24.07.2019

Potencjał Tik-Toka, Oni go odkryli!

Autor:

Tomasz Stypa

Milenialsi przejmują Internet

Sprawdzanie smartfona, w szczególności u pokolenia Z jest już codziennością – Facebook, Instagram, Snapchat i Tik Tok. Tik Tok w tym zestawieniu powinien przenieść się na pierwsze miejsce, ponieważ zasięg tej aplikacji jest na tyle ogromny, że stanowi ona największe skupisko nastolatków. Ponad 600 milionów zarejestrowanych użytkowników na całym świecie! To robi wrażenie. Nastolatkowie zarażają się od siebie nowinkami technologicznymi i obecnością w social mediach. Tik Tok, stał się nowym narzędziem do komunikowania się ze światem i udostępniania swoich nagrań.Aplikacja dzięki swojej popularności na skalę światową, wykreowała swój wizerunek na doskonałe narzędzie marketingowe. Kiedy nastolatkowie przejmują Internet i stają się idolami swoich rówieśników, nie ma mowy o niepowodzeniu. Poprzez kreatywnie tworzone wideo na Tik Toku, połączone ze sprawnie prowadzonymi mediami jak Instagram czy YouTube, oraz towarzyszące temu rzesze fanów, jesteśmy na wygranej pozycji. To właśnie z takimi osobami większe brandy chcą nawiązywać współpracę.

Dla kogo Tik Tok?

Tik Tok stał się popularny wśród znanych i lubianych w internecie influencerów. Osoby takie sprawiają, że potencjalne grono odbiorców stale się zwiększa. To dobre pole manewru dla firm chcących zareklamować swój produkt. Jeśli posiadamy usługi czy produkty dopasowane do użytkowników korzystających z aplikacji, możemy wiele zdziałać. Reklama na Tik Toku to świetna sprawa jeśli zależy nam na rozprzestrzenianiu produktu dopasowanego do młodych odbiorców. Użytkownicy coraz częściej przywiązują uwagę do krótkich i prostych form przekazu. Czas zrezygnować z długich tekstów reklamowych na rzecz dynamicznych wideo (a jeszcze lepiej z wykorzystaniem w nich influencerów). Czas utrzymywania wzroku na filmikach wynosi ok. 3 sekund. Jeśli content jest przyjemny dla oka czas ten może wydłużyć się nawet do 15 sekund czyli tyle ile wynosi długość nagrania na Tik Toku. Dzięki wcześniej wspomnianym influencerom możemy łatwiej przyswoić oferowany produkt, ponieważ to właśnie oni, poprzez tworzenie krótkich filmów w aplikacji, podtrzymują stały i naturalny kontakt z odbiorcami. To dzięki liczbie odsłon nagrań i liczbie obserwowanych dany profil osób, Tik Tok staje się coraz większym i bardziej rozpoznawalnym narzędziem e- marketingowym.

Reklama w nowoczesnej formie

Brandy takie jak Coca Cola czy Garnier wykorzystały moc wszechobecnie panujących hasztagów wraz z udostępnieniem swojego logo i produktów w Tiktokach o dużych zasięgach. Czy to gwarantuje sukces ? Jak najbardziej ! Coraz więcej osób korzysta obecnie z tego medium i nic nie zwiastuje wyczerpania potencjału marketingowego, który oferuje aplikacja. Użytkownicy Tik Toka mogli zetknąć się z nową formą reklam, dla marketerów to otwarte drzwi do kreowania pozytywnego wizerunku i zaistnienia wśród użytkowników social mediów ! Na TikToku mogliśmy zobaczyć cztery nowe typy reklam są nimi : Brand Takeover, In-Feed Video, Hashtag Challenge i Branded Effects. Najciekawszym i przynoszącym najwięcej korzyści jest Brand Takeover, ten typ reklamy jest dostępny tylko dla jednego reklamodawcy dziennie, marka, w konkretnym regionie, “przejmuje” TikToka. Każdy użytkownik po otworzeniu aplikacji będzie widział reklamę w postaci 3-sekundowego statycznego zdjęcia, lub 3-5 sekundowego gifa lub wideo. Popularny teraz Hashtag Challenge polegający na tworzenie własnego #markowegohashtagu buduje zasięgi, a tym samym zachęca do zabawy wszystkich użytkowników aplikacji Tik Tok.

Zamysł wykorzystania Tik Toka w e-marketingu to świetny pomysł, jeśli zależy nam na reklamowaniu swoich produktów. Kluczowe jest dopasowanie contentu do samego Tik Toka. Tak samo z formą reklamy jaką jest ciekawy challenge, który “nakręca” użytkowników, i dzięki temu reklama może stać się viralem. Warto się zastanowić czy taka forma promocji nie sprawdzi się właśnie w Twojej firmie.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.