Marka i jej wizerunek,
czyli jak budować identyfikację wizualną firmy
Przez lata, w trakcie których zdobywaliśmy doświadczenie w branży, nauczyliśmy się między innymi dwóch fundamentalnie ważnych rzeczy – słuchać i rozumieć. Szukamy dla naszych klientów konkretnych rozwiązań i sposobów, dzięki którym właściwie ukierunkujemy proces tworzenia i planowania, aby przekształcić ten początkowy pomysł, informacje i pragnienia w coś, na co każdy tak długo czeka.
Tomasz Rejman
Identyfikacja wizualna – od czego zacząć?
Stworzenie każdego przedsiębiorstwa zaczyna się od pomysłu. To właśnie on (bez względu na stopień skonkretyzowania) stanowi pierwotną wizję tworu, w jaki koniec końców ma ukształtować się firma. Część osób już na starcie zna jej cel lub zasady działania, niektórym brakuje tylko odpowiedniej nazwy, a jeszcze inni nie mają niczego poza właśnie nią.
W praktyce oznacza to, że Klienci mają różne potrzeby i oczekują zindywidualizowanego wsparcia – od stawiania pierwszych kroków na rynku, przez pomoc w odświeżeniu marki, aż po znaczący rozwój swojego biznesu. To dlatego kluczem do owocnej współpracy jest rozmowa i całkowite zrozumienie potrzeb drugiej strony. Tylko dzięki takiemu działaniu będziemy w stanie osiągnąć niesamowite efekty.
Pomysły mają jednak to do siebie, że czasem rodzą się w bólach, momentami jest ich nawet za dużo.
Podczas naszej pracy nauczyliśmy się, jak wyciągać te najlepsze, żeby osiągnąć maksimum. Zdarza się też, że przyjmujemy rolę Brudnego Harry’ego i musimy pozbyć się tego, co zbędne. Cóż… w końcu od czego są profesjonaliści?
Czy wiesz jak ważna jest identyfikacja wizualna?
Na to pytanie odpowiemy innym pytaniem. Czy przy zetknięciu się z jakąś marką zwróciłeś kiedyś uwagę na jej logotyp, barwy, jakimi się posługuje, czcionkę albo specyficzny charakter używanych przez nią zdjęć lub grafik? To właśnie między innymi te elementy stanowią swego rodzaju wzorzec rozpoznawalności danej firmy i mają za cel przywoływanie skojarzeń z nią związanych. Właśnie dlatego nazywamy to identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.
Tym, co czyni Twoją firmę niepowtarzalną i unikatową jest naturalnie jej swoisty genotyp. Warto jednak pamiętać, że umiejętne, właściwie ukierunkowane oraz regularnie stosowane działania sprawiają, że klienci w prosty (a często nawet wręcz w podświadomy) sposób wykrywają i identyfikują Twój brand.
Od czego zacząć brand Identity?
Dla wielu osób te niepozorne elementy nie mają większego znaczenia i traktuje się je nieco z przymrużeniem oka. Fakty są jednak takie, że to właśnie one wyróżniają Cię na tle konkurencyjnego tłumu i w unikatowy sposób komunikują czym się zajmujesz, jakie usługi świadczysz czy co sprzedajesz. Dzięki temu klient dowiaduje się w czym specjalizuje się Twoja firma, a to stanowi często pierwszy krok do późniejszego kontaktu i potencjalnej współpracy.
Co robisz?
Jakie świadczysz usługi?
Co sprzedajesz?
Buduj swoją identyfikację świadomie!
Daj nam znać, czego potrzebujesz!
Nie jest tajemnicą, że psychologia marketingu ma wielkie zastosowanie w naszym życiu codziennym i w jakimś stopniu (bardziej lub mniej świadomie) oddziałuje na nasze decyzje zakupowe. Ciekawe jest stwierdzenie, że dobra reklama to taka, która w przeświadczeniu odbiorcy… wcale nie jest reklamą. Identyfikacja wizualna działa właśnie na takiej zasadzie. Klient widzi logo, kolory, zdjęcia i wszelkie charakterystyczne znaki firmowe przedsiębiorstwa, a to często wręcz automatycznie kształtuje jego późniejszy model zachowań konsumenckich.
W Virtual People posiadamy cenną wiedzę z zakresu psychologii marketingu oraz tego, w jaki sposób marki mogą efektywnie oddziaływać na odbiorców. Podczas współpracy z klientami łączymy to dodatkowo z teorią twardego marketingu oraz kreatywnym i nieszablonowym myśleniem poza schematami. Cała ta mieszanka, wzbogacona ponad 10-letnim doświadczeniem w biznesie, sprawia, że nie mydlimy bajerami oczu naszych partnerów. Mamy swoją sprawdzoną receptę i po prostu stawiamy na to, co jest dobre jakościowo i przynosi wymierne efekty.
Daj nam znać czego, potrzebujesz!
Działania w zakresie identyfikacji wizualnej tworzymy w oparciu o kilka filarów, które pozwalają nam zrealizować podstawowe założenia i umiejętnie budować w nowoczesny sposób markę naszego klienta. Są to kolejno:
Dopełnieniem całości i elementem, który poniekąd spaja efektywną identyfikację wizualną brandu jest naturalnie odpowiednio skonstruowana strona internetowa. Więcej o możliwościach, jakie gwarantuje mądrze przemyślana witryna przeczytacie w naszym dziale WEB.
Budowanie identyfikacji wizualnej – jak zacząć?
Wszystko zaczyna się tak naprawdę od pomysłu, który najpierw kiełkuje w Twojej głowie, a później pojawia się u nas. Zainspirowani i podekscytowani taką ideą chodzimy przez kilka dni jak nakręceni, by potem zorganizować wielką, firmową burzę mózgów (szczegółów zdradzić nam nie wolno, bo groziłoby to interwencją obyczajówki). W trakcie jej trwania kreślimy wizję i kreujemy pomysły, które chwilę później zaczynają nabierać realnych kształtów. Krok po kroku powstaje nazwa i wyobrażenie koloru,
następnie stopniowo przeradzają się one w logotyp. To właśnie on wyznacza kierunek dla Twojej www i ma wpływ na wiele elementów – wizytówki, ulotki, foldery, teczki, banery reklamowe itd. To wszystko tworzy wspólną całość i stanowi podstawę tak zwanej księgi znaków, czyli brand booka. Powstała w ten sposób identyfikacja wizualna będzie stanowiła o marketingowej sile przedsiębiorstwa i znacząco pomoże w stopniowym rozwoju wizerunku marki na rynku.
1
Poznanie Twoich potrzeb
2
Burze mózgów
3
Pomysł
4
Kreacja
5
Rozwój!
Dlaczego to takie ważne?
Odpowiedź na to pytanie jest złożona, ponieważ korzyści, płynące z właściwie kształtowanej identyfikacji wizualnej dotyczą bardzo wielu aspektów. Po pierwsze, w dzisiejszych realiach rynkowych i dobie silnej konkurencji, spójny wizerunek firmy to w zasadzie absolutna podstawa. To dzięki niemu stajesz się kojarzony i rozpoznawalny, a klienci mają świadomość istnienia Twojej marki. Wszystkie elementy są ważne, ponieważ ich łączna wartość jest dużo wyższa niż suma każdego z nich osobno. Kompatybilne działania budują wizerunek marki i zakorzeniają się w podświadomości klientów, a to siłą rzeczy przekłada się później na ich decyzje konsumenckie.
Nie bez znaczenia jest też fakt, że w dzisiejszych realiach rynkowych nie ma już miejsca na bylejakość. Te czasy bezpowrotnie minęły, a prześcigające się o klientów firmy muszą oferować produkty i usługi na odpowiednio wysokim poziomie. Właściwie skonstruowana identyfikacja wizualna pozwala utrwalać pozytywny wizerunek marki i sprawia, że odbiorcy zauważają oraz (co bardzo ważne) rozumieją zależności między elementami działalności przedsiębiorstwa.
Jakość
Spójny wizerunek
Odpowiedni przekaz
Rozpoznawalność
Stwórz identyfikację już dziś!
Prawda jest taka, że identyfikacja wizualna to coś, co buduje się na długie lata. To dlatego należy traktować tę sferę działań jako długofalowy proces, a nie jako rozwiązanie krótkoterminowe. Spójna i przemyślana strategia w tym zakresie przynosi wymierne efekty, więc istotne jest, aby dobrze wystartować. Jeśli wszystko od samego początku zostanie właściwie zaplanowane i skoordynowane, po czasie będzie można z zadowoleniem patrzeć na owoce wdrożonych posunięć.
Doświadczenie biznesowe
Profesjonalne wsparcie
Zrozumienie potrzeb
Kompleksowość usług
Dlaczego my?
Nasz zespół doświadczonych specjalistów pomoże Ci i będzie służył cennym wsparciem od samego początku. Najpierw dokładnie wysłuchamy Twoich pomysłów, później zrozumiemy nie tylko Twój biznes, ale też potrzeby Twoich klientów. Następnie zaczniemy wspólnie budować markę, aby odzwierciedlała to, co chcesz przekazać i trafiała do właściwych odbiorców.
Masz dodatkowe pytania?
Na pewno odpowiemy!
Zaplanujemy cały proces, wyjaśnimy Ci sens naszych działań i dostosujemy kolejne elementy w taki sposób, aby zapewnić Twojej firmie stabilny rozwój. Będziemy Cię wspierać, doradzać i czuwać nad kolejnymi punktami realizacji naszej koncepcji. Współpracując z Virtual People, otrzymujesz gwarancję jakości, kreatywności i partnerskiego podejścia. Bardzo cenimy sobie relacje z naszymi klientami, więc możesz być pewny, że będziemy dbać o Ciebie i Twój biznes w należyty sposób. Miej wszystko w jednym miejscu i zaufaj doświadczonym specjalistom. Czekamy na Ciebie i na Twój pomysł.
Co jeszcze możemy dla Ciebie zrobić?
Naming
Nie od dziś wiadomo, że dobra nazwa firmy to podstawa, ponieważ to właśnie ona jest zazwyczaj narzędziem pierwszej interakcji z klientem. Jak więc sprawić, żeby zainteresowała odbiorcę, pozytywnie mu się skojarzyła, zachęciła go do kontaktu, a dodatkowo była jeszcze chwytliwa i łatwa do zapamiętania? Pytań jest dużo, ale na szczęście potrafimy odpowiedzieć na
każde z nich. Wybierając Virtual People, wybierasz tak naprawdę doświadczenie, kreatywność oraz unikalność. Połączenie tych elementów sprawia, że nasz zespół opracuje wyjątkową nazwę, która pomoże Ci znakomicie wystartować ze swoim biznesem.
mniej
Logo
Powiedzieć, że logo stanowi podstawową wizytówkę firmy, to jak nie powiedzieć nic. Wszyscy już doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak istotny w znaczeniu jest ten element i jak dużo uwagi trzeba mu poświęcić. Znak graficzny to nie tylko unikatowy pomysł, ale też właściwy dobór kolorów, kształtów i haseł, które mają momentalnie zakorzeniać się w
świadomości odbiorców. Chcesz stać się rozpoznawalny i nadać swojemu przedsiębiorstwu charakterystycznej tożsamości? Trafiłeś pod właściwy adres. Zespół Virtual People przygotuje propozycje, które pozwolą Ci iść pewnym krokiem w kierunku przyszłości.
mniej
Brand book
Brand book, czyli księga znaków, zawiera opis budowy konkretnego logotypu oraz wyznacza zasady jego prawidłowego stosowania. Dzięki tym regułom Twoja komunikacja będzie płynna, jednolita i konsekwentna, co pozwoli Ci budować siłę swojej marki. Dodatkowo, umożliwi właściwe korzystanie z Twojego logotypu partnerom, z którymi będziesz współpracować. Posiadając
dobrze przygotowany brand book zapewniasz sobie bezpieczeństwo i sprawiasz, że Twój znak firmowy będzie krążył w przestrzeni we właściwej formie. Ta konsekwencja buduje natomiast rozpoznawalność Twojej marki, więc stanowi ważny krok w identyfikacji wizualnej przedsiębiorstwa.
mniej
Branding strategy
Szeroko pojęte planowanie budowy wizerunku marki jest tym, co określimy słowem strategia. To skomplikowany proces, którego celem jest połączenie pojedynczych elementów w tak zręczny sposób, aby skonsolidowały się one w jedną, integralną i przynoszącą korzyści całość. Zaczynając od spraw podstawowych, a później płynnie przechodząc do tych bardziej zaawansowanych,
cały czas przyświeca nam ta sama myśl: przewidywać kolejne kroki i sprawiać, żeby podejmowane działania były ze sobą kompatybilne. Wybierając Virtual People, wybierasz więc pomysł i strategię na konkretnie ukształtowaną przyszłość.
mniej
Lifting logotypu
Czasy się zmieniają, a nowoczesność – w zupełnie odmiennej formie – puka co jakiś czas do bram naszych firm i domaga się zmian. Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, musimy czasami uaktualniać niektóre elementy wizualnej części przedsiębiorstwa. Lifting logotypu i dostosowanie go do nowych trendów jest bardzo ważny. Z jednej strony trzeba dopasować się do
nowych okoliczności, z drugiej należy bezwzględnie pamiętać, aby wprowadzone zmiany nie pogrzebały dotychczas wypracowanej tożsamości. Proces ten należy więc przeprowadzić rozsądnie, z jasno sprecyzowanym pomysłem oraz bardzo szczegółowo. Brzmi skomplikowanie? Trochę jest, ale my radzimy sobie z tym znakomicie. Zaufaj naszym umiejętnościom i w łagodny sposób dostosuj się do nowoczesności.
mniej
Kreowanie wizerunku
Jak nas widzą, tak nas piszą – ta popularna sentencja mówi w zasadzie wszystko o istocie oraz wartości wizerunku. W jaki sposób chcemy się przedstawiać? Jak być postrzegani? Z czym się kojarzyć? Ważniejsze od postawienia tych pytań jest tylko znalezienie właściwych odpowiedzi. My, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, posiadamy tę wiedzę i chętnie
się nią podzielimy. Współpracując z Virtual People, uzyskujesz pewność, że za tworzenie wizerunku Twojej firmy będą odpowiedzialne kompetentne osoby, które znają się na rzeczy. Skorzystaj z naszego wsparcia i zobacz, jak wiele możemy zrobić dla sposobu postrzegania Twojej firmy na rynku.
mniej
Realizacja materiałów reklamowych
Chwytliwe hasło, dobrze skonstruowana ulotka, estetycznie zaprojektowany baner reklamowy? Tak, tak i jeszcze raz tak. W Virtual People zajmujemy się profesjonalnym przygotowaniem materiałów reklamowych na różnych nośnikach. Chcesz promować swoją firmę w niebanalny sposób? Wymagasz jakości oraz tego, żeby wszystkie materiały były nie tylko spójne, ale też
wykonane z należytą starannością i pomysłem? Znalazłeś odpowiednich ludzi. Nasze zespół zadba o każdy etap tego procesu i sprawi, że będziesz reklamował się w najlepszym możliwym wydaniu. Skontaktuj się z nami i zobacz, co możemy Ci zaproponować.
mniej
Zainteresowaliśmy Cię? Rozwijaj z nami swój biznes, dbaj o identyfikację wizualną swojej firmy i wykonaj duży krok w kierunku świetlanej przyszłości. Zapraszamy do kontaktu.