Podczas kontaktu z agencją marketingową jeden z jej przedstawicieli zaproponował Ci przebudowę strony internetowej, pakiet Google Ads, pozycjonowanie organiczne, reklamę na Facebooku, prowadzenie profili na dziesięciu różnych portalach społecznościowych i dodatkowe prace kreatywne za przysłowiowe “miliony monet”? W tym artykule postaramy Ci się wyjaśnić dlaczego ktoś prawdopodobnie chciał na Tobie po prostu zarobić, a nie pomóc Ci wypromować Twój biznes.
Znasz powiedzenie mówiące o tym, że jeśli ktoś zna się na wszystkim to tak jakby znał się na niczym? Podobne można byłoby ułożyć na temat internetowego marketingu. Wraz z rozwojem branży i jej wciąż rosnącą popularnością, na rynku pojawiło się mnóstwo agencji marketingowych i “specjalistów” od promocji w sieci, którzy oferują swoim klientom niezliczoną ilość usług. Warto jednak mieć świadomość tego, iż nie wszystkie kanały przeznaczone są dla każdej branży i każdego biznesu, co więcej – nie wszystkie kanały sprawią, że Twoja firma zyska grono nowych klientów, niezależnie od tego jak dużo środków zainwestujesz. Marketing online nie polega na tym, aby inwestować w ilość, a jakość. Najistotniejsza jest tutaj odpowiednia analiza, dotycząca zarówno doboru kanałów jak i środków, które pozwolą stworzyć najbardziej optymalną dla Twojej branży kampanię. Często więcej wcale nie znaczy lepiej!
Pierwszym etapem Twojej współpracy z jakąkolwiek agencją powinno być zapoznanie się z Twoim biznesem. Jeśli ktoś proponuje Ci rozwiązanie idealne, które ma sprawić, że wyróżnisz się na tle konkurencji, bez zaznajomienia się z działalnością Twojej firmy – możesz mieć pewność, że działania te nie przyniosą oczekiwanych efektów. Niemożliwe jest bowiem stworzenie kampanii, która przyniesie jakiekolwiek zyski dla Ciebie i Twojej firmy bez analizy jej działalności. Nie istnieje rozwiązanie idealne czy założenia ogólne, które sprawdzą się w każdym przypadku. Oczywiście istnieją platformy, z których skorzystać mogą (prawie) wszyscy, takie jak Facebook czy Google Ads. Każdy przypadek potrzebuje jednak odpowiedniej, indywidualnej konfiguracji i dokładnego prześledzenia tego co sprawdzi się najlepiej, a tym samym przyniesie korzyści dla danej działalności.
To o czym powinieneś pamiętać podczas promowania siebie czy swojej firmy w internecie, to to, aby unikać krótkotrwałych rozwiązań (chyba, że promujesz usługi sezonowe). Istotne jest aby zaplanowana strategia pozwoliła na zbudowanie długotrwałego wizerunku, a nie chwilowego “bum” na Twoje usługi. Stąd też, niezbędne są także analizy w trakcie trwania promocji, nie tylko przed jej rozpoczęciem. Nie istnieje lepsza metoda badania efektywności kampanii niż analiza jej efektów, także w momencie gdy jest ona już aktywna. Niekiedy, a można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że zawsze, kampanie potrzebują modyfikacji (mniejszych lub większych), również w trakcie ich trwania. Może okazać się bowiem, że wybrane rozwiązania się nie sprawdzają, bądź nie idą za nimi efekty na których Ci zależało. Pamiętaj o tym, aby podczas nawiązania współpracy z agencją wymagać od niej zaangażowania na każdym etapie jej trwania.
Virtual People, jako agencja marketingowa, która swoją pozycję na rynku buduje od ponad 10 lat, zapewnia swoim klientom profesjonalną i kompleksową obsługę, dostosowaną do indywidualnych potrzeb. Podczas konsultacji z nami możesz liczyć na dawkę wiedzy i doświadczenia, które od ponad dekady pozwalają nam dbać o wizerunek naszych klientów, na najkorzystniejszych dla nich warunkach. Nie zaznasz u nas słów bez pokrycia. Swoim klientom przedstawiamy tylko oferty, których zrealizowanie jest realne, oraz których efekty są możliwe do osiągnięcia.
Przyjdź lub zadzwoń, opowiedz nam o swoim biznesie, przedstaw swoją wizję – My przedstawimy Ci najlepsze rozwiązanie na promocję Twojej firmy.