Logo, czyli gdzie
bije serce marki
Gdyby Superman stał sto metrów od nas, byłby zapewne tylko facetem w niebieskich rajtuzach. Ci, którzy są bardziej w temacie, wiedzieliby też o laserze w oczach czy wrażliwości na kryptonit. Tym, co działa na masową wyobraźnię i sprawia, że każdy wie, z kim mamy do czynienia, jest jednak charakterystyczne „S” na piersi. Nawet jeśli nie masz pojęcia, jak gość wygląda, to ten znak skojarzysz w każdej sytuacji. Magia? Niekoniecznie…
Maciej Żmudzki
LOGO serce marki – LOGOTYP główna tętnica!
Zastanawialiście się może kiedyś, jak wygląda Superman? Nie mówię tu oczywiście o charakterystycznym kostiumie czy ponadczasowej pelerynie, ale o zwykłych, ludzkich cechach – rysach twarzy, włosach, kolorze oczu itd. Większość z Was uzna zapewne, że to pytanie jest banalne, a w Milionerach nie byłoby nawet warte skorzystania z koła ratunkowego. Niewykluczone, że prawdziwi fani komiksu chcą teraz przerwać czytanie i odpuścić sobie dalszą część naszego tekstu. Ale zachęcamy, zostańcie jeszcze chwilę – zaraz zrobi się dużo ciekawiej.
Mam w pamięci sytuację ze studiów, kiedy na ćwiczeniach z psychologii poznawczo-behawioralnej rozmawialiśmy akurat o superbohaterach. Temat był na czasie, ponieważ do kin właśnie wchodzili Avengersi. Jedna z koleżanek postawiła w dyskusji o Supermanie następujące pytanie: ciekawe czemu on nigdy nie zdejmuje maski? Większość z nas zrobiła zdziwione miny, ale jedna z osób szybko odpowiedziała: „Superman nie nosi maski, przecież to ten przystojny blondas z filmu…”.
LOGO – Bo serce ma się jedno!
Superman bez „S”, Ferrari bez konia czy Apple bez jabłuszka – brzmi nierealnie, prawda? Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć sobie na pytanie czym byliby bez nich. Pewne jest natomiast to, że dobra nazwa i odpowiednio skomponowany znak graficzny są jak nuta, która od razu wpada w ucho, a nogi same zaczynają rwać się do tańca. Pozostaje więc zadać sobie ważne pytanie: dlaczego tak się dzieje?
Odpowiedź jest prosta: te elementy stanowią idealną kompozycję, która łączy całość niczym spójna, harmonijna melodia. Gdy usłyszymy ją raz, natychmiast wiemy, co autor miał na myśli. Z logotypami jest podobnie – oddziałują na serce i umysł odbiorcy, przekazując mu zaszyfrowany komunikat. Ich podstawowe zadanie jest klarowne: podświadomie zapaść w pamięć.
W biznesie sytuacja przedstawia się analogicznie i chodzi właśnie o osiągnięcie takiego efektu. Jeśli chcesz, aby po spojrzeniu na Twój znak, klient zapamiętał go dłużej niż przez ułamek sekundy, to musisz się nieco postarać i go zainteresować. I właśnie w tym miejscu wkraczamy my.
Od „o” do „S” …
Czego potrzeba, aby stworzyć idealną melodię, która na stałe zamieszka w umyśle odbiorcy? Doskonale znacie pewnie te piosenki, które za nic nie chcą wyjść z naszej głowy, a sami nie jesteśmy w stanie logicznie wytłumaczyć, dlaczego tak się dzieje. Z odpowiedzią w tym przypadku spieszy psychologia poznawcza, która daje wskazówki i objaśnia nam, w jaki sposób postrzegane rzeczy tworzą podświadome obrazy i na stałe znajdują miejsce w naszej pamięci. Jeśli chodzi o logo, to kluczowe jest to samo, co w kompozycji muzycznej, czyli dobór odpowiednich elementów. Nazwa, jej brzmienie, barwa, nasycenie, kształt i ukryte skojarzenie – wszystko to razem tworzy unikatowy wzór, który da obraz wart tysiąca słów.
Jak tworzymy Twoje logo?
Każdy pomysł na melodię potrzebuje kompozytora, dyrygenta oraz zespołu, który będzie w stanie ją zagrać. Z logotypami jest podobnie – jeśli chce się osiągnąć konkretny efekt, niezbędni będą znający się na rzeczy specjaliści. W Virtual People mamy swoje zasady działania i dlatego pierwszym krokiem jest zrozumienie klienta. Najpierw poznamy Twój biznes, jego podstawowe idee oraz cele, które chcesz zrealizować. Później określimy profil Twojego klienta, skupimy się na Waszych relacjach oraz na kierunku, w którym chcesz rozwijać swój projekt. Dopiero, gdy będziemy posiadać te wszystkie dane, rozpocznie się praca kreatywna.
Nasz doświadczony zespół przeprowadzi proces, w trakcie którego powstanie nazwa i odpowiednio ukierunkowany koncept. Następnie do gry wejdzie rysownik, który nada tej myśli kształt i kolory. W efekcie tych działań powstanie Twoje logo, czyli wizytówka firmy na kolejne lata.
Zwróćcie uwagę na te ostatnie słowa. Nie każdy bowiem zdaje sobie sprawę, jak ważną kwestię w kontekście istnienia biznesu, w tym momencie poruszamy. Logo to nie jest mało istotny element, który będzie w użyciu przez pięć minut, a później się zdezaktualizuje i straci na znaczeniu. To fundament, na którym opiera się cała identyfikacja wizualna przedsiębiorstwa. Korzyści, wynikające z podświadomego zakotwiczania się w umysłach odbiorców mogą przynosić rezultaty, których na wstępie nie jesteście sobie nawet w stanie wyobrazić.
Lata doświadczenia w tej branży pozwoliły nam poznać faktyczną wartość tego rodzaju działań. Przeżyliśmy setki różnych sytuacji i wiemy, że siła identyfikacji wizualnej to nie jest bajka z opowiadań dla marketingowców. Stworzenie wartościowego logotypu to proces jednorazowy, ale jego efekty mają wymierny wpływ nie na kolejne dni czy tygodnie, tylko na lata. To właśnie wokół niego kręcą się później kolejne projekty i dalsze kreacje. To on jest początkiem i sercem działania. To on wyznacza drogę, którą przez długi czas ustawicznie porusza się przedsiębiorstwo.
To właśnie dlatego podchodzimy do takich projektów ze stuprocentowym zaangażowaniem. Wkładamy w pracę maksimum wysiłku, myślimy nieszablonowo, a każdy z tworzonych przez nas logotypów jest unikatowy. Przez ponad dziesięć lat działalność stworzyliśmy ponad setkę zróżnicowanych logotypów. Żaden nie był kalką innego. Wszystkie projekty tworzymy indywidualnie, zawsze wkładamy w nie pełne serce. Dzięki takiemu podejściu oferujemy naszym klientom konkretne efekty. Zaufaj Virtual People i spraw, że świetny pomysł przybierze odpowiednią formę oraz kształt i przerodzi się w coś absolutnie wyjątkowego.
Jakie powinno być Twoje Logo:
Unikatowe
Nieszablonowe
Rozpoznawalne
Warte zapamiętania
Niosące konkretny przekaz
Na tak postawione pytanie mamy kilka odpowiedzi.
Po pierwsze, wszystkie nasze projekty są tworzone od podstaw.
Ogranicza nas jedynie wyobraźnia, więc będziemy szukać rozwiązań tak długo, aż znajdziemy to idealne. Nasze projekty są ręcznie rysowane, więc jesteśmy w stanie zadbać o każdy detal i uchwycić szczegóły, które dla niektórych mogłyby wydawać się wręcz niezauważalne. Zawsze idziemy w oryginalność i stawiamy na wyjątkowość. Oznacza to, że nasze pomysły są unikatowe i skrojone na miarę, czyli dopasowane do konkretnego klienta oraz specyfiki jego biznesu. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że przemyślany znak graficzny to nie tylko doskonały dobór barw, ale też ponadczasowość. Inwestując w nas, inwestujesz tak naprawdę w wiele kolejnych lat swojego biznesu.
Dojrzałe firmy podejmują wiele działań, aby oferowany przez nie produkt był postrzegany lepiej niż ich odpowiednik u konkurencji. Stworzenie nowego brandu, nazwy czy logotypu to zazwyczaj pierwszy krok w kierunku osiągnięcia tego celu. Jeśli chcesz więc dać sobie szansę, aby stać się „lokalnym Mercedesem” zaufaj nam. Wesprzemy Cię naszymi pomysłami oraz doświadczeniem i sprawimy, że logo stanie się godnym reprezentantem oraz wieloletnim symbolem Twojej działalności.