Więcej w kategorii:

Blog Marketing Blog wszystkie
04.08.2017

E-mail marketing – dziadek marketingu online nie daje za wygraną!

Autor:

Dariusz Romaniec

Pomimo skrócenia dystansu pomiędzy sprzedawcą, a nabywcą poprzez wykorzystanie takich platform jak Facebook, Twitter czy Instagram to e-mail marketing, kamień węgielny komunikacji w Internecie, wciąż jest nieodłącznym i kluczowym kanałem marketingowym dla wielu firm.

Zastosowanie

E-mail marketing jest formą reklamy, której nie warto lekceważyć. Dzięki temu, że wiadomość dostarczana jest do jednego z najbardziej prywatnych miejsc w Internecie, czyli naszej skrzynki mailowej, jest to bardzo personalny kanał komunikacji między firmą, a klientem.

Zautomatyzowane narzędzia przeznaczone do zbiorowej wysyłki maili pozwalają nam wykorzystać tę formę promocji w wielu przypadkach:

  • newsletter – budowanie relacji z odbiorcami,
  • oferta produktowa – prezentacja usług lub produktów (stała oferta, promocje, wyprzedaż, rabaty),
  • ogłoszenia – pilne wiadomości dotyczące np. jednodniowej promocji,
  • informacje – wiadomości z wewnątrz firmy pozwalające budować długofalowe relacje,
  • automatyczne wiadomości – wiadomości wysyłane po wykonaniu danej czynności (zakup produktu, opuszczenie koszyka zakupowego, informacja wysłana po określonym czasie od dokonania zamówienia).

Jest to więc nie tylko bardzo personalnych sposób komunikacji z odbiorcami, ale również możliwy do wykorzystania w różnych branżach oraz do osiągnięcia rozmaitych celów.

Narzędzia

W celu efektywnej wysyłki dużej ilości wiadomości konieczne jest wykorzystanie odpowiedniego narzędzia. W czołówce programów do masowej wysyłki e-maili znajdziemy:

  • FreshMail,
  • MailChimp,
  • GetResponse.

Znajdziemy również wiele innych programów jednak te są najbardziej rozbudowane oraz oferują najlepszą jakość oraz możliwości w stosunku do ceny. W przypadku niewielkiej bazy użytkowników zapisanych na nasz newsletter wiele z tych programów jest darmowych – przykładowo FreshMail jest darmowy w przypadku listy nieprzekraczającej 500 użytkowników oraz wysyłki 2500 wiadomości miesięcznie.

Narzędzia te są na tyle proste, że wiele osób samodzielnie poradzi sobie z ich obsługą. Realne efekty otrzymamy jednak dopiero z pomocą profesjonalnego zespołu, który przygotuje efektowny i efektywny szablon graficzny oraz odpowiednie treści zachęcające odbiorców do interakcji.

Koszty

Działania marketingowe oparte na wiadomościach mailowych są wyjątkowo niedrogie w stworzeniu oraz dotarciu do klienta w porównaniu z innymi narzędziami. Reklamy telewizyjne lub radiowe to koszty sięgające dziesiątek, a nawet setek tysięcy złotych, a ich skuteczność jest ciężka do zmierzenia. E-mail marketing pozwala dokładnie zmierzyć skuteczność przeprowadzonej kampanii, a ponadto jest to wyjątkowo niedroga forma reklamy. Wysyłka wiadomości e-mail to, szczególnie przy dużej liczbie odbiorców, koszt nieprzekraczający grosza za wysłanie jednego e-maila.

Skuteczność

Jak wspominaliśmy wcześniej e-mail marketing pozwala dokładnie zbadać co dokładnie odbiorca zrobił po otrzymaniu wiadomości. Czy w ogóle ją otworzył? W co kliknął? Na jakim urządzeniu ją otworzył? Czy dokonał zakupu? Te oraz inne informacje analityczne otrzymamy zaraz po wysyłce i pierwszych działaniach odbiorców! Dane te nie tylko pozwolą uzyskać kluczowe informacje na temat poczynań użytkowników, ale również umożliwią nam zaplanowanie kolejnego mailingu w taki sposób, aby był on jeszcze skuteczniejszy.

Same liczby mówiące o procencie otwarcia wiadomości, czy kliknięcia w dany link, który przekieruje odbiorcę we wskazane przez nas miejsce jest oczywiście ważne jednak nie to jest kluczowym miernikiem skuteczności. Poszczególne wartości różnią się bowiem od branży oraz usług lub produktów, które oferujemy. Najważniejszy jest zwrot z inwestycji czyli tzw. ROI. Dla przykładu – jeżeli wiadomość otworzyło jedynie 15% subskrybentów i 3% z nich wykonało wymaganą akcje, lecz w ogólnej perspektywie przyniosło to firmie znaczne zyski to możemy mówić o dobrej inwestycji, która nie tylko się zwróciła, ale również zarobiła.

E- mail marketing jest idealnym uzupełnieniem obecnej strategii marketingowej, a jednocześnie nie generuje wysokich kosztów. Wykorzystując ten kanał promocji możemy dotrzeć do faktycznie zainteresowanych odbiorców, którzy dobrowolnie zgodzili się na otrzymywanie wiadomości, a więc są potencjalnie zainteresowani daną ofertą.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.