Kampania reklamowa Instagram
Jeśli Twoja branża wiąże się w jakikolwiek sposób z wizualną estetyką lub masz co pokazać – rozważ dodanie Instagrama do Twojego zestawu kanałów social media! Jest to portal, który wykorzystuje obraz jako główne narzędzie przekazu. Podstawowy warunek – zdjęcia muszą się wyróżniać i zachwycać. Ich jakość musi być ponadprzeciętna. Do tworzenia pięknych grafik mogą być pomocne takie programy jak https://www.canva.com/. Masz w niej dostęp do ładnych filtrów, szablonów oraz innych atrakcyjnych funkcji edycyjnych. Dzięki temu udoskonalisz estetykę, a Twoje wpisy będą miały szansę na większe zasięgi.
Prowadzenie profilu Instagram
Instagram jest również świetnym narzędziem do poznawania preferencji swoich konsumentów. Czy potrafisz odpowiedzieć sobie na pytania: Jakie treści preferują Twoi klienci? Jakie mają przyzwyczajenia, zainteresowania, gusta? Aby to sprecyzować, zwróć uwagę na hashtagi, którymi się posługują – pozwoli Ci to lepiej dopasować reklamy do ich potrzeb. Sam też staraj się inspirować – zachęcaj do interakcji (np. do dodawania zdjęć i hashtagów powiązanych z Twoją marką). Hashtagi to język Instagrama – wykorzystuj je zgodnie z obecnymi trendami i bądź z nimi na bieżąco. Jak one działają? Jeśli opiszesz jakieś hasło w hashtagu – w ten #sposób – to osoba wpisująca lub klikająca to hasło, będzie miała dostęp do popularnych postów z tym samym hashtagiem. Pozwoli Ci to na jeszcze skuteczniejszą komunikację i szerszą grupę odbiorców. Dzięki temu zwrócisz na siebie uwagę, wzbudzisz zainteresowanie ofertą – co może przyczynić się do wywołania potrzeby zakupu Twoich produktów lub skorzystania z Twoich usług. Zwiększy także szansę na zbudowanie wartościowej relacji z klientem i korzyści w postaci dalszych poleceń. Obecne trendy hashtagowe można śledzić na https://tagdef.com/en/ oraz https://tagsforlikes.com/. Monitoruj również komentarze Twoich odbiorców – zobacz, na co i jak najczęściej reagują oraz staraj się wykorzystać tę wiedzę w praktyce.
Zakładając konto Instagram do celów biznesowych, pamiętaj aby założyć konto firmowe. Możesz to zrobić poprzez przełączenie na konto firmowe w opcjach już istniejącego konta, albo przez stworzenie nowego konta od zera (po wylogowaniu się), z zaznaczeniem, że będzie to profil biznesowy. Twoi klienci z łatwością znajdą Twoje dane kontaktowe, a Ty będziesz mógł śledzić wzrosty dzięki rozbudowanym statystykom.
Aby monitorować relacje oraz opinie o Twojej marce w sieci, warto również skorzystać z narzędzi analizy marki, takich jak Brand24 oraz Google Analytics.
Brand24 w jednym miejscu zbiera publiczne wzmianki o wybranych markach i produktach, na różnych stronach i portalach (również takie, które były publikowane przed zleceniem monitorowania). Dzięki temu mamy możliwość dostosowania się do oczekiwań klientów, a także reagować na treści. Pozwoli to na ochronę reputacji marki. Dostaniemy również do dyspozycji możliwość wejścia w dyskusję z klientami w sieci oraz wiedzę na temat ich zachowań (gdzie się wypowiadają). Wartościowym elementem jest również analiza sentymentu, która pozwala na monitoring emocjonalnego stosunku do naszej marki w sieci.
Natomiast Google Analytics analizuje ruch na Twojej stronie internetowej i pozwala na szczegółową ocenę zachowań odbiorców w serwisie. Zbiera dane dotyczące ruchu sieci, tworzą segmentację użytkowników według źródła ruchu, czas spędzony na stronie, ilość odsłon, współczynnik odrzuceń i wiele innych.
Wszystkie te dane pozwalają nam na szczegółową ocenę jakości ruchu, jaki generowany jest na naszej stronie www. Jest to jeden z kluczowych elementów dla prowadzenia wartościowych kampanii reklamowych i oceny ich skuteczności.
Co warto dodawać?
Wszystko, co możesz zakomunikować obrazem lub prostym hasłem – nadaje się do wrzucania na Instagram. Liczy się przede wszystkim wyczucie estetyczne i kreatywność. Instagram rewelacyjnie sprawdza się w takich branżach, jak moda i uroda (fashion & beauty), gastronomia a także we wszystkich markach, w których kluczową rolę odgrywa kreowanie wizerunku.
Instagram a Facebook
Tym, co przoduje w komunikacji Instagram – jest sfera wizualna. Odkąd Facebook połączył się z Instagramem, ten drugi stał się jeszcze potężniejszym narzędziem. Nie wszystko, co nadaje się na Facebooka, nadaje się na Instagrama – i vice versa. Biznesowe konto instagramowe warto połączyć z Facebookiem. Jest to bardzo wygodne rozwiązanie, ponieważ pozwala na lepszą koordynację i synchronizację kampanii w obu serwisach (szczególnie jeśli chodzi o płatne reklamy Facebook).
Dzięki wykorzystaniu Instagrama poznasz lepiej odbiorców Twojej oferty, będziesz mógł zbudować z nimi profesjonalną relację oraz zyskasz kolejne cenne narzędzie biznesowe. Jeśli potrzebujesz profesjonalnej pomocy w budowaniu wizerunku w mediach społecznościowych – chętnie pomożemy, zajrzyj na https://virtualpeople.pl/social-media-marketing! Dołącz do instagramowej społeczności i daj się poznać od najlepszej strony!