Influence marketing
Czasami jest tak, że przedsiębiorca ma do zaoferowania bardzo ciekawy, jakościowy produkt ale nie do końca wie jak dotrzeć z nim do grupy swoich docelowych odbiorców. Do głowy wówczas przychodzi jedno z najprostszych rozwiązań – wpływ społeczny! Wykorzystajmy więc w kampanii Influencera!
Tomasz Stypa
Senior project manager & marketing specialist
Influence marketing w Twojej firmie!
Nie od dziś przecież wiadomo, że pozytywne rekomendacje tych, którym ufamy, mogą w dużym stopniu oddziaływać na nasze zachowania konsumenckie. Dlaczego więc nie korzystać z tego w przypadku własnego biznesu?
Zasięg i rozpoznawalność
Zaufanie klienta
Rekomendacje
Wzrost sprzedaży
Aby osiągnąć satysfakcjonujący efekt w tej materii, musimy jednak umiejętnie zbudować strategię prezentacji produktu i dobrać do tego odpowiednią grupę osób, którymi będziemy się wspierać. Wdrożenie tych działań, a następnie analizowanie i weryfikowanie ich efektywności pozwala sukcesywnie przesuwać się naprzód i stopniowo zwiększa potencjał promocyjny marki. W tym miejscu pojawia się zasadne pytanie: jak nawiązać współpracę z odpowiednim infulencerem?
Jak nawiązać współpracę z #influencerem?
Na początku wypada pochylić się chwilę nad właściwym opisem osób, które możemy określić takim mianem. Mówiąc najprościej, influencerem może być każdy, kto posiada liczne grono odbiorców i jest postrzegany jako swego rodzaju specjalista w danej dziedzinie. Jeśli ta osoba dostarcza wartościowy content i jest wiarygodna, istnieje duża szansa, że jej zdanie faktycznie będzie uznawane za cenną rekomendację i w konsekwencji może przełożyć się na kształtowanie konkretnych zachowań konsumenckich.
Współpracuj z celebrytami!
#influencer w Twojej firmie
#Sprzedawaj
#Zarabiaj
#Rozwijaj swój profil
Przed chwilą padło słowo content, które jest w tej sytuacji wyjątkowo istotne i wymaga specjalnego podkreślenia. To właśnie ono różnicuje influencer marketing od zwykłej reklamy. W tym drugim przypadku zdarzają się przecież przykłady, że słynni muzycy promują produkty spożywcze, sportowcy banki, a aktorzy lekarstwa. Słowem: nie jest wymagane, aby osoba występującą w reklamie była ekspertem w danej dziedzinie. Liczy się wyłącznie popularność. W influencer marketingu jest zupełnie inaczej, ponieważ musi istnieć widoczny związek między influencerem, a promowanym przez niego produktem. Osoby z branży beauty promują kosmetyki, blogerki modowe odzież, trenerzy fitness konkretne odżywki oraz suplementy. Taki stan rzeczy buduje bowiem wiarygodność i sprawia, że odbiorcy dużo chętniej ufają sugestiom autorytetów w danej dziedzinie.
#efektywny influence marketing dla Twojej firmy
Czyli co jak i za ile?
Jak zaplanować działania #influence marketing?
Planowanie strategii marketingowej, zakładającej udział influencerów nie należy do prostych zadań. Proces ten powinien zostać poprzedzony gruntowną analizą, podczas której odpowiemy sobie na pytania, w którym miejscu znajduje się firma, jak wielu ma odbiorców, jakim budżetem dysponuje i co chciałaby osiągnąć. Zbudowanie społeczności? Zaktywizowanie użytkowników? Promocja wybranego produktu i wygenerowanie konkretnej sprzedaży? Motywacji może być dużo, w związku z tym należy się dobrze zastanowić nad rezultatami, które nas faktycznie interesują.
Odpowiednio skonstruowany plan, który zapewni ich realizację, będzie możliwy do nakreślenia i wykonania tylko wtedy, gdy cele zostaną jasno sprecyzowane. Dodatkowo trzeba mieć świadomość tego, co jesteśmy w stanie oferować w ramach współpracy, kogo możemy zainteresować naszym produktem oraz kto może go w przekonujący sposób reklamować. Jak widzicie, tych wstępnych ustaleń jest całkiem sporo. Kiedy jednak przebrniemy przez ten etap, możemy brać się kolejny. I to właśnie tutaj tak naprawdę zaczyna się cała zabawa.
W przemyślany sposób wybieramy odpowiednich influencerow
Gruntownie weryfikujemy ich profile…
Jeśli uzyskane odpowiedzi nas satysfakcjonują i mamy przekonanie, że trafiliśmy na wiarygodną osobę, która może pomóc nam w osiągnięciu pożądanych rezultatów, stopniowo zaczynamy budować relację i ustalamy warunki współpracy. Te mogą być naturalnie bardzo zróżnicowane i będą zależne od wielu elementów. Podstawową zasadą jest jednak to, aby dobierać zasięgi oraz wynagrodzenie w oparciu o oczekiwane efekty oraz pozycję naszego brandu. Jeśli jesteśmy mało rozpoznawalni, warto zacząć
od mikroinfulencerów, którzy chętnie podejmą współpracę w rozliczeniu barterowym. Jeśli nasza marka należy do tych większych, siłą rzeczy zgłaszamy się do osób, które dysponują bardziej okazałymi zasięgami. W tym przypadku w grę wchodzić już będą zazwyczaj wynagrodzenia w standardowej formie finansowej. Sama wysokość stawki jest oczywiście kwestią do indywidualnego dogadania między obiema zainteresowanymi stronami.
Zbuduj z nami Twój Brand!
Gdy znajdziemy już odpowiednią osobę i ustalimy precyzyjnie warunki współpracy, czas wziąć się za planowanie publikacji reklamowych. Po wykonaniu tego kroku, możemy przejść do weryfikacji czy wszystko odbyło się prawidłowo oraz do tego, co absolutnie najważniejsze – monitorowania wyników. W tym celu badamy ruch, sprzedaż, aktywność odbiorców czy przyrosty fanów – zależnie od tego, który wskaźnik jest dla nas kluczowy. Dzięki zebranym danym możemy ocenić efektywność kampanii, a także zdobywamy fundamentalną wiedzę, która rzutuje na planowanie kolejnych ruchów promocyjnych.
Lata doświadczenia w influencer marketingu pozwoliły nam nie tylko poznać temat od podszewki, ale sprawiły, że zbudowaliśmy też dużą grupę kontaktów i zacieśniliśmy relacje z wieloma uznanymi influencerami. Przez ten czas z powodzeniem promowaliśmy produkty oraz rozwijaliśmy społeczności w social mediach.
Dlaczego warto nam zaufać?
12
lat doświadczenia
121
prowadzonych kont
Ponad
100
wykreowanych marek
Ponad
500
topowych influencerów
W Virtual People posiadamy niezbędną wiedzę oraz przygotowanie merytoryczne, które umożliwia nam skuteczne działanie w tej części branży reklamowej. Chcesz, żeby zrobiło się o Tobie naprawdę głośno? Skontaktuj się z nami i porozmawiajmy o tym, jak możemy to wspólnie osiągnąć.
Opracowanie strategii influence
Nie od dziś wiadomo, że wielkie rzeczy osiąga się dzięki wielkim planom. Nakreślenie optymalnej strategii influence nie należy do łatwych, więc warto skorzystać w tej kwestii z pomocy specjalistów. Zespół Virtual People ma praktyczne doświadczenie w tym temacie i chętnie podzieli się swoją wiedzą. Zapoznamy się z Twoim biznesem, przeanalizujemy potrzeby, posłuchamy …
o celach, które chciałbyś osiągnąć. Te dane pozwolą nam opracować plan działania, który w stu procentach wpisze się w Twoje oczekiwania. Chcesz dowiedzieć się, jak efektywnie korzystać ze wsparcia influencerów i jakie korzyści może Ci to przynieść? Zgłoś się do nas.
mniej
Generowanie ruchu na profilu
Interakcja napędza ruch, ruch napędza sprzedaż – ta uniwersalna marketingowa prawda mówi w zasadzie wszystko. Jeśli chcesz, aby o Twojej marce zrobiło się głośno, musisz podjąć pewne kroki i wyjść tym oczekiwaniom naprzeciw. Generowanie ruchu na profilach społecznościowych zwiększa zainteresowanie odbiorców i w konsekwencji pozwala trafić do coraz …
szerszego grona potencjalnych klientów. W jaki sposób to osiągnąć? Od tego jesteśmy już my. Mamy wiedzę, mamy doświadczenie, mamy konkretne kwalifikacje i doskonale wiemy, jak to robić.
mniej
Budowa społeczności w mediach społecznościowych
Social media są w dzisiejszych czasach jednym z podstawowych narzędzi nowoczesnego handlu. Jeśli chcesz być obecny w tej sferze (a zaufaj nam, chcesz), musisz zacząć budować swoją społeczność. Stopniowo rosnące grono aktywnych fanów pozwoli Ci trafić do świadomości kolejnych klientów i umocni wizerunek promowanej marki…
Zastanawiasz się, co zrobić, aby przyciągnąć użytkowników? Nie musisz. Zleć to zadanie profesjonalistom i ciesz się efektami.
mniej
Współpraca z influencerami
Jak wybrać odpowiedniego influencera i rozpocząć z nim współpracę? W jaki sposób nadzorować ustalone działania i analizować ich efektywność? Te z pozoru skomplikowane kwestie dla nas są jak chleb powszedni. Pomożemy Ci podjąć optymalne decyzje i będziemy pilotować cały proces rozbudowy sieci influencerów oraz współpracy z nimi. Chcesz mieć …
pewność, że ktoś czuwa merytorycznie nad całym procesem? Trafiłeś we właściwe miejsce.
mniej
Pilotaż rozliczeń
Rozliczanie się z influencerami jest na tyle elastyczne, że bardzo trudno ubrać to w sztywne ramy. W niektórych przypadkach rozwiąże się tę kwestię barterowo, w innych trzeba będzie negocjować konkretne stawki. Jak uporządkować to wszystko, mieć pełną świadomość zaangażowania finansowego i osiągać przy tym planowane wyniki? Od tego jesteśmy my …
Zapewniamy pełny pilotaż rozliczeń, jesteśmy transparentni w stosunku do naszych klientów i oferujemy kompleksową pomoc w tym zakresie. Zaufaj nam i zdejmij sobie ten problem z głowy.
mniej
Analiza i monitorowanie wyników
Jedną z najważniejszych kwestii dla każdego przedsiębiorcy jest analiza efektywności czynionych przez niego inwestycji. Monitorowanie wyników i wyciąganie wniosków na podstawie zbieranych danych jest kluczowe również w przypadku influencer marketingu. Co działa dobrze? Co może funkcjonować jeszcze lepiej? …
Gdzie drzemie dodatkowy potencjał? Które pomysły okazały się nietrafione? W naszej analizie odpowiemy na wszystkie te pytania i podpowiemy Ci, jakie działania warto wdrożyć, aby osiągane wyniki były jeszcze bardziej okazałe. Zainteresowany? Zapraszamy do kontaktu.
mniej