Proces rekrutacji, jak każdy inny, doświadcza ciągłych zmian. XXI w. tchnął nowe życie w HR i pozwala na skuteczną rekrutację ludzi poprzez wykorzystanie sieci internetowej. Dlaczego wykorzystanie narzędzi e-marketingowych może ulepszyć system rekrutowania pracowników?
Odformalizowanie procesu rekrutacji
Jeżeli dokonamy zamieszczenia oferty poprzez portale czy fora społecznościowe, możemy liczyć, że potencjalny przyszły pracownik zgodzi się przekazać nam swoje CV oraz list motywacyjny w formie elektronicznej. Zmniejsza to zużycie makulatury (czasy EKO!), przyspiesza dostarczenie wymaganych dokumentów oraz niweluje ryzyko ich utraty czy zagubienia. Dzięki takiej internetowej formie aplikowania na stanowisko, bardzo prawdopodobne, że nasza oferta spotka się z większym odzewem. Większość aktywności młodych ludzi przeniosła się do Internetu i to za pomocą jego, dokonują oni wyboru usług, zamawiają produkty oraz szukają pracy! Potencjalny pracownik jest też zwykłym użytkownikiem jak każdy z nas. Sprawia to, że jego aktywność pozwala nam zapoznać się częściowo z jego osobą, zainteresowaniami, upodobaniami, a może nawet i charakterem? Dzięki temu, będziesz mógł swoje oferty kierować bezpośrednio do odpowiednich grup odbiorców.
Employer branding – czyli budowanie wizerunku pracodawcy
Mówi się, że aktualnie rynek pracy to rynek pracownika. Stworzenie wizerunku naszej firmy jako dobrego pracodawcy, pozwoli przyciągnąć do siebie najlepszych specjalistów z danej dziedziny. Zwłaszcza młodzi pracownicy chcą pracować w przyjaznych miejscach, które oferują im dostęp do rozmaitych szkoleń i oferują możliwość “wspinaczki po drabince” własnego rozwoju. Warto wprowadzić w swojej firmie employer branding, ponieważ taki zabieg pozwoli na stworzenie wizerunku bardziej interesującego dla potencjalnego pracownika. Więcej o employer brandingu możesz przeczytać na naszym blogu w artykule: “Employer branding – 5 skutecznych metod dbania o wizerunek dobrego pracodawcy”.
Specjalne portale i narzędzia do rekrutacji online
Internet idzie z duchem czasu i daje szerokie możliwości pracodawcom, aby mogli wystawiać oferty pracy za jego pomocą. Można przykładowo skorzystać z takich portali jak:
- Pracuj.pl
- GazetaPraca.pl
- Kariera.pl
- Aplikuj.pl
- Praca.money.pl
Dodatkowo w ramach Facebooka została uruchomiona zakładka umożliwiająca przedstawianie ofert przez pracodawców oraz bezpośrednie aplikowanie na dane stanowisko przez pracowników. Istnieją formularze ułatwiające proces reklamy i zbierania CV.
Oferta – możesz ją stale dopasowywać do swoich potrzeb
Publikowanie za pomocą sieci swoich ofert pozwala na szybką ich modyfikację. W każdej chwili oferta może zostać usunięta po zakończeniu procesu rekrutacyjnego. Można również zmieniać jej treść, aby dostosować ją do naszych bieżących potrzeb, takich jak na przykład: wskazanie dodatkowych wymagań w stosunku do kandydata, zaktualizowanie formy umowy jaką chcemy zaoferować czy też przekształcenie nazwy stanowiska. Tylko od ciebie zależy więc jak będzie w danym momencie wyglądała twoja oferta i do kogo ma trafić.
Powiedz STOP tradycyjnym metodom rekrutacji. Nadeszła wygodna i nowoczesna era internetowego HR’u!