01.11.2021

Media strumieniowe do promocji swojego biznesu

Autor:

Tomasz Rejman

W obecnych czasach mamy do dyspozycji wiele różnych platform z mediami społecznościowymi, które mogą przynieść biznesowi ogromny sukces. Warto orientować się, które formaty i platformy są najlepsze do promocji swojego biznesu — a także wiedzieć jak na nich pracować.

Czym są media strumieniowe?

W szerokim ujęciu media strumieniowe to nic innego jak technologia dostarczania informacji multimedialnych przez Internet. Najczęściej przybierają formę filmów, obrazów, dźwięków, a także wielu wariacji owych opcji. W ostatnich latach cieszą się ogromną popularnością głównie dzięki temu, że oferują doskonałe dopasowane do potrzeb każdego odbiorcy! Najczęściej słysząc o popularnych mediach, pierwsze co przychodzi do głowy to Facebook, Instagram, czy YouTube — a także zdobywający od jakiegoś czasu rzesze fanów TikTok.

Z mediów strumieniowych w postaci serwisów społecznościowych można korzystać w dowolnym momencie, bez przerywników lub dodatkowego sprzętu. Współcześnie korzystamy z nich głównie na ekranach komputerów lub laptopów, a także w znacznej części na urządzeniach mobilnych!

Czy media społecznościowe faktycznie mają tak duży potencjał?

Ogromny potencjał mediów strumieniowych zawdzięcza się przede wszystkim ich uniwersalności, wygodzie, a także opłacalności. Nic w tym dziwnego — współcześnie coraz częściej odbiorcy korzystają z nich nie tylko do rozrywki, ale również podczas poszukiwania potencjalnych obiektów zakupu. Nie ma wątpliwości co do tego, że w przyszłości zainteresowanie rozrywką online i rozwiązaniami dla konsumentów będzie jeszcze popularniejsze.

Ogromna baza potencjalnych klientów

Już teraz można zauważyć dużą różnicę, jeśli chodzi o funkcje mediów strumieniowych. W tradycyjnym rozumieniu ich zastosowanie obejmowało przede wszystkim tworzenie sieci społecznościowych i udostępnianie zdjęć — a następnie rozszerzono je o transmisję w formie live (na żywo), rozszerzoną rzeczywistość, możliwość zakupów i wiele więcej.

Aby czerpać z promocji drogą mediów strumieniowych wyłącznie korzyści, musisz pamiętać o tym, aby odpowiednio dopasować platformę do swoich celów biznesowych. Ponadto miej na uwadze to, że największą skuteczność osiągniesz w serwisach, gdzie Twoja marka jest już rozpoznawalna.

Instagram

Cieszący się ogromną popularnością od kilku lat Instagram, to serwis społecznościowy, w którym największe znaczenie odgrywa komunikacja za pomocą zdjęć i krótkich filmików. Użytkownicy mają opcję dodawania swoich treści na własnej tablicy lub na Insta Stories — a w ostatnim czasie również w formie rolek (reels).

Media strumieniowe takie jak Instagram są doskonałym sposobem na promocję swojej firmy, jeśli dokładnie wiesz, w jaką grupę odbiorców celujesz. Wynika to przede wszystkim z tego, że z Instagrama korzystają osoby w wieku od 18 do 35/40 lat. Warto mieć to na uwadze, aby uniknąć nietrafionej kampanii reklamowej, czy też promowania produktu, który mógłby nie wzbudzić wystarczającego zainteresowania.

SoundCloud

SoundCloud to popularny od wielu lat serwis społecznościowy do promowania własnej muzyki drogą cyfrową. Pozwala na wygodną prezentację utworów lub jakichkolwiek innych kompozycji, które następnie można komentować i rozwijać o nich dyskusję.

Warto zwrócić uwagę, że metody udostępniania utworów z SoundCloud są na tyle proste, że bez problemu nadają się do wykorzystania podczas promowania swojej muzyki w innych mediach społecznościowych. Skorzystanie z takiej opcji pozwala zaangażować odbiorcę w inny sposób niż wizualny — co potrafi skutecznie przyciągnąć uwagę, a przy tym zwiększyć świadomość marki.

YouTube

Serwis YouTube wykorzystywany przede wszystkim do oglądania filmów w krótkich lub długich formatach, jest jednym z najczęściej wybieranych social mediów do promocji swojej marki i produktów. Estetyczne filmiki przyciągają zainteresowanie, mogą zainspirować odbiorcę, a nawet zwiększyć świadomość marki poprzez ciekawe tutoriale, darmowe szkolenia lub poradniki!

Posiadając profil swojej firmy na YouTube, możesz wykorzystać go do transmisji na żywo, która skierowana jest do wielu widzów jednocześnie. To doskonały sposób na prezentację jak działa konkretny produkt i jak wygląda, a także okazja do nawiązania relacji z potencjalnymi klientami. Aby cieszyć się sporym sukcesem i rozpoznawalnością swojego kanału warto pamiętać o dobrej optymalizacji — pod kątem słów kluczowych, hashtagów, a także obrazów na miniaturce filmu.

TikTok

TikTok jako platforma skierowana przede wszystkim do osób młodych cieszy się ogromną popularnością dzięki swojej zabawnej formie. Na serwisie użytkownicy zamieszczają krótkie, czasami nawet kilkusekundowe filmiki o rozrywkowym bądź edukacyjnym charakterze. Z tego względu dobrze przemyślana promocja swoich usług lub produktów w obszarze TikToka może przynieść zaskakujące wyniki, zwłaszcza jeśli Twoją grupą odbiorców są osoby młode!

Oprócz tego TikTok oferuje opcję zakupów po kliknięciu linka, o ile profil został połączony z katalogiem produktów. Podobnie jak na YouTube lub Instagramie tutaj także możesz prowadzić transmisję na żywo zawierające prezentację swojego produktu i marki.

Czym warto się kierować, wybierając media do promocji?

Podstawą, jeśli chodzi o sukces w promocji swoich produktów i usług, jest dobrze dobrana oraz przemyślana strategia marketingowa. To właśnie dzięki niej masz szansę określić kryteria, którymi musisz się kierować jako marka. Oprócz tego znajomość wielu platform pozwoli Ci odkryć, gdzie znajdują się odbiorcy, na których powinno Ci najbardziej zależeć!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.