Więcej w kategorii:

Blog wszystkie Blog Strony
14.08.2023

Optymalizacja SEO i UX – na czym polega?

Autor:

Anna Wysocka

Było już o prowadzeniu profili w social mediach, o popularności WordPressa oraz o tym, jak budować świadomość marki. Teraz czas na to, aby zanurzyć się w świat dwóch skrótów, bez których dzisiejszy Internet prawie w ogóle nie istnieje – SEO i UX.

Optymalizacja SEO jest jak upgrade, który czyni Twoją stronę internetową – posiadany ekwipunek – bardziej widoczną dla ruchu internetowego. A UX? Cóż, to taki mod (całkowicie legalny i wspierany) opracowany przez sztab wykwalifikowanych specjalistów, który sprawia, że Twoi goście na stronie nie chcą odruchowo z niej uciec.

Walka na arenie przepełnionej konkurencją toczy się o wysoką stawkę, a SEO i UX grają w Twojej drużynie. Poznaj zatem ich umiejętności!

Co to jest ta optymalizacja SEO?

Optymalizacja SEO to działania mające na celu poprawienie widoczności strony internetowej w wynikach organicznych wyszukiwarek, takich jak Google. Głównym celem optymalizacji SEO jest osiągnięcie wyższej pozycji w wynikach wyszukiwania dla określonych słów kluczowych, co przekłada się na większy ruch na stronie oraz zwiększenie liczby potencjalnych odwiedzających.

Optymalizacja SEO obejmuje różnorodne elementy, które wspólnie wpływają na to, jak wyszukiwarki oceniają i prezentują stronę. Są to:

– słowa kluczowe,
– jakość treści,
– linkowanie,
– monitorowanie działań i efektów.

To tak, jakbyś próbował ułożyć puzzle, które składają się ze słów kluczowych, linków i innych potencjalnie nasyconych magią składników. Twoim celem jest zdobycie głównej nagrody – wysokiego miejsca w wynikach wyszukiwania. Dlaczego to takie ważne? Bo jeśli Twoja strona znajdzie się na pierwszej stronie listy, to szansa na odwiedziny potencjalnego klienta wzrasta, a co za tym idzie – skorzysta z naszych usług i produktów.

To właśnie moc SEO.

Jednak zarówno SEO, jak i każdą inną umiejętność, można ulepszyć!

UX w pozycjonowaniu – stwórz duet doskonały

Nie ma sensu przyciągać ludzi na stronę, jeśli po wejściu będą chcieli uciekać szybciej niż Jack Sparrow przed tubylcami w „Skrzyni Umarlaka”. Dlatego w Twojej drużynie nie może zabraknąć UX.

UX pilnuje, aby każdy odwiedzający Twoją stronę odniósł wrażenie, że właśnie tutaj, w świecie pełnym kamieni, odnalazł diament.

Tu nie chodzi tylko o to, jak wygląda Twoja strona (chociaż nie oszukujmy się – wygląd ma ogromne znaczenie). Tu chodzi o to, jak łatwo się po niej można poruszać, jak szybko się ładuje, jakie emocje budzi i czy dostarcza wartościowego doświadczenia. Jeśli Twoja strona jest jak labirynt, gdzie nie wiadomo, co kryje się za kolejnym zakrętem, to każdy człowiek o zdrowych zmysłach po prostu ucieknie.

UX to taki architekt, który projektuje drogę dla odwiedzających, z myślą o tym, aby było im wygodnie, i aby mogli załatwić swoją sprawę szybko i bezstresowo.

Czy mogą łatwo znaleźć to, czego szukają? Czy przyciski i linki działają tak, jak powinny? Czy treści są czytelne i przystępne? To wszystko ma znaczenie dla użytkowników, jak i dla Google.

SEO + UX = SXO

Twoja strona bez SEO może być jak ukryty skarb na dnie oceanu – nikt go nie znajdzie. A bez UX? Cóż, mogłoby to być jak próba jedzenia zimnego hamburgera podczas burzy śnieżnej – z jedzenia będzie niewiele przyjemności.

SXO jest połączeniem dwóch potężnych wojowników, którzy mogą stworzyć jedno, wielkie i zapierające dech w piersiach doświadczenie dla wszystkich, którzy pragną odwiedzić Twoją stronę. To sprawne połączenie SEO i UX w jedno, w celu zapewnienia nie tylko widoczności w wynikach wyszukiwania, ale także pozytywnych emocji i wartości dla odwiedzających.

To SXO staje się kluczem do sukcesu i wybicia się ponad tłumem.

Można powiedzieć, że zadaniem SEO jest zaprosić jak największą liczbę gości na przyjęcie, a UX z kolei zadba o to, aby bawili się i czuli na nim jak najlepiej – przekonasz się, że z pewnością przyjdą na kolejne!

Dlaczego warto łączyć te dwie siły?

Kiedy połączysz te dwie potężne siły, osiągniesz niesamowity rezultat. Twoja strona będzie nie tylko widoczna dla światła reflektorów wyszukiwarek, ale też przyciągnie odwiedzających jak magnes.

A jak już ci na niej się pojawią, nie będą mogli się oderwać, bo znajdą to, czego od tak dawna skrycie szukali.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.