Więcej w kategorii:

Blog Marketing Blog wszystkie
11.05.2021

Logo jako kluczowa wizytówka online – co sprawia, że logo przyciąga uwagę?

Autor:

Dariusz Romaniec

Skuteczne i dobre logo wymaga odpowiedniej ilości pracy, włożonej w jego powstawanie. Oczywiście zdarzają się projekty stworzone w kilkanaście minut, jednak ich efektywność i jakość są znacząco odbiegające od ideału. Chcesz, aby Twoja firma wyróżniała się eleganckim logotypem lub schludnym wizerunkiem? Zapoznaj się z kilkoma wskazówkami, które sprawią, że Twoje logo przyciągnie uwagę nowych odbiorców!

Prostota i minimalizm jako przepis na profesjonalne logo

Jeśli zależy Ci, aby Twoje logo było skuteczne i rozpoznawalne musisz pamiętać, że niemal najważniejszą decydującą cechą jest jego prostota. Potwierdzeniem tej teorii są przede wszystkim logotypy znanych i popularnych marek, które bez względu na kolorystykę lub miejsce, gdzie zostały umieszczone — kojarzą się jednoznacznie. Na strategii, gdzie liczy się dobre logo, bazuje wiele doświadczonych firm ze Szczecina i innych dużych miast w naszym kraju. Aby określić, czy Twoje logo jest wystarczająco proste, wystarczy spytać pobliską osobę lub Klienta, czy są w stanie odwzorować je z pamięci!

Odpowiedni dobór kolorów i kryjące się za nimi znaczenie

Psychologia kolorów to jeden z najważniejszych aspektów, jeśli chcesz osiągnąć dobre logo, dopasowane do swojej marki. Kierując się zasadami kojarzenia barw, możemy wyróżnić przykładowe zależności:

  • Czerwony — kojarzony głównie z energiczną działalnością, pasją, zaangażowaniem, idealnie nadaje się, aby podkręcić młodzieńczy lub wyrazisty charakter marki;
  • Pomarańczowy — bardziej stonowana i ujarzmiona wersja w porównaniu do czerwieni;
  • Żółty — kolor emanujący pozytywną energią świetnie sprawdza się tam, gdzie liczą się przyjazne relacje;
  • Zielony — zależnie od tego, jaki odcień wybierzesz, jest dosyć uniwersalnym wyborem, najlepiej jednak wygląda, prezentując markę związaną ze zdrowiem, naturą lub kosmetykami;
  • Niebieski — idealny wybór dla zdecydowanych przedsiębiorców, którym zależy na podkreśleniu dojrzałości i budowaniu zaufania z Klientem;
  • Fioletowy — wszechstronna barwa najczęściej łączona z luksusowymi produktami lub asortymentem skierowanym do kobiet;
  • Róż — idealna propozycja dla marki młodzieżowej i dziecięcej, gdzie liczy się przede wszystkim energiczny i pozytywny odbiór kolorów;
  • Brąz — dosyć rzadko spotykane zwłaszcza w logotypach, jednak zwykle łączone z typowo męskim i eleganckim przekazem lub produktem;
  • Biel — idealny sposób na oddanie minimalistycznego ducha Twojej firmy i zachowanie niemal całkowicie czystego logotypu.

Rodzaj czcionki adekwatny do branży

Aby stworzyć dobre logo potrzeba wiele wyczucia i zdolności pozwalających dopasować przesłanie marki do stylu, jaki reprezentuje. Font stosowany w logotypach, czy też wizytówkach firmy może być jednocześnie bardzo ważnym elementem wizualnym całej reklamy, dlatego też jego wybór jest tak ważny. Do najczęściej spotykanych i stosowanych czcionek zaliczamy:

  • Serif — czyli klasyczne rodzaje fontów z drobnymi szeryfami, które podkreślają elegancki styl logotypu. Pasują do wielu projektów, aczkolwiek najczęściej stosowane są jako uzupełnienie oficjalnego stylu logo;
  • Sans-serif — najczęściej stosowana w logotypach o nowoczesnym i minimalistycznym charakterze, gwarantuje przejrzystą treść;
  • Script — czcionka naśladująca odręczne pismo świetnie pasuje zarówno do tradycyjnych, jak i nieco wymyślnych projektów;

Historia zawarta w grafice

Logo to charakterystyczna wizytówka online, ale także symbol występujący na Twoich produktach, ulotkach, teczkach lub dokumentach. Realizując nasze prace w Szczecinie, wielokrotnie przekonaliśmy się, że dobre logo często zawiera pewną historię lub podwójne znaczenie, które skierowane jest do Klienta. Ponadto ukryty komunikat może sprawnie łączyć się z tym, co gwarantują Twoje produkty i usługi — to idealna droga do natychmiastowego zapamiętania marki!

Zapadające w pamięć obrazy

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że tworzenie logo to trudny proces — zwłaszcza wtedy, gdy dotyczy popularnych branż. Często wiele projektów okazuje się podobnych do konkurencji, co niekoniecznie pomoże w wybiciu się na rynku. Jako profesjonaliści ze Szczecina kierujemy się przede wszystkim tym, aby dobre logo zapadało w pamięć odbiorców! Potrzebny jest do tego oryginalny wzór, projekt zgodny z Twoją działalnością i odrobina optymizmu — czyli wszystko, co możemy zagwarantować.

Czytelność — czyli zadbaj o to, aby Twoje logo było zawsze dobrze widoczne!

Rodzaj i stopień skomplikowania logotypu decyduje przede wszystkim o tym, jak będzie wyglądała jego czytelność nie tylko na stronie internetowej, ale także innych powierzchniach. Warto zadbać o to, aby uniwersalny projekt był wygodny do zastosowania na dowolnym nośniku — od małych wizytówek, przez teczki, aż po obszerne billboardy nie tracąc zupełnie na jakości. Jako doświadczona firma ze Szczecina wielokrotnie przekonaliśmy się, że dobre logo to te, które idealnie trafia do odbiorcy i zapada w jego pamięci.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.