Facebook – rozrywka czy biznes?
Każdy kto prowadzi firmę, powinien sobie zdawać sprawę z tego, że promocja jest jednym z najbardziej kluczowych elementów, które wpływają na sukces. Promowanie swojej marki w Internecie jest obecnie najlepszą metodą na trafienie do swojej grupy docelowej, przekazywanie najnowszych informacji stałym klientom oraz pozyskiwanie nowych odbiorców naszych usług. Facebook jako jedno z narzędzi social-mediów jest do tego wprost stworzone. W Polsce z Facebooka korzysta już przeszło 16 milionów użytkowników, którzy sami dostarczają nam informacji o swoich preferencjach, zainteresowaniach itp. Firmy nie powinny więc lekceważyć miejsca, w którym znajduje się tylu potencjalnych klientów.
Zalety, jakie skłaniają do korzystania z Facebooka:
Dla przedsiębiorcy
- możliwość płatnej promocji
- łatwość dotarcia do potencjalnego odbiorcy
- specyficzne metody targetowania (zainteresowania, cechy, socjoekonomiczne, podejmowane aktywności itp.)
- posty interaktywne (ankiety, konkursy, zapytania, formularze)
- uzupełnienie strony WWW
Dla użytkownika
- darmowy portal
- wygoda korzystania (wersja mobilna)
- dostęp do bieżących informacji i ofert
- możliwość śledzenia aktywności wybranych profili
- bezpośredni i szybki kontakt z innymi użytkownikami, w tym przedsiębiorcami
Twoje korzyści z prowadzenia firmowego fanpage’a na Facebooku
Po pierwsze, prowadzenie konta FB swojej firmy pozwala w ekonomiczny, nieczasochłonny sposób publikować newsy oraz najnowsze oferty skierowane do szerokiego grona potencjalnych klientów. Poprzez możliwość zastosowania rozmaitych zdjęć, grafik, symboli i emotikonów, można łatwiej przykuć uwagę klienta do zamieszczanych materiałów na twojej tablicy aktualności.
Dzięki publikowaniu na Facebooku jesteś w stanie nawiązać pewnego rodzaju dialog z odbiorcą. Mają oni możliwość reagować oraz komentować udostępniane treści, a to powoduje, że nie tylko promujesz swoją markę, ale również jednocześnie zwiększasz zasięg. Prowadzenie konta swojej firmy na Facebooku powoli zaczyna zastępować prowadzenie klasycznej strony WWW i przejmuje jej funkcje. Za pomocą FB możemy zamieszczać aktualności oraz mieć bezpośredni kontakt z userem. Umożliwi to również dodatkowo darmową prezentację twojej marki, np. poprzez publikowanie zdjęć przyrządzonych dań przez restauratora. Takie działanie zwiększy również pozycję strony WWW w wyszukiwarce. Będziesz miał możliwość organizowania konkursów, gier, zabaw i ankiet co pozwoli w bardziej komunikatywny i przyjazny sposób zbliżyć się do klienta, angażując go do aktywności na twoim profilu. Poprzez bieżące monitorowanie wszelkiego rodzaju aktywności (polubienia, udostępnienia, komentarze), jesteś w stanie wprowadzić swoją strategię marketingową na wyższy level, dokonując lepszej optymalizacji działań.
Należy jednak pamiętać, że to przedsięwzięcie wymaga regularnego publikowania postów oraz dbałość w wyborze odpowiednich zdjęć i grafik, które swoją tematyką i jakością przyciągną klientów. Oczywiście przy doborze formy komunikacji należy kierować się profilem swojej działalności. Inna komunikacja będzie właściwa dla agencji interaktywnej, która będzie bardziej swobodna, a inna np. dla kancelarii prawnej, komunikującej się w sposób formalny. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest przekazanie tego zadania zespołowi specjalistów od digital marketingu, którzy założą i poprowadzą twój firmowy profil na FB, aby twoja firma skorzystała na tym w 100%. Dzięki temu zaoszczędzisz swój czas, a publikowane treści będą uporządkowane, spójne i kreatywne.