04.12.2022

Mówią o nas, czyli jak robić marketing szeptany

Autor:

Marek

Mówią o nas, czyli jak robić marketing szeptany

Marketing szeptany to prawdopodobnie najstarsza forma promocji na świecie. Komunikat przekazywany z ust jednego klienta do ust drugiego jest zdecydowanie najbardziej skuteczny. Te działania marketingowe można wykonywać online, jak i offline. Czym jest dokładnie buzzmarketing szczecin? Jak działa i czy rzeczywiście warto w niego zainwestować? W tym artykule postaramy się wyjaśnić najważniejsze kwestie!

Buzzmarketing szczecin – co to jest?

Jak już wspomnieliśmy, marketing szeptany jest jedną z najstarszych metod reklamowych. Najogólniej rzecz ujmując, chodzi o wzajemne polecanie sobie danego produktu, czy usługi. Kto nie sięgał po opinię znajomych, gdy kupował telefon? Kto nie zajrzał w komentarze na stronie produktu, czy przeznaczonych do tego witrynach? Kto nie oglądał youtubowych recenzji? Prawie że… nie ma takich osób! Niemal każdy z nas przed kupnem, szuka potwierdzenia swojej decyzji wśród innych konsumentów. W końcu, chcemy mieć sprawdzony produkt!

Marketing szeptany lub buzzmarketing szczecin to element wszystkich działań marketingowych. Wykorzystuje możliwości, jakie daje internet i szybkość rozpowszechniania informacji. Polega na bezpośredniej interakcji z klientami, np. poprzez udzielanie się w mediach społecznościowych, czy na forach internetowych. Te działania marketingowe szczecin mają wydawać się spontaniczne, ale oczywiście w żadnym stopniu takimi nie są. To dokładnie rozplanowane strategicznie działania marketingowe w rozmaitych formach. Przyjrzyjmy się im nieco bliżej!

Jakie są najważniejsze rodzaje marketingu szeptanego?

Promocja szeptana, by była skuteczna, powinna zostać odpowiednio wcześniej skrupulatnie zaplanowana. Najlepiej, jeśli tymi działaniami zajmą się specjaliści marketing szczecin. Odpowiednio przyjęta strategia przyniesie zaangażowanie potencjalnych klientów, a docelowo zwiększy zyski. Poznaj najważniejsze formy buzzmarketingu!

-Oceny i recenzje produktów i usług na stronie. Większość klientów przed zakupem sprawdza opinie innych użytkowników w internecie. To niemal rutynowa czynność. Pozytywne oceny wpływają na wizerunek firmy, jako godnej zaufania i potwierdzają jakość produktów.

-Udostępnianie treści. Rozpowszechnianie pozytywnych komentarzy i ocen klientów w mediach społecznościowych przede wszystkim, ale także i na różnych stronach wpływa na nawiązanie i utrwalenie relacji na linii klient-marka.

-Product seeding. To nic innego jak współpraca z lubianymi i znanymi, czyli influencerami. Agencja marketingowa szczecin ze znawstwem dopasuje content oraz internetowy zasięg gwiazdy do potrzeb marki. Promocja produktów przez znane osoby to proste i niezwykle skuteczne działania marketingowe szczecin.

-Viral marketing. Ta technika polega na tworzeniu atrakcyjnych, rozrywkowych i kontrowersyjnych treści, czyli w skrócie takich, które uzyskają popularność i staną się tzw. viralem. Odbiorcy sami między sobą udostępniają stworzony post czy filmik. Tym samym, zwiększają zasięgi i przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku marki.

To najważniejsze i najczęściej wykorzystywane współcześnie rodzaje marketingu szeptanego. Jak widać, jest tego wiele! No ale, zadajmy sobie w końcu pytanie: co konkretnie daje nam buzzmarketing?

Zalety buzzmarketing szczecin

 

1.Marketing szeptany daje nam możliwość szybkiego i szerokiego dotarcia do potencjalnych klientów. Dzięki chętnemu udostępnianiu treści między samymi odbiorcami możemy łatwiej też dotrzeć do grupy docelowej.

2.Te działania marketingowe mają w sobie jeden wielki plus – niską cenę. Niekiedy też mogą być nawet bezpłatną reklamą.

3.To narzędzie idealne do budowania pozytywnego wizerunku marki. Możemy pokazać swój profesjonalizm, wiedzę, a także poczucie humoru i, potocznie mówiąc, “ludzką twarz”.

4.To z kolei prowadzi nas do nawiązania relacji z klientem. Bezpośredni kontakt zawsze jest lepiej odbierany. Dzięki temu także łatwiej poznać potrzeby klientów, co pomoże później stworzyć interesującą ofertę firmy i być może nieco wyprzedzić konkurencję.

5.Cennym aspektem marketingu szeptanego są: regularny monitoring potrzeb i ocen klientów oraz obserwacja postrzegania marki. Dzięki temu zawsze będziesz na bieżąco i z ręką na pulsie.

6.Działania prowadzone przez specjalistów mogą wpłynąć na pozycjonowanie firmy i jej widoczność w przeglądarkach, a także na wzmożenie ruchu na stronie. Wszystkie te opcję wpływają na późniejszych wzrost zysków ze sprzedaży.

7.Buzzmarketing szczecin to szybkie i efektywne działanie.

Marketing szeptany to w swojej istocie najbardziej tradycyjna forma reklamy, ale jakże skuteczna! Buzzmarketing prowadzony przez specjalistów z doświadczeniem przynosi konkretne zyski, które niemal od razu widać w liczbach. Najpierw tych dotyczących zasięgów, a potem tych związanych ze sprzedażą. Jeśli nigdy wcześniej nie próbowałeś szeptanej promocji – czas na zmianę! Efekty mogą Cię zadziwić!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.