20.01.2021

Agencja reklamowa czy samodzielne działania, co wybrać?

Autor:

Tomasz Rejman

Online marketing to wciąż najpopularniejsza forma budowania marki w sieci. Jeszcze większego znaczenia w branży nabrały kluczowe narzędzia reklamowe, takie jak Facebook Ads czy Google Ads, bez których nie może obejść się skuteczny e-marketing. Czas pandemii i powracających lockdownów przyspieszyły proces przenoszenia do sieci wielu firm. Tym bardziej 2021 rok będzie rokiem nie tylko nowych trendów w marketingu sieciowym, ale i nastawienia na profesjonalne działania reklamowe we współpracy z agencjami reklamowymi. Profesjonalizm i dobry content będą kluczowe, jak nigdy wcześniej.

Agencja reklamowa – dlaczego warto?

Przemyślane działania marketingowe nie mogą obejść się bez kluczowych działań online, do których zaliczyć można, choćby:

  • optymalizację strony www,
  • świetnie przygotowany copywriting,
  • budowanie społeczności w social mediach,
  • konfiguracja i optymalizacja kampanii Facebook Ads i Google Ads.

Wymienione powyżej czynniki to piedestał tworzenia świadomości marki w sieci, a przede wszystkim skuteczny e-marketing. Działania te można wykonywać dwutorowo. Z jednej strony można stawiać na autorskie pomysły i strategię wykonywaną metodą prób i błędów. Co nierzadko naraża firmę na straty finansowe lub wybrać drugi kierunek, czyli profesjonalizm. Dlatego najlepszym wyborem będzie agencja reklamowa. Szczecin podobnie, jak Warszawa zaczyna wieść prym w skuteczności działań marketingowych na rynku.

Zastanawiając się nad tym, jakie korzyści płyną ze współpracy z profesjonalną agencją reklamową, należy wskazać zauważalne rezultaty w krótkim czasie, doświadczenie i szybką reakcję na pojawiające się w szybkim tempie trendy. Wielu mało doświadczonych przedsiębiorców w kwestiach promocji marki w social mediach chce na wstępie zaoszczędzić na dodatkowych i stawia na własne działania, często wykorzystując do tego płatne reklamy. Nierzadko niestety robiąc to nieumiejętnie, nie zyskując na tym ani dodatkowych klientów, ani przychodu. W większości wypadków takie działania online marketing wrzuca w próżnię pozostawiając bez echa. Co skutkuje również straconym czasem i źle zainwestowanymi pieniędzmi.

Współpraca z doświadczoną agencją reklamową to strzał w dziesiątkę, pozwalająca na osiąganie zadowalających wyników. Przemyślany i skuteczny e-marketing to możliwość na rosnącą świadomość marki wśród konsumentów, ale i pewny przypływ finansowy. Kolejnym argumentem „za” korzystaniem z usług agencji reklamowej jest wykorzystywanie i analiza Google Ads i Facebook Ads, bez których nie mogą obejść się efektywne kampanie reklamowe. Ich obsługa wymaga odpowiednich umiejętności analitycznych, tym bardziej zadowalające będzie skorzystanie z pomocy specjalistów, również pod kątem optymalizacji strony.

Trendy marketingowe w 2021

Nowoczesny e-marketing wraz z nadejściem 2021r. wchodzi na całkiem inny poziom. Prym w kwestii trendów w obecnym roku wieść będą:

  • wyszukiwanie głosowe, wraz z dodaniem języka polskiego do asystenta głosowego Google; wyszukiwanie za pomocą głosu stało się bardziej popularne w Polsce,
  • zakupy w mediach społecznościowych, zwłaszcza za pośrednictwem grup umożliwiających sprzedaż czy wypromowanie danego produktu na Facebooku. Co ciekawe sprzedaż może też odbywać się za pośrednictwem transmisji na żywo zarówno na grupie jak i prywatnym profilu,
  • e-commerce, który, dzięki pandemii rozwinął się w szybkim tempie, od zeszłego roku przyrost sklepów internetowych wzrósł o bagatela 60%. Co ważne, e-commerce względem sklepu stacjonarnego to nie tylko oszczędność, ale i większa możliwość dotarcia do klientów,
  • analityka, czyli inaczej zbieranie danych analitycznych stało się popularne i nikogo nie powinno to dziwić, ponieważ każda firma chcąca rozwijać się i swoje produkty potrzebuje informacji o tym, co wyszukują użytkownicy. Informacje o potrzebach obecnych i przyszłych konsumentów pozwalają dostosować ofertę pod ich preferencje,
  • autonomizacja marketingowa, inaczej specjalistyczne oprogramowanie umożliwiające zautomatyzowanie niektórych procesów marketingowych np. podczas sprzedaży w sklepie internetowym, wysyłanie przelewów potwierdzeń itp.

Wiele z tych trendów obserwując online marketing, były wykorzystywane od lat. Jednak nieprzewidziane zdarzenia, jak ubiegłoroczny początek pandemii, zmotywował wielu przedsiębiorców do szukania całkowicie nowych rozwiązań dla swoich biznesów. Wiele z wyżej wspomnianych trendów, wymaga również wsparcia specjalistów. Dlatego wystukując w wyszukiwarce Google frazę najlepsza agencja reklamowa Szczecin Virtual People będzie najlepszym wyborem w kwestii profesjonalnych e-kampanii reklamowych.

Tik Tok potentat social-trendów?

Kiedy nastała era Tik Toka, był on kojarzony jedynie z contentem video, kierowanym stricte do młodego pokolenia. Jego potencjał szybko został wykorzystany przez marketingowców do tworzenia kampanii reklamowych. Stając się kolejnym popularnym medium do zarabiania dużych pieniędzy i świetnym narzędziem, który wykorzystał online marketing. Główną ideą Tik Toka jest pobudzanie kreatywności i jak najaktywniejsze angażowanie swoich twórców. Obecnie Tik Tok jest najbardziej rozwijającym się narzędziem reklamowym. Mody na Tik Toku kształtują się w zaskakującym tempie. Swój udział w ich rozwoju mają nie tylko znane marki, jak choćby Adidas, ale również celebryci. Jednym z najpopularniejszych profili na Tik Toku jest konto Fit Loversów promujących zdrowy styl życia. Mówiąc o trendach, warto również wskazać te najważniejsze, które wiodły prym w 2020r. i w tym również będą świetnym rozwiązaniem marketingowym:

  • popularne hasztagi,
  • obecność wielu marek,
  • duety,
  • influencerzy,
  • slow motion,
  • challange.

Poza bardziej mainstreamowymi treściami video, w aplikacji znaleźć można wiele wartościowych materiałów w postaci poradników czy tak zwanych lifehacków. Co dodatkowo można powiedzieć o Tik Toku, to fakt, iż jest aplikacją z najbardziej dopasowanym contentem do grupy wiekowej. Według statystyk opublikowanych przez firmę, pracującą nad Tik Tokiem 60% osób to grupa ludzi w wieku od 16 do 24 lat. Zauważa się również wzrost zainteresowania aplikacją u osób ze starszych grup wiekowych.

Podsumowanie

Jeśli chcielibyśmy promować swoją markę za pomocą social mediów, warto nawiązać współpracę z influencerami lub profesjonalną agencja reklamową. Zwłaszcza, jeśli chcemy uniknąć powszechnych pomyłek początkujących. A dodatkowo skutecznie zdobywać zasięgi organiczne. Wybierając agencję reklamową, otrzymujemy też pełny monitoring podjętych działań oraz dostęp do wielu profesjonalnych narzędzi. W tym również aplikacji związanych z optymalizacją strony. Agencja reklamowa to pierwszy krok do sukcesu Twojej firmy.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.