Więcej w kategorii:

Blog Marketing Blog wszystkie
25.10.2021

E-mail marketing – dlaczego warto wykorzystać go w swoim biznesie?

Autor:

Grzegorz Kozak

Czy wiesz, że pierwszy e-mail został wysłany dokładnie 50 lat temu? Tak ogromny rozstrzał czasowy, który dzieli tamtejsze osiągnięcia z aktualną technologią, sprawia, że trudno nam sobie wyobrazić funkcjonowanie bez narzędzi internetowych. Aktualnie pocztę elektroniczną wykorzystujemy przede wszystkim do komunikacji, aczkolwiek w ostatnich latach e-mail marketing cieszy się ogromną popularnością, jako angażująca odbiorcę reklama!

Dlaczego wysyłanie maili w celach marketingowych jest tak ważne?

E-mail marketingowy to jedna z najskuteczniejszych i jednocześnie najtańszych form promocji swojej firmy. Wiąże się z wieloma korzyściami, jeśli zostanie odpowiednio przygotowany i dopasowany do odbiorcy. Ponadto na efekty e-mail marketingu nie trzeba długo czekać głównie dzięki temu, że wiadomość trafia do skrzynki odbiorcy natychmiastowo.

Jakie są zalety e-mail marketingu?

  • oszczędność — w porównaniu do zwykłej kampanii wariant mailowy jest po prostu o wiele tańszy, a ponadto w specjalnych narzędziach znajdują się szablony reklamowe, które ułatwiają tworzenie estetycznego newslettera, co pozwoli sporo zaoszczędzić na pracy grafika,
  • zasięg — wykorzystując mailing, możesz dotrzeć tak naprawdę do dowolnej liczby odbiorców, jeśli posiadasz ich zgodę na komunikację,
  • elastyczność — dawniej wiadomości elektroniczne kojarzone były głównie ze SPAM-em, który nie niósł ze sobą żadnej wartości. Współcześnie e-mail marketing to świetny sposób na reklamowanie swojej marki bez względu na jej tematykę lub zakres działania,
  • zwrot inwestycji — na podstawie danych statystycznych zaobserwowano, że jeden dolar zainwestowany w e-mail marketing może przynieść nawet 40 razy więcej zysku!

W większości przypadków klienci korzystają z e-mail marketingu, aby dostawać informacje o kodach rabatowych, zniżkach, promocjach, a także specjalnych wydarzeniach. Poczta elektroniczna dociera bezpośrednio do odbiorców, co pozwala spersonalizować wiadomość pod kątem ich potrzeb. Ostatnie lata pokazały, że skuteczny e-mail marketing może przynieść wielokrotnie wyższe zyski niż wartość inwestycji!

Czy ludzie rzeczywiście czytają takie maile?

Aby zapewnić sobie gwarancję, że ktoś przeczyta Twojego maila, warto zwrócić wcześniej uwagę na kilka ważnych kwestii.

Jedną z nich jest SPAM — czyli ochrona przed natrętnymi wiadomościami przychodzącymi na pocztę elektroniczną bez zgody odbiorcy. Jeśli chcesz tego uniknąć, wystarczy, że osoba, do której kierujesz e-maile, wyrazi zgodę na wysyłanie oferty lub zapisze się do Twojego newslettera. Dzięki temu masz pewność, że na liście Twoich odbiorców są jedynie te osoby, które interesują się tematyką strony, ofertą lub udostępnianymi informacjami.

Dodatkowo, aby zwiększyć szansę na zainteresowanie czytelnika, warto w wiadomościach zawierać taki content, którego nie można znaleźć na stronie — wtedy automatycznie dostęp do e-mailowych treści staje się czymś luksusowym.

Jak skonstruować dobrego maila marketingowego?

Aby zainteresować odbiorcę i wyróżnić wiadomość spośród wielu innych trzeba bezwzględnie zadbać o zachęcający tytuł.

Aczkolwiek na jeszcze wcześniejszym etapie zwróć uwagę na odpowiednie wypełnienie pola nadawcy — wiadomości, które mają znanego nadawcę, są chętniej otwierane niż te, które należą do organizacji lub ogólnej strony internetowej.

Zależnie od tego, czego dotyczy Twój e-mail, jego tytuł może przybrać różne formy — zapowiedzi promocji, kodu rabatowego, wydarzenia, czy też cennych informacji branżowych. Należy jedynie pamiętać o tym, aby zachęcić odbiorcę do przeczytania całej wiadomości i odkrycia tego, co jest w środku maila. Oprócz tytułu równie istotny jest preheader, czyli pierwsze zdanie rzucające się w oczy zaraz po tytule. To właśnie od niego zależy stopień zaangażowania odbiorcy w to, czy jedynie sprawdzi maila, czy też podejmie się dalszych interakcji.

Oprócz strony tekstowej zadbaj także o wygląd swojego newslettera albo mailingu.

Najlepiej jeśli wiadomość zostanie okraszona logo Twojej marki, a pozostałe ozdoby strony będą spójne z jej identyfikacją wizualną. Jednocześnie staraj się ze wszystkim nie przesadzić — zbyt długie bloki tekstu będą dla czytelnika przytłaczające, a mnogość kolorów odwróci uwagę od tego, co istotne w wiadomości.

Czy warto zapłacić agencji reklamowej za obsługę takiego marketingu?

W przypadku, gdy firma chce osiągnąć pewne rezultaty bez tracenia czasu na nietrafione kampanie, najlepszym wyjściem jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów. W tym przypadku agencja marketingowa ze Szczecina odpowiadająca za e-mail marketing jest niezawodna — na początkowym etapie współpracy przeprowadza analizę preferencji i oczekiwań klienta, co pozwala stworzyć spersonalizowaną ofertę.

To właśnie z ich rąk wychodzą treści angażujące, które przykują uwagę czytelnika i sprawią, że z chęcią będzie wyczekiwał następnego newslettera. Ponadto współpraca z agencją ze Szczecina to także większa wydajność — w swoim arsenale posiadają wiele narzędzi i platform ułatwiających wysyłkę nawet naprawdę dużych ilości newsletterów.

Czy e-mail marketing pozwala zatrzymać przy sobie klienta? Jeśli tak — w jaki sposób?

Żyjemy w czasach, gdzie z każdej strony otaczają nas przyciągające uwagę reklamy. Z tego względu coraz rzadziej decydujemy się na dobrowolne wysyłanie wiadomości, które mogłyby jedynie zapychać skrzynkę mailową. Aby zatrzymać przy sobie klienta i zdobyć jego zaangażowanie trzeba zapewnić mu jedną bardzo ważną rzecz — czyli wartość dodaną. W przypadku e-mail marketingu najczęściej są to luksusowe treści, których nie można znaleźć nigdzie indziej, dodatkowe informacje, linki do promocji, a nawet drobne szkolenia w formie mailingowej.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.