Wsparcie Google przy pomocy programu Google Ad Grants daje organizacjom non-profit, spełniającym wymagane kryteria, możliwość bezpłatnego pojawiania się w tekstowych wynikach wyszukiwania przy pomocy Google AdWords o wartości 10 000 USD miesięcznie.
Co to oznacza w praktyce? Podmiot działający non-profit ma do wykorzystania przez rok 120 000 USD na reklamę tekstową na stronach wyszukiwań w Google. Dzięki takiemu wsparciu organizacja ma możliwość zachęcić do współpracy większą liczbę dodatkowych wolontariuszy, zdobyć więcej darowizn czy też podzielić się swoją historią z całym światem.
Kto może skorzystać z programu?
Program Google Ad Grants jest ograniczony do kilkudziesięciu krajów (w tym Polski) oraz stawia pewne wymagania przed organizacjami chcącymi z niego skorzystać. Aby móc przystąpić do programu podmiot musi spełniać 2 podstawowe warunki:
- być aktualnie zarejestrowana w Technologie.org.pl, regionalnym oddziale TechSoup Global,
- zgłosić się do programu Google dla Organizacji Non-Profit,
- potwierdzić i zaakceptować wymagane przez Google oświadczenia dotyczące niestosowania dyskryminacji oraz przyjmowania i wykorzystywania darowizn,
- być organizacją pożytku publicznego (OPP), stowarzyszeniem lub fundacją zarejestrowaną w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS).
Ponadto taki podmiot nie może być organizacją publiczną, medyczną lub akademicką, a także mieć działającą stronę internetową z merytoryczną treścią.
Jak nie stracić Google Ad Grants?
Po otrzymaniu wsparcia od giganta technologicznego z Menlo Park musimy zadbać, aby go nie utracić i tu przychodzimy Wam z pomocą dzieląc się naszą wiedzą oraz doświadczeniem! Taki grant można stracić na wiele sposobów, a oto zasady, których należy przestrzegać:
- reklamy organizacji muszą prowadzić wyłącznie do jednej domeny – tej, która została zatwierdzona w zgłoszeniu,
- należy aktywnie zarządzać kontem AdWords logując się oraz dokonując, co najmniej raz na 90 dni, jednej zmiany w prowadzonych kampaniach,
- treść reklam oraz wybór słów kluczowych powinien odzwierciedlać działalność organizacji,
- niedozwolona jest ściśle komercyjna reklama, a w przypadku promocji produktów lub usług całość przychodów należy przeznaczać bezpośrednio na realizację działań non-profit organizacji,
- reklamy nie mogą prowadzić do stron, które zawierają głównie linki do innych witryn,
- reklamy nie mogą nakłaniać do przekazywania łodzi, samochodów czy innych dóbr oraz promować produktów finansowych tj. karty kredytowe czy kredyty hipoteczne,
- w witrynie, do której prowadzą reklamy tekstowe nie mogą wyświetlać się reklamy AdSense ani też linki reklamowe podmiotów stowarzyszonych,
- należy zachować odpowiednią strukturę konta, skuteczność reklam czy też śledzić konwersję
.
Jeżeli podmiot, który uczestniczy w programie Google Grants naruszy któreś z powyższych wytycznych zostanie on z tego programu usunięty. Warto również pamiętać, iż Google zastrzega sobie prawo do pełnej kontroli nad procesem procedury kwalifikacyjnej czy przeprowadzenia w dowolnym momencie zmian w warunkach programu. Ponadto wszelkie decyzje podejmowane są całkowicie według uznania firmy Google, bez zewnętrznej kontroli.
Co po otrzymaniu grantu?
Jeżeli organizacja dołączyła do programu Google Ad Grants należy przestrzegać wcześniej wymienione warunki programu oraz reagować na bieżące zmiany pojawiające się w programie.
Nie wiesz czy Twoja organizacja kwalifikuje się do programu lub już to wiesz i chciałbyś skorzystać z pomocy specjalistów? Dobrze trafiłeś! Profesjonalnie i rzetelnie sprawdzimy czy Twoja organizacja ma szansę otrzymać 120 000 USD na promocję, przeprowadzimy Cię przez proces weryfikacji oraz zajmiemy się konfiguracją oraz bieżącą optymalizacją kampanii – skontaktuj się z nami 🙂