Więcej w kategorii:

Blog Marketing Blog wszystkie
15.06.2019

Content marketing – dlaczego treść ma znaczenie?

Autor:

Dariusz Romaniec

Czym jest Content Marketing?

Content Marketing to od kilku lat rozwijająca się strategia marketingowa w Internecie. Mimo, że marketing treści nie jest zupełnie młodym zjawiskiem, to obecnie ma swoje “pięć minut”. Content Marketing to tworzenie atrakcyjnych i angażujących treści, które będą odpowiadały na potrzeby naszych klientów oraz stale wzbudzały ich zainteresowanie. Tego rodzaju strategia nie jest wystosowaniem jednorazowego przekazu reklamowego w stronę klienta, a powoduje nawiązanie i podtrzymywanie długofalowej relacji-dialogu. Jeśli CM jest skutecznie prowadzony to klient będzie zaintrygowany publikowanymi treściami i przekonany o tym, że nasze produkty czy usługi są tymi, których potrzebuje.

Gdzie CM spotyka użytkownika?

  • blog – może być prowadzony w ramach głównej strony WWW, albo zostać wyodrębniony pod odmiennym adresem internetowym; warto skupić się na copywritingu i zatrudnić w tym celu osobę z “lekkim piórem” albo oddelegować to zadanie firmie zajmującej się marketingiem internetowym
  • opinie o produktach oraz recenzje – wskazane zwłaszcza dla przedsiębiorców, którzy wykształcili zaufanie do siebie i ich opinia jest doceniana przez usera. Warto skłaniać swoich odbiorców do pozostawiania opinii o tym, co im oferujemy
  • wywiady – w ramach prowadzonych profili na portalach w social mediach, stron WWW czy innych źródeł, możesz organizować rozmowy z ciekawymi ludźmi z twojej branży, którzy w sposób ekspercki albo “luźny” wypowiedzą się na temat twoich produktów/usług
  • poradnik – w ramach tego rodzaju treści możesz przekazać informacje specjalistyczne, porady i tipy, które pomogą klientowi lepiej zrozumieć to co oferujesz

Dopasuj charakter treści do odbiorcy

Każdy z odbiorców reklam jest człowiekiem o innej i rozbudowanej osobowości. Do niektórych będą trafiały treści ekscentryczne, grające na emocjach, a niekiedy wręcz “krzyczące”. Drudzy zaś zainteresują się treściami, które zostały poparte statystykami oraz ocenione przez ekspertów. Ważnym jest więc, aby dopasować nie tylko samą treść, ale również sposób jej przekazywania, aby jak najskuteczniej trafić do grupy docelowej, którą jesteśmy zainteresowani. Odpowiedni sposób przekazu, uwzględniający osobliwość naszych klientów pozwoli na skuteczniejsze prowadzenie kampanii marketingowej. Na charakter publikowanych treści wpływa również język jakim się posługujemy. Jeżeli przekazywane przez nas treści dotyczą np. prawa, to powinny one zostać przekazane w sposób najbardziej profesjonalny oraz zgodny z właściwą nomenklaturą. Pozwoli to zwiększyć zaufanie do naszej marki. Możesz również zastosować alternatywne podejście i dopasować się do danego klienta. Może dotyczyć to między innymi ubranek dla dzieci albo nowoczesnych technologii.

Gdzie prowadzić Content Marketing?

CM prowadzony jest w sieci, dlatego do jego prowadzenia niezbędne jest utworzenie profili firmowych na rozmaitych platformach społecznościowych w Internecie. Treści, które możesz zamieszczać w Internecie mogą dotyczyć kwestii zarówno związanych jak i niezwiązanych z przedmiotem twojej działalności. Dzięki mobilnym wersjom, masz możliwość prowadzenia marketingu treści nawet podczas nieobecności w biurze.

Proponujemy, z których źródeł warto skorzystać, aby prowadzić efektywny CM:

  • Facebook
  • Instagram
  • Snapchat
  • Twitter
  • LinkedIn
  • Youtube

Content Marketing częścią Inbound Marketingu

O Inbound Marketingu pisaliśmy w jednym z poprzednich artykułów. Content Marketing wpisuje się w ramy Inbound Marketingu, gdyż udziela odpowiedzi na zagadnienia którymi zainteresował się nasz klient (naszą marką i jej ofertami) oraz stanowi jeden z kluczowych elementów kreacji treści reklamowych w klasycznych kampaniach Inbound. Dlatego też warto poświęcić CM wiele zaangażowania i systematyczności, tworząc wyjątkowo silną i długotrwałą więź ze swoimi klientami. Tworzymy również stabilną bazę wiedzy i informacji dla naszych klientów, która będzie procentować w przyszłości. Efektywny CM twojej firmy mogą poprowadzić specjaliści, którzy zajmują się tym na co dzień, aby osiągnąć najlepsze rezultaty. Oddelegowania tego zadania pozwoli na przeprowadzenie marketingu w sposób profesjonalny.

Dodatkowe atuty Content Marketingu

Stosując dobrze przemyślaną strategię CM jesteśmy w stanie stworzyć przejrzystą siatkę treści, które będą dalej udostępniane przez użytkowników-klientów, którzy się z nią zetkną. Pozwoli to zdecydowanie poszerzyć grono odbiorców. Ponadto, to ty decydujesz jakimi tematami i informacjami chcesz się dzielić ze swoimi klientami, dlatego możesz mieć pełną kontrolę nad budowaniem i pielęgnowaniem wizerunku własnej marki. Ten sam content możesz zamieszczać na rozmaitych portalach i forach, prowadząc je jednocześnie. CM pozwala na edukowanie odbiorcy, któremu możemy w różnych formach przedstawić sposób na lepsze zrozumienie produktu. Content Marketing może być więc wykorzystany między innymi w ramach real-time marketingu, który polega na przekazywaniu informacji i treści, niemalże w czasie rzeczywistym. Posługując się Instagramem lub Snapchatem, możesz publikować wideo, za pomocą których jesteś w stanie pokazać co aktualnie dzieje się w twoim biurze, hali produkcyjnej, na spotkaniu biznesowym czy promocyjnym. Tzw. relacje, możesz wykorzystać również do szybkiego i prostego przekazywania “gorących informacji’, które z pewnością zainteresują grono młodszych odbiorców. Marketing treści można również prowadzić w wielu innych formach. Wydawanie e-booków czy tworzenie e-newsletterów też jest na TOPie.

Content marketing a SEO

Google w ostatnim czasie zdecydowanie docenia witryny, które są bogate w treści. Coraz więcej osób w wyszukiwarkach wpisuje treści, które posiadają 4-5, a nawet 8 słów. Zwiększona liczba słów zawarta w twoim artykule lub poście, przekłada się na zwiększenie szansy na uzyskanie wysokiej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania. Dzieje się tak ponieważ Google dąży do prezentacji wyników wyszukiwania, które najlepiej odpowiedzą na zapytanie użytkownika, co za tym idzie stawia na treści wartościowe merytorycznie, analizując zawartość contentu na naszej stronie WWW.
Google również premiuje tych, którzy prowadzą efektywnie i regularnie swoje profile w social-mediach. Zamieszczanie w ich ramach atrakcyjnych i dobrze dobranych treści, również pomoże twojej stronie WWW osiągnąć lepsze wyniki wyszukiwania.

Pamiętaj o słowach-kluczach

Treść, którą zamieszczasz w sieci powinna stać się dostępna dla możliwie najszerszego grona odbiorców. Ważnym elementem jest takie konstruowanie zdań i wchodzących w ich skład pojedynczych fraz, aby za pomocą ich zwiększyć wyszukiwalność twoich treści w wynikach organicznych wyszukiwarki. Jeśli piszesz posta o skuteczności herbatek oczyszczających, które dystrybuujesz, to nie zapomnij o takich słowach jak: herbata, zioła, zdrowie, herbatki oczyszczające czy detox! Użytkownik sieci, dzięki wpisaniu tych słów w wyszukiwarce (np. Google Chrome, Safari), będą mogli z większym prawdopodobieństwem zapoznać się z twoimi treściami, jeśli zawierały magiczne słowa-klucze.

Reasumując, należy pamiętać o tym, że publikowanie interesujących, kompletnych i adekwatnych treści, przekłada się nie tylko na lepszy kontakt z klientem, ale również poprawia nasz wizerunek w sieci. Zyskujemy między innymi uznanie światowego giganta – Google. Jeśli w ramach swojej firmy nie posiadasz specjalisty, który jest w stanie w sposób efektywny (oraz równie efektowny) prowadzić content marketing, możemy zaoferować ci profesjonalną i kompleksową pomoc w tym zakresie. Skontaktuj się z nami w celu uzyskania dodatkowych informacji.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.