11.05.2022

Czy kampania Facebook się opłaca?

Autor:

Marek

Dawniej promocja swoich usług lub produktów wymagała sporej dawki kreatywności. Sprzedawcy posiłkowali się zwracającymi uwagę reklamami w gazetach, radiu, czy też telewizji — a dużą skutecznością nadal cieszyła się sprzedaż bezpośrednia. Współczesność otworzyła przed nami wiele innych możliwości, jeśli chodzi o reklamy — zwłaszcza w czasach Internetu, mediów społecznościowych i łatwego dostępu z różnych urządzeń.Jedną z najpopularniejszych metod jest właśnie kampania Facebook Ads.

Czym są kampanie reklamowe Facebook Ads?

Pod pojęciem Facebook Ads (dawniej AdWords) kryje się system reklamowy przeznaczony do tworzenia precyzyjnych reklam znajdujących się na Facebooku (i Messengerze), a także Instagramie. Dzięki niemu promowanie swoich usług lub produktów staje się o wiele prostsze, a pozyskiwanie potencjalnych klientów efektywniejsze, za sprawą trafionego przekazu reklamowego.

Na Facebooku można znaleźć kampanie płatne oraz bezpłatne — jednak coraz częściej nawet popularny fanpage narażony jest na ograniczenie widoczności postów, co sprawia, że ważniejsza staje się kampania płatna. Myślisz, że skoro kampania jest płatna, to nie musisz nic więcej przy niej robić? Nic bardziej mylnego! Jeśli zależy Ci na sukcesie promocji i chcesz osiągnąć naprawdę znaczące wyniki — musisz starannie przygotować nawet niewielką kampanię.

8 powodów, dlaczego warto inwestować w kampanie Facebook

1. Obecność mnóstwa potencjalnych klientów

Trudno o lepsze miejsce, gdzie znajduje się tylu potencjalnych klientów jak na Facebooku. Społeczność jakiś czas temu przekroczyła miliard użytkowników bez względu na wiek lub lokalizację! Warto o tym pamiętać, że dzięki kampanii trafisz do odbiorców zainteresowanych Twoim produktem lub usługą.

2. Sprecyzowane targetowanie

Wiesz, do kogo kierujesz swój produkt? Znasz konkretną płeć odbiorców, wiek, zainteresowania, a może nawet lokalizację? W kampanii Facebook możesz to wszystko uwzględnić, dzięki czemu trafisz z promocją do kogoś, kto faktycznie potrzebuje tego, co oferujesz.

3. Docieranie do każdego odbiorcy

Dobrze przemyślana strategia reklamowa uwzględnia zarówno użytkowników przeglądarkowych, jak i mobilnych. Za sprawą kampanii Facebook nie musisz martwić się, że kogoś przeoczysz! Reklamy sponsorowane wyświetlają się wszędzie i stanowią ważny element na ścieżce zakupowej potencjalnego klienta.

4. Budowanie świadomości marki

Współcześnie nie ma nic ważniejszego niż wiarygodność w oczach odbiorcy. To właśnie dzięki niej Twoi klienci nie obawiają się skorzystać z usług lub dokonać zakupu. W takiej sytuacji budując świadomość marki i co za tym idzie, zwiększając swoją rozpoznawalność — podnosisz również wiarygodność. Dodatkowo większa świadomość marki to szansa nie tylko na pozyskanie klientów, ale także partnerów biznesowych lub inwestorów. Same korzyści!

5. Budżet, na który możesz sobie pozwolić

Szukasz sposobu na promocję, który nie będzie kosztował milionów? W takim razie pamiętaj o tym, że kampania Facebook nie wymaga wcale ogromnych nakładów środków. To Ty decydujesz o tym, ile na nią przeznaczysz — co przekłada się na zasięg i długość trwania owej kampanii.

6. Wygodna kontrola działań

Nie musisz martwić się tym, że nie znasz niektórych terminów lub nie potrafisz określić, czy kampania jest skuteczna. W głównym panelu kampanii znajdziesz wszelkie potrzebne informacje, analizy, wyniki, a co najważniejsze — sprawdzisz jej skuteczność.

7. Dowolny rodzaj reklamy

Wiesz, że w ramach kampanii możesz wybrać, jaki rodzaj reklamy podoba Ci się najbardziej? Konkretny pokaz slajdów, karuzela, film wideo, a może kolekcja produktów? Wybieraj, sprawdzaj i oceniaj, co może trafić do Twoich odbiorców i skutecznie zachęcić ich do kupna produktu lub usługi!

8. Kierowanie ruchu na swoją stronę

Jeśli szukasz sposobów na promocje swojego biznesu, to z pewnością posiadasz własną stronę internetową. Dzięki kampanii marketingowej możesz z łatwością wygenerować dodatkowy ruch na stronie, wykorzystując do tego przekierowywanie z mediów społecznościowych — Facebooka oraz Instagrama. To nie tylko szansa na zwiększenie konwersji, ale także widoczności w Internecie!

Jak widzisz — korzyści z kampanii Facebook jest mnóstwo. Zanim jednak zabierzesz się do jej realizacji, dokładnie określ swoje możliwości, potrzeby, personę, a także budżet, jaki możesz przeznaczyć na reklamowanie.

Dodatkowo skuteczna promocja to kwintesencja połączenia strategii, czasu, cierpliwości, a także stosowania kilku działań jednocześnie — o czym doskonale wiemy, ponieważ zajmujemy się tym na co dzień!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.