Więcej w kategorii:

Blog Marketing Blog wszystkie
01.08.2017

Marketing prawniczy – działania reklamowe w branży prawnej

Autor:

Grzegorz Kozak

Branża prawna, ze względu na ograniczenia wynikająca z przyjętej etyki zawodowej oraz monitoringu ze strony samorządowych komisji etyki oraz konkurencji, ma ograniczone pole działania w przypadku reklamy i promocji swojej oferty. Nie jest jednak tak, że radca prawny lub adwokat w ogóle nie może prowadzić działań marketingowych. Na które rozwiązania promocyjne może pozwolić sobie kancelaria prawna? Poniżej przedstawiamy podstawowe działania marketingowe dedykowane dla zawodów prawniczych.

Przedstaw się, czyli strona internetowa.

Obecnie podstawowym narzędziem do promocji niemal każdej działalności jest strona internetowa – nie inaczej jest w branży prawnej.Jest ona równoznaczna z wizytówką Twojej kancelarii, dlatego warto o nią zadbać. Ważne, aby była aktualizowana oraz przejrzysta. Klient musi mieć możliwość szybkiego kontaktu, dlatego nie ukrywaj go w zakładkach. Każdy radca prawny lub adwokat może posiadać stronę internetową, na której potencjalni klienci odnajdą zakres oferowanych usług, specjalizacje danej kancelarii, czy tematyczny blog, na którym fachowcy dzielą się profesjonalną wiedzą w przystępnym języku. Ważne jest, aby strona była “mobile friendly”, pamiętaj, że większość osób przegląda witryny WWW na smartfonach. Ważną kwestią przy prowadzeniu strony jest także określenie dokładne przemyślenie strategii, którą chcemy przyjąć. Zastanów się czy wolisz promować ogół kancelarii, czy może promocja ma się skupiać na konkretnej osobie (personal branding). Istnieje oczywiście możliwość połączenia tych dwóch działań, dlatego jest to kwestia niezwykle ważna pod względem marketingowym.

Dzięki powyższym działaniom kancelaria ma szansę zaprezentować swoje mocne strony szerszemu gronu odbiorców oraz przekonać do siebie klienta, który jest dopiero na etapie poszukiwań odpowiedniego przedstawiciela prawnego. Implementując na stronie takie elementy takie jak czat lub formularz kontaktowy, w wygodny sposób umożliwimy odwiedzającym stronę kontakt z kancelarią.

Postaw na logo

Nie zapominaj o identyfikacji wizualnej. To właśnie logo jest jednym z najważniejszych elementów wizerunku kancelarii. Zaprojektuj je tak, aby wyróżniało się na tle konkurencji, wykorzystuj i eksponuj je na wizytówkach, papierze firmowym, akcesoriach do pisania, czy teczkach. Zadbaj o to, żeby identyfikacja wizualna Twojej kancelarii była spójna i w ten sposób trafiała do potencjalnych klientów.

Daj się znaleźć, czyli pozycjonowanie strony (SEO).

Specjalistów z branży prawnej nie brakuje, więc oprócz posiadania samej strony internetowej ważne są również wysokie pozycje w wyszukiwarce na wybrane frazy kluczowe. Bez odpowiedniej pracy agencji reklamowej strona danej kancelarii zginie wśród milionów innych stron bez względu na to jak efektowna by nie była. Ważne jest więc wspólne sprecyzowanie, wraz ze specjalistami od marketingu, kluczowych fraz, na które powinniśmy się pojawiać w wynikach wyszukiwań oraz wywindować je na jak najwyższe pozycje, aby potencjalni klienci mieli możliwość poznania kancelarii oraz zakresu usług, które oferuje. Do tego świetnie sprawdzi się prowadzenie bloga. Pomaga on pokazać się od eksperckiej strony i zainteresować potencjalnego użytkownika swoimi usługami. Wystarczy jeden artykuł tygodniowo, aby przyciągać nowych klientów do naszej kancelarii, wpłynie to także korzystnie na pozycję naszej strony w wyszukiwarce Google.

Zaoferuj swoją pomoc natychmiast, czyli Google Ads.

Pozycjonowanie wymaga cierpliwości i jest to długofalowa inwestycja, która procentuje wraz z upływem czasu. Jeżeli kancelaria potrzebuje narzędzia, które pozwoli od razu pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania w sekcji stron promowanych to idealnym rozwiązaniem jest w tym wypadku Google AdWords. Po odpowiednim skonfigurowaniu i uruchomieniu kampanii linków sponsorowanych strona kancelarii pojawia się na szczycie listy wyszukiwań pod wybranymi frazami, na których jej zależy.

Wykorzystując Google Ads kancelaria może więc w błyskawiczny sposób zyskać pierwszych potencjalnych klientów zaraz po rozpoczęciu działalności lub tuż po opublikowaniu swojej nowej strony internetowej. Kampania linków sponsorowanych (SEM) jest więc nie tylko idealnym uzupełnieniem kampanii SEO, ale również doskonale sprawdza się jako samodzielne narzędzie do promocji.

Bądź bliżej klienta

Odważ się i połącz stronę z mediami społecznościowymi, pokazuj swoje usługi prawnicze na serwisach typu Instagram, czy Facebook. Pozwól potencjalnym klientom się odnaleźć, i bądź bliżej nich. Dzięki mediom społecznościowym możemy pokazać się z dobrej strony naszym potencjalnym klientom i nie tylko. Pokaż, że jesteś „na czasie” i, że to Ty wychodzisz z propozycją kontaktu, a Twoi klienci nie muszą Cię szukać.

Marketing prawniczy jest ważną kwestią w dzisiejszych czasach. Skuteczne działania reklamowe pozwala zwiększyć zasięg naszej kancelarii na rynku oraz pozyskiwać coraz to nowszych klientów. Może warto więc, zastanowić się nad oddaniem jej w ręce agencji specjalistów ds.marketingu.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.