Więcej w kategorii:

Blog Strony Blog wszystkie
30.12.2019

Ile kosztuje stworzenie strony internetowej?

Autor:

Maciej Żmudzki

Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach jedną z podstawowych wizytówek firmy jest jej strona internetowa. Jakie koszty wiążą się jednak z jej przygotowaniem i na co warto zwrócić uwagę? Postanowiliśmy to sprawdzić.

Andrzej Sapkowski napisał w jednym ze swoich opowiadań, że nigdy nie ma się drugiej okazji, aby zrobić pierwsze wrażenie. I ta reguła ma swoje zastosowanie również w przypadku stron www. Firmowa witryna może klienta zarówno zachęcić funkcjonalnością, jak i zrazić nieprzystępnością. Zagadnieniu temu należy więc poświęcić odpowiednią dozę uwagi, aby efekt końcowy zamiast rzucać kłody pod nogi, był naszym sprzymierzeńcem.

Koszty strony www

Pierwsze, co powinniśmy zrobić, gdy zastanawiamy się nad stworzeniem strony internetowej, to wykonanie dogłębnej analizy własnych potrzeb. Krótko mówiąc, odpowiedzmy sobie na pytanie: do czego ma nam ta strona służyć? Jeśli chcemy iść z duchem czasu i w pełni wykorzystać bogate możliwości, jakie daje internet, to z pewnością warto zainwestować w ten projekt nieco więcej. Jak przedstawiają się koszty takich działań? W przypadku klasycznych stron internetowych z dedykowanym projektem graficznym, biorąc pod uwagę strukturę na poziomie 10 podstron oraz nie uwzględniając dedykowanych modułów funkcjonalnych – kwota rzędu kilku tysięcy złotych powinna już zapewnić profesjonalną realizację, która sprawi, że naszą wirtualną wizytówką będzie się można pochwalić w sieci. Co do zasady koszty idą w górę wprost proporcjonalnie względem dodatkowych wymagań klienta, w szczególności wszelkich customizacji i personalizowanych rozwiązań funkcjonalnych.

Co naturalne i zrozumiałe, im więcej dodatkowych środków przekażemy specjalistom na rozbudowę strony, tym lepszy efekt osiągniemy. W pełni dedykowana oprawa graficzna, dopasowanie produktu do indywidualnych potrzeb klienta czy wkomponowanie takich narzędzi jak choćby profesjonalny sklep internetowy, to tylko przykładowe filary, na których może być budowana nowoczesna strona www.

Istnieje też oczywiście grupa klientów, której zależy wyłącznie na prostej i estetycznej wizytówce firmy, którą są skłonni zrealizować na tzw. szablonie. W przypadku takich podstawowych projektów, opartych na gotowych, niepersonalizowanych templatkach, można przygotować stronę już nawet za kilkaset złotych. Oczywiście musimy mieć świadomość, że 'ekonomiczność’ takiego rozwiązania niesie za sobą pewne konsekwencje – dostajemy gotowy projekt, pod który to my się musimy odpowiednio dostosować. Realizacje te często prezentują się estetycznie, jednak w pewnym sensie 'czuć’, że jest to szablon, a nie projekt gdzie każdy jeden element był uprzednio przemyślany i zaprojektowany pod konkretną potrzebę klienta.

Jak wybrać wykonawcę?

Gdy ustalimy już dokładnie czego potrzebujemy, pozostaje tylko wybór odpowiedniego wykonawcy. Oferty agencji różnią się cenowo i jakościowo, co często jest związane z możliwościami, którymi dysponują firmy. Przy całym procesie tworzenia strony www należy pamiętać, z jak ważnym narzędziem promocyjno-marketingowym mamy do czynienia. Dlatego tak istotne jest, żeby finalnie wybrać właściwego wykonawcę, który zagwarantuje nam skuteczną realizację zamierzonego celu.

Z całą pewnością należy również dogłębnie przejrzeć portfolio potencjalnego kandydata i samemu zweryfikować w ten sposób jego doświadczenie oraz stworzone dotąd projekty. Zaletą profesjonalnych agencji, wyróżniającą je na tle freelancerów, jest też to, że często oferują kompleksowość i są w stanie zapewnić także hosting, domenę czy pomoc techniczną, gdyby w przyszłości na stronie pojawiły się problemy. Dokonując ostatecznego wyboru, należy też zwracać uwagę na indywidualne podejście takiej agencji. Jej celem powinno być zrozumienie potrzeb klienta i sprawienie, aby projekt jego strony internetowej zakładał nie tylko przejrzystość, ale też właściwie oddawał charakter przedsiębiorstwa. Znalezienie właściwych ludzi do współpracy jest już połową sukcesu. Później pozostaje już tylko wspólnie podyskutować na temat budżetu i rozwiązań, które będzie można wykorzystać, aby strona spełniła konkretne wymagania.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do zapoznania się z naszym filmem na YouTube.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.