02.03.2021

Nowoczesne trendy w marketingu online – jak sprzedawać w Internecie w 2021 roku?

Autor:

Tomasz Rejman

Ostatni rok pomimo niezbyt optymistycznej aury i pandemicznego klimatu okazał się bardzo korzystny dla biznesów internetowych oraz marketingu sklepów online. Nadchodzący 2021 rok zapowiada jeszcze większy obrót produktów lub usług, nawet wśród osób starszych. Największa uwaga z pewnością będzie nakierowana na jeszcze łatwiejszą obsługę sklepów, zwiększenie zasięgu wśród społeczności, dopracowanie metod dostaw, czy także postawienie na rozwiązania przyjazne środowisku.

Doskonała automatyzacja systemów reklamowych

Dzięki wykorzystaniu Sztucznej Inteligencji (AI) i Machine learning systemy reklamowe coraz lepiej optymalizują swoją pracę. Zaliczamy do nich przede wszystkim Google Ads i Facebook Ads, które dzięki ogromnej dawce informacji z przeszłości są w stanie efektywnie się uczyć i dostosowywać np. zapytania internautów. Najnowsze technologie mogą przewidzieć współczynnik klikalności (CTR) i konwersję danych zwrotów, co przekłada się na ogromne możliwości rozwinięcia swojego marketingu w sklepie online.

Do zwiększania skuteczności reklam najlepiej stosować Google Smart Bidding, czyli narzędzie inteligentnego określania stawek na podstawie uczenia się maszynowego. Bez wątpienia automatyczna optymalizacja przy pomocy AI w sprzedaży online jest o wiele bardziej efektywna, niż ręczne poprawki. Warto jeszcze raz podkreślić, że współczynnik CTR ma naprawdę duże znaczenie podczas pozycjonowania i kampanii Google Ads.

Trendy w social mediach

W ciągu ostatniego roku bez wątpienia królowały różne kanały social mediów, gdzie większość z nas w jakimś stopniu w nich uczestniczyła. Z tego powodu powoli firmy wykorzystują platformy nie tylko do komunikacji z Klientami, ale także pozyskiwania potencjalnych konsumentów. Niegdyś najpopularniejsze social media, takie jak np. Facebook zaczynają wykazywać malejące zasięgi, dzięki czemu większą uwagę zwracają nowe rozwiązania.

Wśród nich wyróżnia się przede wszystkim TikTok — to najczęściej pobierana aplikacja w 2020 roku zdobyła serca nie tylko młodzieży, ale również dorosłych. Wiele firm zauważyło ogromny potencjał w szybkich i autentycznych nagraniach, dzięki czemu ich marketing e-commerce zyskał nowych odbiorców. Oprócz tego wśród social mediów z możliwością sprzedawania lub kupowania ciągle króluje Facebook, Instagram, a nawet Snapchat. Każda z aplikacji posiada przycisk „kup”, przez co nawet bezcelowe przeglądanie głównego panelu może zakończyć się zakupami bez wychodzenia z domu.

Skuteczny marketing sklepu WWW to nie tylko zaplecze reklamowe, ale również odpowiednie pozycjonowanie i estetyczne grafiki. To właśnie aspekt wizualny odpowiada w większości przypadków za to, że klient zainteresuje się produktem i sprawdzi jego cenę — a doskonałym miejscem na promowanie swojego asortymentu jest platforma Pinterest. Miejsce, gdzie miliony użytkowników szukają codziennych inspiracji do niemal każdej sfery życia — od dekoracji domu, przez modne ubrania, aż po ekologiczną żywność.

Korzyści Influence Marketingu

Ciągły rozwój mediów społecznościowych, jak i serwisów sprzedażowych online sprawił, że coraz trudniej dotrzeć z promocją do dedykowanych Klientów. Rozwiązaniem tego problemu jest współpraca z osobami zwanymi Influencerami — czyli kimś, kto prowadzi w sieci różnego typu działania i cieszy się mniejszą lub większą popularnością. Wśród nich wyróżnić można Blogerów, Vlogerów, Instagramerów, czy nawet Streamerów gier. Charakteryzują się przede wszystkim doskonałą znajomością ściśle określonego tematu, dzięki czemu śledzą ich osoby w pewnym stopniu związane z tą specjalizacją.

Influence Marketing cieszy się ogromną skutecznością, którą potwierdziło wiele badań związanych z marketingiem e-commerce. Niemal każda współpraca z influencerami pozwala na rozpowszechnienie produktu lub usługi wśród osób o podobnym stylu życia i zainteresowaniach, a co najważniejsze buduje wiarygodność marki. Jeśli chodzi o sposoby dotarcia do klientów, zwykle są to blogi, strony społecznościowe, serwisy wideo, a nawet rekomendacje na Tik Toku lub Insta Stories.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.