Zalety bloga w sklepie internetowym, czyli optymalizacja SEO
Sklep internetowy to współcześnie dla przedsiębiorców idealny pomysł na rentowny biznes. Jednak, by pieniądze wpływały na konto potrzeba klientów. Jak ich zdobyć w internecie? Jest wiele na to sposobów, a cennym narzędziem do ich pozyskiwania jest pozycjonowanie stron www i właśnie blog w witrynie sklepu on-line. Dlaczego? Jakie są zalety prowadzenia biznesowego bloga? Odpowiemy w tym artykule!
Blog – pamiętnik czy content marketing i pozycjonowanie stron www?
Blog jest kojarzony często z formą pamiętnika lub dziennika z codzienności. Kiedyś pisany na papierze, a od kilku dobrych lat wirtualnie. Z początku pojawiały się anonimowe wpisy użytkowników, którzy chcieli się dzielić swoimi przemyśleniami, potem pole nieco zajęli dziennikarze i blogi tematyczne (polityczne, podróżnicze, kulinarne, literackie etc.), a dziś to wartościowe narzędzie marketingowe. I w ten sposób blog założony przy sklepie internetowym powinien być wykorzystywany. Blogowanie to dziś droga dotarcia nie do odbiorcy, a do klienta.
Media społecznościowe przejęły rolę wczesnego blogowania osób prywatnych, co spowodowało przekształcenie tego zjawiska we wdzięczną przestrzeń dla content marketingu. Blog to prosty sposób do rozpowszechniania i udostępniania pożądanych przez nas fachowych treści. Nie tylko ułatwia on budowę relacji z klientem, ale także zwiększa naszą widoczność w wyszukiwarkach przez pozycjonowanie Szczecin. Może też służyć jako swoista reklama produktów własnych poprzez zastosowanie np. linkowania do podstron. Blog to idealne narzędzie pod SEO Szczecin i wyjaśnimy dlaczego!
Jest blog, jest optymalizacja SEO Szczecin!
Jeśli treści zawarte na blogu są wartościowe i fachowe oraz odpowiadają na pytania klientów, to taki blog jest dobrym przykładem content marketingu. Dzięki niemu sklep on-line może budować swój profesjonalny wizerunek. Ale to nie tylko, co może nieść ze sobą to narzędzie. Bo trzeba to podkreślić, we współczesnym kontekście blog jest bardziej narzędziem, niż dawnym pamiętnikiem. Blog jest wdzięcznym, a można iść nawet dalej i powiedzieć – idealnym, narzędziem pod działania optymalizacja SEO.
Pierwszym krokiem jest przeprowadzenie audyt seo Szczecin. Dopiero po zapoznaniu się z wynikami możemy zacząć efektywnie działać w temacie SEO na naszej stronie. Najważniejszą i najcenniejszą możliwością jaką daje blog, jest pozycjonowanie Szczecin. Wyszukiwarki promują witryny z wartościowymi, ale też popularnymi treściami. Już ten aspekt daje szansę do popisu copywriterowi w uzyskaniu lepszej pozycji w przeglądarkach.
Istotne jest także stosowanie słów kluczowych. Można je wyszukać np. w Google Keywords Planner. Frazy powinny być ukryte w tekście i umiejętnie wykorzystane. W końcu treść ma być dla czytelnika w odbiorze miła. W blogu łatwiej stosować słowa-klucze, niż na froncie strony. Ich forma może niestety zniekształcić estetykę witryny. Dodatkowo, w artykułach można dowolnie dodawać linkowanie naszych produktów, innych wpisów, czy treści, które chcemy, by dotarły do klienta. Z kolei, jeśli treść na blogu jest interesująca, może generować linki zewnętrzne – to moment, kiedy klienci sami podsyłają sobie nawzajem nasze artykuły. Jakie jeszcze są zalety bloga w sklepie on-line?
Zalety bloga w sklepie online
Częściowo już wyjaśniliśmy najważniejsze zalety prowadzenia bloga w sklepie internetowym. Jest ich jednak nieco więcej… Wszystkie plusy zebraliśmy w jedno miejsce i zachęcamy do zapoznania się z nimi, bo – a nuż – może zachęcimy cię do stworzenia własnego?
-Blog jest świetną wizytówką marki. Dzięki profesjonalnym wpisom, które pokazują znajomość tematu oraz produktów, możemy pokazać się jako eksperci. To dobry sposób na budowanie wizerunku firmy i zaufania wśród klientów. W końcu wolimy specjalistów, nie amatorów!
-Dzięki blogowaniu możemy wspierać działania content marketingu. Precyzyjnie rozplanowana strategia treści często przekłada się na wzrost sprzedaży i liczbę klientów. Dzieje się to wtedy, gdy blog współgra z ofertą sklepu. Taka taktyka może być efektywniejsza od płatnych reklam.
-SEO-pozytywność bloga jest dobrze znana i skrupulatnie wykorzystywana wśród specjalistów. Możliwość stosowania nienachalnych fraz kluczowych oraz wewnętrznego linkowania wpływa na pozycjonowanie stron www i optymalizacja SEO Szczecin. Dzięki temu, nasza widoczność w przeglądarkach oraz ruch na stronie zwiększają się.
-Blog jest także dobrą platformą do komunikacji z klientem. Same wpisy mogą być odpowiedziami na pytania klientów, czy formą poinformowania ich np. o nowych produktach i ich zaletach. Komunikacja w tym przypadku jest szybka i prosta. Dodatkowa możliwość komentowania wpisów wpływa na budowanie bezpośredniej relacji z marką. Klienci mogą wyrazić swoje zdanie i wejść z nami w interakcję.
-Wpis może być narzędziem sprzedażowym. Umieszczenie linku do produktu w środku treści to nienachalna reklama, często lepsza od tych płatnych.
W prowadzeniu bloga najważniejsza jest regularność i jakość treści. Jeśli te cechy będą zachowane, bardzo szybko będziemy mogli zobaczyć efekty prowadzenia bloga. Dziś, to narzędzie reklamowe jest niemal obowiązkowe. Dzięki niemu możemy być bardziej widoczni w sieci, wzbudzić zaufanie i poprawić relację z klientem, a co najważniejsze – zwiększyć sprzedaż.