Blog firmowy na stronie jest jednym z najlepszych sposobów na skuteczny i atrakcyjny dla odbiorców content marketing. Pozwala nie tylko bliżej poznać produkty lub usługi danej firmy, ale także dostarcza wiele niezbędnej branżowej wiedzy!
Bliższy kontakt z klientem dla nawiązania więzi
Wielu świadomych klientów przed dokonaniem zakupu analizuje daną firmę lub markę, aby zdobyć cenne informacje o ich produktach i usługach.
W takim przypadku zrobienie bloga dla firm ze Szczecina i innych miast może stać się świetnym sposobem na przedstawienie swojej oferty w nieco inny sposób. Aby rozwiać jakiekolwiek wątpliwości klienta i zdobyć jego zaufanie, artykuły powinny poruszać tematykę użyteczności danego produktu lub usługi, a także pokazywać korzyści związane z dokonaniem zakupu. Z pewnością posty okraszone ciekawymi infografikami lub ilustracjami są miłą odmianą od tradycyjnej strony ofertowej.
Pokazanie, że znasz się na tym, co robisz to raptem połowa sukcesu w zdobyciu zaufania — drugą połowę zyskasz, nawiązując bliższy kontakt z klientem. Wartościowe i obustronne relacje są nie tylko korzystne dla marki, ale przede wszystkim dla odbiorcy, któremu zależy na dokładnym poznaniu specyfikacji produktów lub zastosowaniu usług. Aby zmniejszyć dystans między firmą a odbiorcą warto umieścić na stronie możliwość prowadzenia czatu z odwiedzającymi!
Status eksperta jako sposób na utrzymanie klienta przy swojej firmie
Klienci najczęściej stawiają na te firmy, które sprawiają wrażenie ekspertów w danej branży. Również z tego powodu blog to doskonały sposób na prezentowanie swojej fachowej wiedzy w formie tekstów, filmów, lub innych angażujących czytelnika środków. Dzięki temu tworząc content firmy podkreślasz jej profesjonalizm, a także stawiasz markę w roli specjalisty danej dziedziny. Takim sposobem wzrasta wiarygodność nie tylko całego przedsiębiorstwa, ale co najważniejsze jego produktów i usług! Z czasem przekłada się na to długotrwałe utrzymanie klienta — Szczecin jest jednym z wielu miejsc, gdzie oferujemy nasze usługi agencji marketingowej.
Jeśli masz wątpliwości co do przewagi bloga firmowego nad klasyczną ofertą, wystarczy, że wyobrazisz sobie proces zakupowy typowego klienta:
Dotychczas wiele stron internetowych w swoich opisach sklepowych skupia się głównie na zaprezentowaniu specyfikacji technicznej danego produktu, jego składu, pochodzenia, czy też przeznaczenia. Bez wątpienia to cenne informacje — jednak często nie są wystarczające, aby nakłonić do zakupu. W takim momencie blog internetowy Szczecińskiej firmy, na którym znajdują się dłuższe artykuły dotyczące np. zastosowania kosmetyków, zabawek, materiałów, sprzętów czy też sposobów wykorzystania większych urządzeń — jest o wiele lepszy.
Merytoryczne zaplecze treści pozwala klientowi dowiedzieć się czegoś więcej o potencjalnym zakupie, co przekłada się na szybszą i pewniejszą decyzję!
Publikowanie ciekawych i wartościowych treści dla czytelnika
Dla wielu czytelników firmowy blog to idealne miejsce do zdobywania branżowej wiedzy, zaznajamiania się z obecnymi trendami, czy też nowymi produktami. Tworząc ciekawe i inspirujące treści, warto pamiętać o tym, aby dany artykuł skierowany był pod potrzeby i oczekiwania czytelnika. W przypadku, gdy dany tekst rozwiązuje jego problem, dylemat, czy też odpowiada na nurtujące pytania — zaufanie klienta i Twoja wiarygodność natychmiastowo wzrastają! Ponadto jeśli dany artykuł okazał się dla czytelnika wartościowy, często dzieli się nim z innymi osobami, co dodatkowo wpływa na wartość i pozycję Twojego serwisu.
Warunkiem sukcesu są ciekawe treści — pozycjonowanie nawet w najlepszej formie nie będzie skuteczne, jeśli post nie zainteresuje czytelnika. Coraz częściej marki obierają strategię angażowania czytelnika w swoją historię, co profesjonalnie nazywane jest storytellingiem. Dzięki niemu firma może zaprezentować zarówno wspomnianą już historię, jak i strategię, przekaz, ideę, sposób tworzenia produktów lub usług w formie ciekawej opowieści. Reklama ze Szczecina tego typu cieszy się sporą popularnością z tego względu, że o wiele lepiej zapada czytelnikowi w pamięć niż “sucha” i sztywna treść tradycyjnej oferty!
Pozycjonowanie swojej strony przez nowe posty i odpowiednie frazy
Możliwość zwiększania widoczności swojej strony w wynikach wyszukiwania to jedna z największych korzyści firmowego bloga.
W ostatnich latach algorytmy takie jak np. Pingwin lub Panda przyczyniły się do wprowadzenia bardzo ważnych zmian, jeśli chodzi o sposób działania wyszukiwarek. Dotyczy to szczególnie analizy linkowania zewnętrznego, czy także analizy contentu, czyli zawartości danej strony pod kątem użyteczności dla odbiorcy. Dzięki temu, aby wyróżnić swój serwis wśród najpopularniejszych wyników wyszukiwania, należy zwrócić szczególną uwagę na jakość wpisów na blogu, adekwatność tematów do branży, a także regularność publikowania treści.
Tworząc nowe wpisy na blog internetowy firmy ze Szczecina lub innych miast, jednocześnie tworzysz nowe podstrony serwisu. W praktyce takie działanie pokazuje wyszukiwarce, że Twoja witryna stale się rozwija i dostarcza nowych treści. Oprócz tego w pozycjonowaniu blogów ze Szczecina równie ważne są frazy kluczowe znajdujące się w artykułach (lub innych treściach serwisu). Dzięki nim klienci trafiają na Twoją stronę, wpisując w wyszukiwarkę interesujące ich słowa lub zagadnienia.
Aby jeszcze bardziej zwiększyć skuteczność pozycjonowania, możesz w swoich postach zamieszczać bezpośrednie linki do swojego serwisu. W ten sposób strona www zyska popularność w Szczecinie lub innym mieście, pod które została wypozycjonowana.