować konkretne stawki. Jak uporządkować to wszystko, mieć pełną świadomość zaangażowania finansowego i osiągać przy tym planowane wyniki? Od tego jesteśmy my …
Zapewniamy pełny pilotaż rozliczeń, jesteśmy transparentni w stosunku do naszych klientów i oferujemy kompleksową pomoc w tym zakresie. Zaufaj nam i zdejmij sobie ten problem z głowy.
mniej
![Influence marketing 16 icon influence bottom06](https://virtualpeople.pl/wp-content/uploads/2021/12/icon-influence-bottom06.png)
Analiza i monitorowanie wyników
Jedną z najważniejszych kwestii dla każdego przedsiębiorcy jest analiza efektywności czynionych przez niego inwestycji. Monitorowanie wyników i wyciąganie wniosków na podstawie zbieranych danych jest kluczowe również w przypadku influencer marketingu. Co działa dobrze? Co może funkcjonować jeszcze lepiej? …
Gdzie drzemie dodatkowy potencjał? Które pomysły okazały się nietrafione? W naszej analizie odpowiemy na wszystkie te pytania i podpowiemy Ci, jakie działania warto wdrożyć, aby osiągane wyniki były jeszcze bardziej okazałe. Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu.
mniej