21.02.2020

Cierpliwość popłaca, czyli parę słów o pozycjonowaniu

Autor:

Grzegorz Kozak

„Jak długo trzeba czekać na efekty pozycjonowania?” – trudno zliczyć, ile razy zadawano nam już to pytanie i jak często udzielaliśmy na nie odpowiedzi. Ta, wbrew pozorom, wcale nie jest taka oczywista. Z naszego dzisiejszego artykułu dowiecie się, jakie czynniki składają się na udany proces pozycjonowania oraz kiedy możecie spodziewać się jego pierwszych rezultatów. Tyle słowem wstępu, czas brać się do roboty. Zapraszamy do lektury.

Krok pierwszy: gruntowna analiza

Pozycjonowanie stron www to jedno z podstawowych narzędzi promocji w sieci. Jego celem jest zwiększenie rozpoznawalności witryny oraz sprawienie, aby była ona lepiej widoczna w internecie. To z kolei ma się zazwyczaj finalnie przełożyć na zwiększenie sprzedaży towarów czy usług. Jak zatem sprawić, aby www naszej firmy zyskała na popularności i była widoczna na pierwszej stronie wyszukiwarki? Już tłumaczymy.

Jak to zwykle bywa w przypadku nieco bardziej skomplikowanych procesów, trzeba zacząć od gruntownej analizy aktualnego stanu. Z jak dużą stroną mamy do czynienia? Jakie treści się na niej obecnie znajdują? Jak silna jest konkurencja? Odpowiedzi na te podstawowe pytania kształtują nam rzeczywisty obraz sytuacji i pozwalają poczynić konkretne plany w kierunku optymalizacji późniejszych działań.

Budowa zaufania

Nie od dziś wiadomo, że zaufanie buduje się z czasem. Dotyczy to zarówno relacji międzyludzkich, jak i mechanizmów, które funkcjonują w sieci. Jeśli zatem chcemy stać się stroną godną zaufania, to musimy na nie rzetelnie zapracować. To jesteśmy w stanie zrobić dzięki dobremu pomysłowi i konsekwencji w jego realizacji. Na wstępie powinniśmy zatem zająć się wynikami analizy, którą przeprowadziliśmy na samym starcie. Już samo zoptymalizowanie contentu (uwzględnienie fraz kluczowych) na stronie internetowej poprawi naszą sytuację wyjściową i sprawi, że będziemy mogli ruszyć do ataku na wyższe pozycje wyszukiwarki.

Kolejny etap łączy się z konsekwentnym budowaniem pozycji naszej witryny w sieci. Algorytmy Google nie cenią powielania tych samych treści, więc musimy dbać o to, aby zamieszczane przez nas materiały były unikalne oraz odpowiednio rozbudowane. Kopiowanie jeden do jednego opisów ze strony producenta sprawi, że pozostaniemy niezauważeni i zginiemy w morzu innych, identycznych naśladowców.

Konkurencja nie śpi

Ile zatem trwa proces pozycjonowania i kiedy osiągniemy zadowalające efekty? Odpowiedź na to pytanie jest dość trudna, ponieważ uwzględnić trzeba jedną, bardzo istotną zmienną – konkurencję. Jej ruchy (albo ich brak) w znaczącym stopniu warunkują to, jak szybko będziemy dostrzegać rezultaty podjętych przez nas działań. Jeśli rywale z naszej branży od lat korzystają z takich narzędzi marketingowych jak pozycjonowanie, to wypracowali już wzajemne zaufanie z Google i dogonienie oraz wyprzedzenie ich zajmie naturalnie więcej czasu. W przypadku gdy konkurent nie podejmuje tego typu działań, swoją regularnością i umiejętnie zoptymalizowanym contentem, jesteśmy w stanie osiągnąć wyznaczone cele odpowiednio szybciej.

Drugi istotny czynnik, który wpływa na czas uzyskania pożądanych efektów jest już zdecydowanie bardziej indywidualny i zależy od konkretnej sytuacji firmy oraz uwarunkowań, w jakich ona funkcjonuje. Jeśli mamy do czynienia z dużym sklepem, który chce reklamować się na skalę całego kraju, to zazwyczaj w grę wchodzi pozycjonowanie na popularne frazy, a to zajmie więcej czasu. Gdy mówimy natomiast o mniejszej firmie, która planuje skupić się przede wszystkim rynku lokalnym, to na rezultaty powinniśmy czekać zdecydowanie krócej.

Cierpliwość procentuje

Próbując ubrać to wszystko w ramy czasowe, można przyjąć, że na pierwsze efekty (zwiększenie widoczności) potrzeba kilku miesięcy. Na te wymierne i najbardziej przemawiające do naszej świadomości (np. wzrost sprzedaży) zazwyczaj dłużej, często od sześciu do dwunastu miesięcy. Krótko mówiąc – planując korzystanie z narzędzia pozycjonowania trzeba szykować się nie na sprint, a na bieg długodystansowy. Efekty przyjdą, ale na pewno nie można spodziewać się ich z dnia na dzień. Proces ten wymaga zaangażowania, konsekwencji oraz przede wszystkim cierpliwości. Zoptymalizowany content pod frazy kluczowe przyniesie rezultaty, a treści oraz sama strona stopniowo będą szły w górę i sukcesywnie przebijały się do czołówki.

W Virtual People pozycjonowaniem zajmujemy się od ponad dziesięciu lat. Doskonale znamy funkcjonujące mechanizmy i dzięki zebranemu doświadczeniu, jesteśmy w stanie pomóc w optymalizacji tego procesu. Jeśli zastanawiasz się, w jaki sposób możesz udoskonalić swoją stronę i zwiększyć jej rozpoznawalność w sieci, trafiłeś we właściwe miejsce. Zaufaj nam, a później ciesz się rezultatami i obserwuj, jak Twoja witryna wyprzedza kolejnych konkurentów i pnie się w górę wyszukiwarki.

PS Czasami jest tak, że klient przychodzi do nas z prośbą o pomoc w pozycjonowaniu, wykonujemy analizę i… dochodzimy do wniosku, że takie działanie nie będzie dla niego najlepsze. Co wtedy robimy i jaką alternatywę proponujemy? Przekonajcie się sami, oglądając poniższy film:


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.