04.12.2022

Quality Score w Google Ads

Autor:

Marek

Quality Score w Google Ads

Skuteczne kampanie Google Ads pozwalają w krótkim czasie istotnie zwiększyć sprzedaż. Jednak aby tak się stało, konieczne jest zatroszczenie się o najwyższą jakość reklamy, którą można ocenić między innymi poprzez sprawdzenie Quality Score w Google Ads. Czym jest też wskaźnik i jakie ma znaczenie? Jak go poprawić? Odpowiadamy!

Ocena kampanii Google Ads– czym jest Quality Score?
Kampania Google Ads ma na celu zwiększenie wartościowego ruchu na stronie. Jednak aby działania przyniosły oczekiwane rezultaty, agencja reklamowa Google Ads musi zadbać o jakość reklam. Można ją oceniać na wielu wymiarach, przyjmując rozmaite kryteria. Niewątpliwie jedną z najtrafniejszych ocen jest ta dokonywana przez samo Google. Na swoim koncie Google Ads można sprawdzić wyniki jakości – Quality Score – aktualnie prowadzonej kampanii Google Ads. Google dokonuje oceny na poziomie wykorzystywanych w reklamach fraz kluczowych, przyjmując skalę 1-10. Ostateczna ocena ustalana jest na podstawie wyników w 3 obszarach:

Trafność reklamy – Google ocenia, czy dana reklama odpowiada temu, czego szuka użytkownik. Chodzi o określenie, w jakim stopniu reklama odpowiada danej frazie kluczowej, po której użytkownik na nią trafił.

Jakość strony docelowej – wysoka jakość witryny firmowej to kluczowa kwestia zarówno dla pozycjonowania organicznego, jak i dla kampanii Google Ads. Oceniając kampanię, Google bierze pod lupę jakość witryny, sprawdzając tempo wczytywania podstron i ogólną poprawność przygotowania strony pod kątem technicznym. Jednak to nie wszystko, ocenia się również trafność strony docelowej względem reklamy i użytej frazy kluczowej.

Przewidywany CTR (współczynnik klikalności) – reklama jest skuteczna wtedy, kiedy użytkownicy chętnie w nią klikają. Google sprawdza, jak często wyświetlanie danej reklamy w odpowiedzi na wyszukiwanie określonej frazy zaskutkowało kliknięciem w odnośnik, porównując te dane z wynikami konkurencji. Uwzględniane są dane z ostatnich 3 miesięcy.

Prowadzenie Google Ads a wysokie wyniki jakości
Jeśli decydujesz się na prowadzenie kampanii Google Ads, na pewno chciałbyś, aby przyniosła ona jak najlepsze rezultaty. W tym celu warto pracować nad poprawą wyników jakości. Jak to zrobić? Najlepiej rozłożyć ten wskaźnik na czynniki pierwsze, czyli omówione powyżej komponenty, i rozpocząć pracę w każdym z tych obszarów z osobna.

Poprawne prowadzenie Google Ads wymaga intensywnej pracy w zakresie doboru i grupowania fraz kluczowych. Częstym błędem jest przygotowywanie jednej reklamy dla wielu, często co najwyżej luźno powiązanych fraz. W efekcie trafność reklamy względem fraz kluczowych jest niska. Warto dobrze przemyśleć treść reklamy, rozważając czego tak naprawdę szukają użytkownicy wpisujący w okno wyszukiwarki określoną frazę.

Dla osiągnięcia lepszych rezultatów kampanii Google Ads popracuj nad aspektem technicznym strony. Sprawdź, w jakim tempie wczytują się podstrony, skróć linki, skonwertuj multimedia. Ponadto rozważ, która podstrona będzie najlepszą stroną docelowa dla danej reklamy. Warto kierować użytkownika bezpośrednio do promowowanych kategorii lub nawet produktów, aby skrócić mu drogę do dokonania zakupu.

Dla poprawy przewidywanego współczynnika klikalności powinieneś wdrożyć podobne działania, jak te mające poprawić trafność reklamy. Jeśli treść reklamy będzie odpowiadała potrzebom użytkownika, chętnie w nią kliknie. Zadbaj też o atrakcyjność wizualną i język perswazji.

Specjaliści Google Ads Szczecin – współpracuj z ekspertami
Prowadzenie Google Ads może się wydawać proste. W rzeczywistości droga od wykupienia płatnej reklamy do zwiększenia sprzedaży bywa długa i wyboista. Wysoka ocena jakości to zwykle jeden z warunków efektywności kampanii. Skuteczne kampanie Google Ads wymagają pieczołowitej pracy nad doborem i grupowanie fraz kluczowych, doskonaleniem witryny internetowej i odgadywaniem intencji oraz oczekiwań użytkowników. Dlatego warto, aby zajęła się tym profesjonalna agencja reklamowa Google Ads.

Jeśli interesuje Cię kampania Google Ads Szczecin, skontaktuj się z nami. Jesteśmy zespołem ekspertów z wieloletnim doświadczeniem w tym obszarze. Bogate portfolio kampanii Google Ads dowodzi naszej znajomości tematu i umiejętności w zakresie tworzenia reklam Google Ads z uwzględnieniem odpowiedniego doboru fraz kluczowych. Tworzymy reklamy, które osiągają najwyższe wyniki jakości, a przede wszystkim, zapewniają wysoki współczynnik konwersji, co przekłada się bezpośrednio na wzrost sprzedaży. Specjaliści Google Ads Szczecin czekają na Ciebie, skontaktuj się z nami już dziś!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.