01.03.2023

Rodzaje kampanii Google Ads

Autor:

Darek Romaniec

Przedsiębiorcy, którzy chcą pokazać się w Internecie na znacznie szerszą skalę, mają wiele możliwości. Jedną z nich jest reklama w Google Ads. To niezaprzeczalnie jedno z bardziej istotnych narzędzi w budowaniu marketingu internetowego. Kampania reklamowa w Google Ads jest bardzo skuteczna. Sprawdźmy zatem, jakie rodzaje kampanii może nam zaoferować.
Zacznijmy jednak od podstawowego pytania.

Czym jest Google Ads?

Google Ads (do 2018 roku znane jako Google AdWords) jest platformą reklamową, która pozwala reklamodawcom na wyświetlanie reklam na stronach wyników wyszukiwania w Google oraz innych witrynach i aplikacjach, które są zawarte w programie reklamowym Google. Google Ads jest zatem narzędziem niebywale efektywnym, ale to nie jedyna jego zaleta. Wszelkie podejmowane przez przedsiębiorcę działania mogą być stale monitorowane oraz analizowane. Dzięki temu może reagować, gdy któraś reklama nie przyniosła zamierzonego skutku.
Kampanie Google Ads

Kampania Google Ads daje możliwość targetowania reklam do konkretnych grup odbiorców na podstawie takich czynników jak wiek, płeć, lokalizacja geograficzna, zainteresowania czy język. Platforma ta oferuje wiele opcji reklamowych, w tym reklamy tekstowe, graficzne, wideo oraz reklamy w aplikacjach mobilnych.
Jednym z kluczowych elementów kampanii Google Ads jest możliwość ciągłego monitorowania efektywności kampanii oraz dokonywania zmian w czasie rzeczywistym, opartych na analizie danych. Dzięki temu możliwe jest optymalizowanie strategii kampanii, aby osiągnąć lepsze wyniki i maksymalnie wykorzystać budżet reklamowy.

Rodzaje kampanii
Przed rozpoczęciem pracy nad kampanią Google ADS ważne jest wyznaczenie konkretnego celu. Z racji, że ta platforma reklamowa oferuje szeroki zakres konfiguracji, optymalizacji i ustawień, możesz dostosować każdą kampanię do swoich zamiarów. Kolejnym istotnym aspektem jest wybór rodzaju kampanii, który najbardziej będzie odpowiadał strategii marki i wcześniej obranego celu marketingowego. Poznajmy zatem rodzaje kampanii Google ADS.

1. Search (SEM)

Aby zwiększyć ruch na Twojej witrynie (a jednocześnie podnieść wyniki sprzedaży), warto zainteresować się kampanią w sieci wyszukiwania (search). Ten typ kampanii polega na wyświetlaniu reklam tekstowych w wynikach wyszukiwania. Jest to jednocześnie jedna z najważniejszych kampanii Google Ads. Dlatego nasi specjaliści kładą duży nacisk na jej strukturę.

Na czym polega struktura kampanii Search? Na precyzyjnie dobranych słowach kluczowych. Nie należy również zapominać o tworzeniu angażujących treści reklamowych. Słowa kluczowe dobierane są na podstawie raportów z narzędzi Google. Powinny odnosić się do produktów lub usług oferowanych przez klienta, jednak unikając zbyt ogólnych określeń. Jeśli sprzedajesz w internecie słodycze zza granicy – jedną z fraz kluczowych z pewnością będą „słodycze zza granicy” lub „zagraniczne słodycze”. Na pewno nie będą to „słodycze”. Skupienie się na tym zadaniu i dokładne opracowanie opisów, zachęcających do akcji wraz z frazami kluczowymi, może zwiększyć szansę na to, że potencjalny klient kliknie właśnie w Twoją reklamę.

2. YouTube

Jest to kampania wideo, która umożliwia wyświetlanie reklam na platformie YouTube podczas przeglądania filmów przez użytkowników. Uznaje się, że jest to jeden z najbardziej skutecznych typów kampanii, ponieważ:
– koncentrują uwagę odbiorcy,
– docierają do tych osób, które nie korzystają z wyszukiwarek internetowych,
– zachęcają do zakupu poprzez dobrze przemyślany scenariusz i pomysł na film.
Reklamy na YouTube mogą być wyświetlane przed lub w trakcie oglądania wybranego filmu oraz jako propozycje do obejrzenia. Jeśli chcesz zwiększyć świadomość swojej marki, dotrzeć do nowych odbiorców lub wypromować konkretne produkty czy usługi – taki typ reklamy będzie świetnym rozwiązaniem.

3. Promujące aplikacje

Kampanie reklamowe aplikacji to rodzaj kampanii reklamowych skierowany do osób korzystających z urządzeń mobilnych, z celem zwiększenia liczby pobrań i użyć aplikacji mobilnej. Podczas kampanii reklamowej aplikacji reklamy są wyświetlane w aplikacjach mobilnych, w wynikach wyszukiwania w sklepach z aplikacjami (np. w Google Play lub App Store), w sieci reklamowej Google oraz na innych platformach reklamowych. Reklamy te mają na celu przyciągnięcie uwagi użytkowników, zainteresowanie ich ofertą i zachęcenie do pobrania i używania aplikacji. Pozwalają na precyzyjne kierowanie reklamami do użytkowników, którzy zainteresowani są konkretną kategorią aplikacji, na przykład gry, aplikacje finansowe, aplikacje do edycji zdjęć itp.

4. Produktowe

Ten rodzaj kampanii pozwala skupić działania wokół konkretnego produktu w wynikach wyszukiwania, na stronach związanych z konkretną branżą, na aplikacjach mobilnych, na YouTube i w sklepie Google Play – wszędzie tam, gdzie udziały ma Google. W ten sposób nie tylko zwiększysz swój zasięg, ale również przyciągniesz uwagę potencjalnych klientów.

5. Display

Ta kampania reklamowa umożliwia wyświetlanie reklam graficznych (banery, obrazki), multimedialnych (filmów) lub reklam tekstowych na stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych i w dostępnej sieci reklamowej Google. Reklamy są targetowane na podstawie różnych kryteriów tj.: wiek, płeć, geolokalizacja, zainteresowania, zachowania użytkownika, dane demograficzne ., a także dane, które sami wybieramy chociażby w postaci list marketingowych Dzięki kampanii displayowej rozpoznawalność Twojej marki może zdecydowanie wzrosnąć, tak samo może się stać z ruchem na Twojej stronie internetowej oraz sprzedażą – a o to przecież chodziło, prawda?

6. Performance Max

Kampania reklamowa Performance Max to narzędzie w ramach platformy Google Ads, które umożliwia reklamodawcom prowadzenie kampanii z wykorzystaniem różnych formatów reklamowych i sieci reklamowych Google w celu osiągnięcia określonych celów biznesowych. Dzięki Performance Max reklamodawcy mogą wybrać cele biznesowe, takie jak generowanie leadów, sprzedaż produktów, pozyskiwanie subskrybentów i wiele innych, a następnie system automatycznie optymalizuje wykorzystanie różnych formatów reklamowych i sieci reklamowych Google, aby osiągnąć jak najlepsze wyniki w danym, określonym wcześniej, celu biznesowym.

7. Lokalne

To rodzaj kampanii reklamowej skierowanej do klientów, którzy są fizycznie obecni w określonym obszarze, na przykład w danym mieście lub regionie. Celem takiej kampanii jest dotarcie do klientów w określonym obszarze geograficznym i zachęcenie ich do skorzystania z usług lub zakupów w danym sklepie lub punkcie usługowym. W kampanii reklamowej lokalnej reklamy są wyświetlane w wynikach wyszukiwania Google lub na mapie Google Maps, kiedy użytkownik wprowadzi zapytanie związane z danym miejscem lub typem usługi. Reklamy mogą zawierać informacje o lokalizacji, godzinach otwarcia, numerze telefonu lub innych informacjach, które pomogą klientom skontaktować się z przedsiębiorstwem

Zlecając nam realizację kampanii, możesz liczyć na nasze indywidualne podejście. Kampanie Google Ads są bardzo dynamiczne – stale się rozwijają. W trakcie ich trwania mogą pojawić się nowe możliwości, które być może będą mogły przynieść korzyści w realizacji wspólnie ustalonych celów reklamowych. W takich sytuacjach zawsze konsultujemy się z Tobą. Twoja rola w kampanii jest równie istotna.
Nasi specjaliści z pewnością pomogą wybrać Ci kampanię, która będzie najbardziej skuteczna dla Twojego biznesu. Jesteś w dobrych rękach!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.