04.12.2022

Dlaczego warto promować swoje social media?

Autor:

Marek

Dlaczego warto promować swoje social media?

Social media to największe narzędzie reklamowe we współczesnym świecie. To dostęp do kilku miliardów użytkowników oraz dodatkowe możliwości w postaci skutecznego Menedżera Reklam, np. Facebook Ads Szczecin. Daje to możliwość nawiązania i utrzymania trwałej relacji z klientem oraz przeprowadzania skutecznych działań, takich jak kampania social media Szczecin.

Social media – czy warto promować się w internecie?
27,2 milionów Polaków aktywnie korzysta z social mediów – taki wynik przedstawiono w raporcie “Digital 2022”, oznacza to dokładnie 72% mieszkańców. Na świecie liczba użytkowników mediów społecznościowych sięga 4,62 miliarda, czyli prawie 60% populacji świata (“Digital 2022”). Jak widzimy, to ogromne liczby, ale nie tylko użytkowników – także potencjalnych klientów!

To pierwsza i najważniejsza odpowiedź na pytanie: czy warto promować się w internecie? Kampania social media może mieć i zresztą najczęściej ma, wyższą skuteczność i dotarcie niż np. reklama offline. Nasze firmowe media społecznościowe są idealną platformą do promowania produktów, ale też do kontaktu z klientami oraz budowania swojej marki. Czy warto promować swoje social media Szczecin? Warto, i to jak! Dalej, podpowiemy, jak najskuteczniej promować swoje konta w internecie i na jakie narzędzia zwracać szczególną uwagę.

Jak promować się w social media Szczecin?
Media społecznościowe to aktualnie jedne z najbardziej popularnych platform na świecie. Według raportów GetHero i HootSuite Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn oraz TikTok dominują w internecie. Warto zaznaczyć, że Twitter oraz LinkedIn są bardziej kanałami oficjalnymi i formalnymi. Komunikacja na nich jest specyficzna, dominuje w niej komentarz dot. branży i spraw z nią związanych. Nas w tym momencie interesują bardziej trzy pozostałe, w których profesjonalna kampania social media przyniesie pożądane efekty, tj. zwiększoną sprzedaż.

Promocja za pomocą Facebook Ads Szczecin, czy na Instagramie i TikToku musi być skrupulatnie przemyślana i systematycznie wdrażana. Nie obejdzie się tu także bez stworzenia wyróżniającego się contentu. Social media marketing bazuje na sprecyzowanej grupie docelowej oraz charakteru danej marki i jej działalności. Rodzajów treści dostępnych w social media szczecin jest od groma i jeszcze więcej, dlatego nienachalność reklamy jest łatwa do osiągnięcia – a jakże potrzebna! Promocja w social media może być przyjemną zabawą, ale nie jest wcale łatwa, dlatego dobrze jest powierzyć ją profesjonalistom w postaci agencji i specjalistów.

Facebook Ads Szczecin i inne narzędzia w kampania social media
Jak już wspomniane, Facebook, Instagram oraz TikTok to podstawowe narzędzia do promocji w mediach społecznościowych. Niemal każdy, kto chce sprawdzić jakąś markę, pierwsze co robi to sprawdza nie stronę, a właśnie konto na tych platformach. W dzisiejszych czasach brak tych profilów może skutkować brakiem klientów. Ważne, by posiadać minimum jedno konto na wybranej platformie – to już daje nam dostęp do ogromnej bazy konsumentów. Facebook, Instagram i TikTok są do siebie nieco podobne, jednak nie takie same. Podobnie jak ich odbiorcy – każde to narzędzie ma inny target. Zamieszczane treści także różnią się formą i zdecydowanie powinny różnić się treścią – w końcu po co powtarzać komunikat, gdy można stworzyć dwa?

Charakterystyka narzędzi social media

Facebook – to podstawowe i w tej trójce, najstarsze narzędzie. Tutaj najważniejsze są tekst i grafika lub zdjęcie. Głównie one przyciągają uwagę. Na Facebooku można także dodawać relacje, udostępniać treści innych użytkowników oraz komentować posty. Aktualnie najistotniejszym punktem tego narzędzia jest Facebook Ads, dzięki któremu można tworzyć skuteczne kampanie reklamowe. Wyróżniają się one niezwykłą precyzją pod względem dotarcia do wybranej grupy odbiorców.

Instagram – drugie najpopularniejsze narzędzie social media. Posiadając konto, można prowadzić spotkania live, wrzucać posty, relacje (tzw. stories), a także rolki (reelsy). Szczególnie te ostatnie aktualnie zdominowały Instagram. Krótkie filmiki, które pokazują treści łatwe, zabawne, ale też edukacyjne i trudne są doskonałą formą dotarcia do klienta w szybki, nienachalny i przystępny sposób. Są bezpośrednim nawiązaniem do TikToka. Reklamy na Instagramie, podobnie jak na Facebooku tworzy się za pomocą skutecznego Menedżera Reklam.

TikTok – najmłodsze dziecko social mediów. Z początku przeznaczone głównie dla młodszych odbiorców, a nawet dzieci. Z czasem, poszerzyło swoje kręgi i dziś obejmuje niemal cały przekrój społeczeństwa. TikTok to kreatywne materiały video wzbogacone o ścieżki dźwiękowe, naklejki, filtry czy nakładki AR. Dzięki zaawansowanym algorytmom treści są dopasowane do odbiorców – co wpływa na skuteczność reklamy.

Jakie są plusy promowania swoich social mediów?
Social media są we współczesnym marketingu absolutną podstawą. Służą do ogólnej komunikacji z klientami oraz działań reklamowych. Przyjrzyjmy się dokładnie, jakie są największe plusy promowania swoich social media Szczecin!

Dostęp do ogromnej bazy potencjalnych klientów – aż 72% mieszkańców Polski korzysta z mediów społecznościowych. Dzięki profilom na Facebooku, czy Instagramie mamy ogromną i darmową szansę dotarcia do konsumentów.

Dotarcie do precyzyjnie określonej grupy odbiorców – Menedżer Reklam to aktualnie narzędzie promocyjne o najwyższej skuteczności. Przekazy trafiają do grupy, która zna markę i jest rzeczywiście zainteresowana zakupem produktu lub usługi.

Możliwość nawiązywania i utrzymywania relacji z konsumentem – już sama nazwa “media społecznościowe “ sugeruje ich istotę i przeznaczenie. Komentowanie postów, wchodzenie w interakcję oraz udostępnianie informacji to idealne działania, które mogą wpłynąć na wzrost zaufania i poprawę jakości relacji na linii klient-firma.

Budowanie marki osobistej – Facebook, Instagram i TikTok pomagają w uwiarygodnieniu firmy oraz stworzeniu swoistej marki – jej charakteru (np. zabawne rolki, pokazywanie zaplecza i kulisów działalności).

Monitoring skuteczności – statystyki dostępne w wymienionych narzędziach są prowadzone automatycznie i odznaczają się wysoką dokładnością. Pozwalają na regularny monitoring zaangażowania odbiorców i ich zachowań. W dodatku dzięki social mediom mamy dostęp do łatwej obserwacji najnowszych trendów!

Chcesz, by Twoja firma była zauważalna? Pragniesz zwiększyć swoje zyski? Zacznij promować swoje social media! Wykorzystuj te narzędzia i ich ogromny potencjał reklamowy, zacznij korzystać z ogromnej bazy potencjalnych klientów. Jeśli nie wiesz, jak to zrobić – skonsultuj się z profesjonalną agencją marketingową! Efekty mogą Cię zadziwić!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.