Optymalizacja
= Realne Efekty SEO
Nie jest tajemnicą, że w dzisiejszych czasach kluczowym aspektem funkcjonowania firmy w przestrzeni wirtualnej jest odpowiedni dobór działań oraz narzędzi do kanałów komunikacji. Niezależnie od tego czy naszą główną osią działania jest strona www, sklep internetowy, aplikacja czy profil w mediach społecznościowych, reguła jest zawsze taka sama.
Grzegorz Kozak
Optymalizacja = Realne Efekty SEO
W naszej agencji bardzo często spotykamy się z sytuacją, w której klienci zwracają się do nas z prośbą o pomoc w tej kwestii. Wykonanie rzetelnej analizy merytorycznej, przygotowanie fachowej oceny posiadanych narzędzi oraz naszkicowanie zarysu planowanych działań reklamowych to początek drogi do sukcesu. My natomiast, bogaci w bagaż wieloletniego doświadczenia, doskonale wiemy, jak się do tej drogi właściwie przygotować.
Jak przeprowadzamy audyt i optymalizację Twojej strony pod SEO?
Analiza rynku i Twoich potrzeb
Audyt techniczny strony
Określenie zakresu optymalizacji
Copywritting SEO
Linkbuilding
Optymalizacja techniczna
Poprawa wyników!
Wzrost pozycji
22% fraz w top 1-5
Wzrost ruchu organicznego
40% fraz w Top 10
+83% ruch na stronie
W czym tkwi klucz? Oczywiście w detalach. Jak to zwykle bywa, to właśnie te pozornie drobne, nieistotne i niewidoczne gołym okiem elementy mogą w wymierny sposób wpływać na sukces lub fiasko prowadzonych działań. Przykładowo – niewłaściwa optymalizacja pod kątem SEO sprawi, że nie będziemy widoczni na wysokich pozycjach w wyszukiwarce Google, a z kolei nieodpowiedni dobór narzędzi reklamowych będzie skutkował tym, że nie uda nam się sprzedawać tyle, ile byśmy chcieli.
Jak się przed tym bronić? W jaki sposób skutecznie zadbać o te drobne detale i ustrzec się podstawowych błędów? Najlepiej zaufać agencji Virtual People – sprawdzonemu oraz doświadczonemu partnerowi, który pomoże Ci poznać fundamenty działań marketingowych i odnaleźć się w świecie sprzedaży internetowej.
Jeżeli chcemy w ogóle uczestniczyć w wyścigu,
musimy najpierw odpowiednio przygotowani pojawić się na linii startu.
Przyda się też wstępna analiza przeszkód, jakie możemy spotkać na swojej drodze. Do najczęstszych problemów w omawianym zakresie można zaliczyć:
SEO = SOLIDNY FUNDAMENT
1
niewłaściwą optymalizację strony/sklepu pod kątem wyszukiwarki Google,
2
źle skonstruowany content na stronie www,
3
nieodpowiednią selekcję narzędzi marketingowych,
4
niewłaściwy dobór kanałów reklamowych,
5
błędnie wykonaną (lub niewykonaną) analizę prowadzonych działań.
Receptą na sukces jest więc nie tylko rzetelna oraz fachowa ocena aktualnej sytuacji, ale też sprawna eliminacja pojawiających się błędów. Aby przejść przez ten proces pomyślnie, niezbędne jest jednak wsparcie profesjonalistów, którzy doskonale wiedzą, w jakim celu dokonuje się zmian, jaki ma być ich skutek oraz jakie etapy należy kolejno realizować, aby osiągnąć zamierzony rezultat.
Zaczynając działania, zawsze przyświeca nam ten sam cel: zrozumienie potrzeb klienta. To dlatego tak uważnie wsłuchujemy się w każde słowo, ponieważ to one pozwalają nam właściwie zrozumieć sytuację i poznać faktyczny przedmiot audytu. Gdy tylko będziemy już bogatsi o nowe informacje, rozpoczynamy proces analizy rynku, w jakim funkcjonuje klient. Ten etap jest istotny przede wszystkim z tego powodu, że daje punkt odniesienia, pomaga precyzyjnie zorientować się w sytuacji i obrazuje nam środowisko, w jakim porusza się na co dzień klient.
Czego potrzebujesz?
Ta analiza, wsparta dokonaniem stosownych porównań, umożliwia nam rzetelną ocenę stanu faktycznego, w efekcie czego jesteśmy w stanie wskazać konkretne przewagi oraz deficyty, jakimi charakteryzuje się bieżąca sytuacja klienta. Gdy posiadamy już tę wiedzę, możliwe jest wyznaczenie kierunku działania, a także wdrożenie szeregu konkretnych zmian, które mają skutkować znaczącą poprawą na tym polu funkcjonowania..
Audyt SEO
Audyty SEO są często kojarzone wyłącznie z optymalizacją stron www. I choć jest to oczywiście podstawowy element działania w tym zakresie, to warto pamiętać, że temat jest nieco bardziej rozbudowany. Witryna pozostaje naturalnie jednym z punktów bazowych, ale nie należy koncentrować się wyłącznie na niej. Równie istotne może okazać się także właściwe podejście do działania, umiejętny dobór fraz, analiza pozycji i konkurencji oraz ogólna analiza działań podejmowanych w ramach SEO.
W kwestii samej strony www, kluczowe podczas audytu będzie jej umiejętne dopasowanie pod kątem słów kluczowych, dobranych do konkretnych kampanii. Ważna jest nie tylko sama konstrukcja strony i jej struktura, ale także odpowiednie opracowanie treści czy dobór fraz występujących w tekstach, nagłówków, metadanych itp.
Kluczem do dobrego audytu SEO jest jednak przede wszystkim analiza potrzeb i oczekiwań klienta. Tylko dzięki ich precyzyjnemu zrozumieniu oraz dogłębnemu zapoznaniu się z dotychczasowymi działaniami, można odnieść je do aktualnie panujących warunków rynkowych i zaimplementować zmiany, które przyniosą pożądany efekt.
Audyt www
Audyt stron www ma wiele elementów wspólnych z audytem SEO, ale bezwzględnie powinien zostać rozszerzony o tak zwaną warstwę UX (user experience) oraz UI (user interface). Pierwsza z nich odpowiada poniekąd za aspekt emocjonalny i jej zadaniem jest sprawienie, aby użytkownik dobrze czuł się na stronie, był właściwie nawigowany i nie miał problemów z intuicyjnym poruszaniem się w jej obrębie. Zadaniem tej drugiej jest zadbanie o aspekt techniczny i umożliwienie mu tej swobodnej wędrówki poprzez wykorzystanie adekwatnych narzędzi do stworzenia odpowiedniej strony www.
Zastosowanie odpowiednich zasad i zbadanie kluczowych elementów tego procesu wpływa na wygodę korzystania oraz późniejsze zadowolenie odbiorcy. Jeśli działania te zostaną przeprowadzone umiejętnie, doprowadzimy do sytuacji, w której w sposób przewidywalny możemy „planować” zachowanie usera w witrynie, dostarczać mu ważnych dla niego informacji i przybliżać go do podjęcia decyzji zakupowej lub przekonać do naszych usług (UX). Druga część precyzyjnego planu (UI) pozwala nam natomiast właściwie rozplanować rozmieszczenie samych elementów istotnych dla strony, poruszania się użytkownika czy jej prawidłowego funkcjonowania. Eliminacja takich rzeczy jak błędy nawigacyjne, braki lub natłok elementów kluczowych na www sprawia, że dużo łatwiej będzie osiągnąć zamierzony cel.
Mając na uwadze powyższe, można bez cienia wątpliwości uznać, że warstwy UX oraz UI są kluczowe w kontekście poruszania się użytkownika po naszym serwisie i stanowią tak naprawdę podstawę właściwie wykonanego audytu www.
Audyt marketingowy
Audyt marketingowy jest zdecydowanie najbardziej rozbudowaną i złożoną formą audytu, ponieważ zawiera w sobie wiele części składowych. Zalicza się do nich między innymi wspomniany audyt SEO, ale też analizę działań firmy, brandingu oraz dużej liczby innych elementów. Wynika to przede wszystkim z faktu, że same działania marketingowe są tak naprawdę tworzone z wielu kluczowych elementów współwystępujących.
Do skutecznego prowadzenia działań reklamowych niezbędna jest zatem analiza dotychczasowych posunięć, wyznaczenie konkretnej strategii i obranie właściwego kierunku dalszego rozwoju. Następnie należy rozpatrzyć kolejno każdy punkt – od wizerunku marki, przez stronę www i działania SEO, aż po kampanie Google Ads, social media itd.
Warto pamiętać, że kluczem do sukcesu jest bowiem kompleksowa poprawa i ukierunkowanie działań w taki sposób, aby zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność marki klienta na rynku. A na powodzenie tego przedsięwzięcia wpływa nie pojedyncza decyzja, a cały szereg powiązanych ze sobą elementów.
Siłę naszej agencji stanowią nie tylko wieloletnie doświadczenie, ale też bardzo rozbudowane zasoby ludzkie. Współpracujemy z wybitnymi specjalistami w wielu dziedzinach, a ten zgrany zespół fachowców cały czas pozostaje do dyspozycji naszych klientów. Podczas współpracy zapewniamy więc pomoc zarówno marketingowców czy PR-owców, jak i managerów, programistów, copywriterów, SEOmasterów oraz UX i UI designerów.
Niezależnie od tego, jakiego rodzaju pomocy będziesz potrzebował, ekipa Virtual People stanie na wysokości zadania i wesprze Cię w rozwiązywaniu wszystkich problemów. Nasze umiejętności sprawią, że nie tylko przeanalizujemy daną sytuację, ale będziemy w stanie wydać fachową opinię na temat aktualnych działań oraz zapewnić kompleksowy support merytoryczno-techniczny. Te kroki pomogą Ci natomiast wprowadzić niezbędne zmiany, które zoptymalizują codziennie funkcjonowanie Twojej firmy.
Audyt strony WWW
Jak funkcjonuje Twoja strona internetowa? Co działa poprawnie, a które elementy wymagają zdecydowanej optymalizacji? Pozwól odpowiedzieć na te pytania niezależnym ekspertom. Ekipa Virtual People gruntownie przeanalizuje Twoją www, ustali jej mocne oraz słabe punkty, a następnie zaopiniuje wdrożenie konkretnych działań korygujących. Postaw na rozwój i pozwól naszej…
agencji poszukać najlepszych rozwiązań.
mniej
Audyt SEO
Czy Twoja aktualna strona www osiąga najlepsze możliwe wyniki w wyszukiwarce Google? Nie wiesz? Daj nam to sprawdzić. Przeanalizujemy ją pod kątem aspektów, mających wpływ na jej widoczność w sieci i ustalimy, jakie działania można podjąć, abyś osiągał lepsze efekty. Gruntownie przeanalizujemy całą sprawę i podpowiemy Ci, które elementy bezwzględnie…
wymagają skorygowania. Zaufaj specjalistom z Virtual People i spraw, aby Twoja strona była znacznie lepiej widoczna w wyszukiwarce Google.
mniej
Audyt marketingowy
Dobrze wykonany audyt marketingowy będzie stanowił kompendium wiedzy na temat Twojego przedsiębiorstwa. Dowiesz się z niego między innymi, jak możesz wpłynąć na wizerunek marki, usprawnić stronę www, działania SEO czy choćby prowadzone kampanie w mediach społecznościowych. Ta kompleksowa ocena działań obejmie wiele aspektów funkcjonowania Twojej firmy…
i zapewni Ci niezbędne wnioski do jej dalszego rozwoju. Powierz to zadanie profesjonalistom, zleć wykonanie wartościowego audytu marketingowego, a następnie ciesz się z efektu wdrożonych zmian.
mniej
Audyt działań w socialmediach
Czy Twoja komunikacja z odbiorcami za pomocą social mediów działa jak należy? Pomożemy to ustalić. Zrobimy kompleksowy audyt kanałów społecznościowych marki i ustalimy, co funkcjonuje właściwie, a gdzie wciąż drzemie niewykorzystany potencjał. Przedstawimy Ci naszą fachową opinię i wspólnie będziemy nadzorować implementację zmian, mających zwiększyć…
skuteczność Twoich działań w mediach społecznościowych.
mniej
Audyt kampanii Google Ads
Zastanawiałeś się czy prowadzona przez Ciebie kampania w Google Ads wykorzystuje pełen potencjał i osiąga najlepsze możliwe wyniki? Nie zastanawiaj się dłużej i pozwól nam to sprawdzić. W szeregach naszej agencji znajdują się wybitni specjaliści z dziedziny Google Ads, którzy kompleksowo przeanalizują Twoją sytuację i zaopiniują ewentualne korekty. Skorzystaj…
z możliwości i przekonaj się, w jaki sposób możesz jeszcze lepiej sprzedawać w internecie.
mniej
Audyt wizerunku marki
Jak postrzegany jest wizerunek Twojej marki na rynku? Co sądzą o niej odbiorcy? Aby to ustalić, potrzebne jest wykonanie profesjonalnego badania, które pozwoli znaleźć odpowiedzi na nurtujące Cię pytania. W Virtual People obiektywnie ocenimy aktualną pozycję Twojego brandu i rzetelnie opiszemy sytuację, w jakiej się w danym momencie znajdujesz. Wykonany audyt …
dostarczy Ci materiału do wyciągnięcia niezbędnych wniosków, a nasza wiedza oraz doświadczenie umożliwią przekucie ich w konkretne działania, mające na celu poprawę wizerunku Twojego przedsiębiorstwa.
mniej
Chciałbyś wiedzieć więcej i masz dodatkowe pytania na temat audytów? Jesteśmy gotowi, aby odpowiedzieć na każde z nich. Pozostajemy do dyspozycji i serdecznie zachęcamy do kontaktu 🙂