Zastanawiasz się nad tym, jak trafić do klientów? A może po prostu ciekawią Cię możliwości Google Ads? Bez względu na to, czego potrzebujesz znajomość podstaw związanych z reklamami to trzon dzisiejszego e-marketingu!
Co to jest Google Ads (AdWords)?
Google Ads (dawniej Adwords) to system reklamowy, którego właścicielem i zarządcą jest firma Google od 2000 roku. Cieszy się ogromną popularnością ze względu na swoje wszechstronne możliwości marketingowe, szeroki wybór formatu reklam, a także liczne funkcjonalności. Platforma pozwala na publikację reklam w sieci wyszukiwania w formie linków sponsorowanych, banerów graficznych lub video! Swoimi działaniami obejmuje wszystkie strony www, które są połączone z programem reklamowym Google AdSense.
Ewolucja reklam
W początkowych latach Google Ads opierało się jedynie na reklamach tekstowych w wyszukiwarce. Z biegiem czasu firma Google rozwinęła swoje możliwości, stając się właścicielem serwisu YouTube, a także zyskując większą popularność w sieci reklamowej. Właśnie dzięki temu zaczęto zwracać uwagę na reklamy graficzne, banerowe, produktowe, a także szczególnie modne w ostatnim czasie — reklamy wideo.
Z myślą o potrzebach klienta
Dzięki swojej elastyczności Google Ads pozwala na idealne dopasowanie rodzaju reklamy do tego, czego potrzebuje Twoja marka. W porównaniu do klasycznego pozycjonowania dostarcza niemal natychmiastowych efektów, które zwiększają widoczność strony internetowej. Ponadto w kampanii Google Ads (AdWords) płacisz jedynie za efekty i to Ty decydujesz o tym, jaki budżet chcesz na nią przeznaczyć.
W jakim celu stosuje się Google Ads?
Reklamy Google Ads to niezwykle elastyczny i praktyczny sposób na dotarcie do potencjalnych klientów w Szczecinie lub dowolnym miejscu w kraju. To właśnie dzięki nim Twoja firma ma możliwość rozwijania się, a także zyskiwania popularności na tle konkurencji.
Inwestycja w kampanie Google Ads to sposób na zwiększenie:
- liczby wizyt na stronie — reklamy online są skutecznym rozwiązaniem, jeśli chcesz zwiększyć liczbę rezerwacji, wizyt lub subskrypcji listy mailingowej,
- liczby połączeń telefonicznych — w tym przypadku popularne są reklamy zachęcające do kontaktu, które zawierają już numer telefonu i wystarczy kliknąć odpowiedni przycisk, aby nawiązać połączenie,
- liczby wizyt w sklepie — skuteczna reklama zawierająca informacje o tym, jak dotrzeć do Twojego sklepu to świetny sposób, jeśli prowadzisz także działalność stacjonarną, a nie tylko internetową.
Mogłoby się wydawać, że osiągnięcie głównego celu to jedyne, co może przynieść kampania Google Ads. W praktyce jest jednak o wiele lepiej!
Odpowiednio dopasowane reklamy to nie tylko zwiększenie ruchu na stronie, ale również zachęcanie użytkowników do podjęcia działań — może to być zakup, rejestracja, ściągnięcie aplikacji, czy też zapisanie się do newslettera.
Dodatkowo podkreślanie wizerunku jest niezbędne, jeśli marka ma cieszyć się sporą rozpoznawalnością.
Gdzie i do jakich klientów docierają reklamy?
Reklamy Google Ads spotykamy niemal na każdym kroku podczas codziennego korzystania z Internetu.
W sieci wyszukiwania Google znaleźć można tekstowe linki sponsorowane — oznaczone dodatkowo atrybutem ‘reklama’. Najczęściej zlokalizowane są w górnej lub dolnej części strony, co pozwala je wyróżnić na tle wyników naturalnych.
→ Dzięki temu, że pojawiają się w nawiązaniu do słów kluczowych wpisanych przez użytkownika, docierają bezpośrednio od dopasowanej grupy odbiorców.
W przypadku kampanii banerowych reklamy zostają wyświetlone na różnych stronach, które należą do sieci partnerów Google. Zwykle przybierają formę graficzną, tekstową lub łączą oba warianty — wszystko tak naprawdę zależy od potrzeb klienta. Niektóre z nich zostają dynamicznie generowane, co pozwala automatycznie dostosować ich rozmiar do powierzchni reklamowej.
→ Zależy Ci na reklamie Google Ads, która dotrze do różnych odbiorców ze Szczecina i innych miast bez względu na wiek, płeć lub zainteresowania? Właśnie od tego są banery!
Równie atrakcyjne, jeśli chodzi o potencjał marketingowy, są reklamy na YouTube — serwisie, który odwiedza codziennie niemal każdy z nas. Google Ads oferuje różne formaty reklam, począwszy od wideo niemożliwych do pominięcia, przez krótkie filmiki, które można wyłączyć po 5 sekundach, aż po nakładki reklamowe.
→ Na YouTube możesz dotrzeć do szerokiego grona odbiorców niskim kosztem — jednocześnie podkreślając atuty swojego produktu lub usługi w ciekawej formie wideo!
Ile kosztuje kampania Google Ads?
Decydując się na kampanie Google Ads, musisz się przygotować na to, że tak naprawdę nie ma dolnej, ani górnej granicy kwoty, jaką możesz zainwestować. Wszystko zależy od tego, jaki jest Twój cel, ile możesz zainwestować, a także jak duża jest firma. Nawet w przypadku niewielkich przedsiębiorstw miesięczna inwestycja to kwota minimum kilkuset złotych, aby osiągnąć zauważalne efekty.
Oprócz tego w reklamach Google Ads stosuje się specyficzne modele rozliczania, które różnią się między sobą stawkami:
- CPC (cost per click) – najczęściej wybierany model rozliczania, w którym obowiązuje cena za pojedyncze kliknięcie w reklamę,
- CPM (cost per mile) – model skupiający się głównie na widoczności i rozpoznawalności marki, rozliczany płatnością za 1000 wyświetleń,
- CPV (cost per view) – model stosowany przy reklamach wideo; płatność za obejrzenie 30 sekund lub całego filmu.
Ponadto do Twojej dyspozycji są także ulepszone modele opierające się na algorytmach, które dopasowują maksymalną stawkę na podstawie wartości lub nastawiają się na zwiększenie konwersji.
Cóż, pewnie w niektórych chwilach wydaje Ci się, że Google Ads to ‘czarna magia’? Nie ma w tym nic złego! Aby dobrze zrozumieć ideę kampanii reklamowych i zapoznać się ze wszystkimi funkcjonalnościami, które oferuje Google, trzeba na to poświęcić sporo czasu.
Właśnie dlatego lepszym wyjściem jest skorzystanie z pomocy agencji marketingowej ze Szczecina, która wszystkie formalności i analizy Google Ads zrobi za Ciebie!