Chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin na swojej stronie? A może podnieść jej pozycję w wyszukiwarce Google? Jest na to sposób! Audyt SEO – dzięki niemu poznasz wszystkie słabości swojej witryny. Optymalizacja SEO to czynności analityczne, które pozwolą Ci być widocznym w internetowym świecie. Z tego artykułu dowiesz się, jak poprawić pozycjonowanie stron www krok po kroku!
Audyt SEO – co to dokładnie jest?
Audyt SEO (z języka angielskiego: Search Engine Optimization) to dokładna analiza techniczna strony internetowej. Można go potraktować jako ostatni test, dzięki któremu dowiadujemy się o poziomie optymalizacji witryny w kontekście wyszukiwarek. Pozwala ocenić zastosowane rozwiązania oraz pomóc dobrać odpowiednie ulepszenia, które poprawią wyniki. To narzędzie niezwykle ważne, dające szansę na wywindowanie pozycji strony w wyszukiwarkach.
Audyt powinien być przeprowadzony przez specjalistów SEO lub agencje SEO Szczecin. Do jego realizacji potrzebne są specjalistyczne narzędzia oraz metryki. Dokonanie analizy i stworzenie później raportu wymagają profesjonalnej wiedzy – zarówno technicznej, jak i merytorycznej. Im lepszy audyt, tym większe efekty po wdrożeniu jego wyników. Optymalizacja SEO jest wprowadzana w późniejszych etapach przez m.in. specjalistów SEO, programistów, copywriterów, czy redakcję.
Korzyści z przeprowadzenia audytu SEO
Przeprowadzenie audytu SEO Szczecin jest kluczowym krokiem w stronę właściwego i zadowalającego pozycjonowania strony www. Wpływa na to wiele czynników, np. szybkość działania witryny, jej przejrzystość i czytelność, jakość zawartych treści oraz fraz kluczowych (ważna jest także ich ilość), czy odpowiednie linkowanie (zewnętrzne i wewnętrzne). Jakie są korzyści z przeprowadzenia i późniejszego wdrożenia audytu SEO?
-Audyt SEO daje pełny ogląd wszystkich elementów naszej strony, które nie działają odpowiednio właściwie i wymagają wprowadzenia zmian.
-Dzięki niemu dokładnie znamy mocne oraz słabe strony witryny, co pozwala na ocenę obecnego jej stanu oraz poprawę tych aspektów w przyszłości.
-Audyt pomoże w precyzyjnym doborze fraz o najwyższej wartości, bazując na specyfice branży. Wykorzystanie ich na stronie przyniesie nam wzrost pozycji słów kluczowych i podniesie pozycję witryny w przeglądarce.
-Zwiększy się także ruch na stronie, który jest pozyskiwany z wyszukiwarki Google.
-Dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO Szczecin wsparta o wyniki audytu wpłynie na usprawnienie użyteczności i konwersji strony, co zostanie zauważalne w większym ruchu, a docelowo np. we wzroście sprzedaży. Witryna będzie przyjaźniejsza dla użytkującego, co zachęci go do dłuższego pobytu na niej, a to wpłynie również na jej pozycję w przeglądarce.
Optymalizacja SEO to współcześnie niemal podstawowa, a na pewno kluczowa, kwestia w kontekście osiągnięcia satysfakcjonujących wyników z funkcjonalności witryny. Przeprowadzenie audytu SEO, a potem jego poprawne wdrożenie wpływa m.in. na poprawę jakości ruchu na stronie, wzrost świadomości naszej marki wśród użytkowników internetu, a nawet wzrost sprzedaży produktów. Jak widać korzyści jest wiele, jak więc zabrać się za zrobienie audytu?
Audyt SEO – jak to zrobić?
Najważniejszą kwestią jest zlecenie audytu specjaliście SEO. Dzięki temu, będziemy mieć pewność, że jest on przeprowadzony poprawnie i na wysokim poziomie. Audyt ma formę dokumentu elektronicznego i jest listą problemów na stronie oraz sposobów ich rozwiązania. Ale od początku…
Audyt SEO to przede wszystkim analiza trzech aspektów witryny:
–on-page, czyli czynników wewnętrznych – tych, które są na naszej stronie, np. wewnętrzne linkowanie, struktura strony, zawarte treści,
–off-page, czyli czynników zewnętrznych, które wpływają na pozycję witryny,
–strony technicznej, zwrócenie uwagi na organiczną liczbę wyświetleń, czy indeksowanie strony przez roboty.
Podstawowy audyt krok po kroku:
1.Badanie widoczności witryny – dokonuje się to za pomocą Google Search Console (sprawdzenie poprawności wyświetlania strony, mapy XML, obecności błędów 404 i najpopularniejszych słów kluczowych dot. witryny).
2.Sprawdzenie szybkości ładowania strony – to niezwykle ważny aspekt dla użytkowników oraz algorytmów Google. Możemy to zrobić w specjalistycznych programach: Google Search Console, Google Analytics oraz PageSpeed Insights.
3.Analiza fraz kluczowych – każda podstrona powinna mieć swój koszyk fraz. Często powtarzające się słowa w całej witrynie są dezorientujące dla indeksujących robotów. Dzięki poprawnemu doborowi kluczowych fraz nasza strona może wywindować w pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Analizę przeprowadza się np. w Google Search Console, Google Ads, Google Trends, Ubersuggest czy SEMStorm.
4.Analiza struktury, treści strony oraz linkowania zewnętrznego i wewnętrznego – w dużym skrócie: tutaj zwracamy uwagę na architekturę i kod strony, hierarchię podstron i ich zawartość oraz stan i jakość linkowania.
Audyt SEO jest niezwykle ważny, jeśli chcesz być widoczny w internetowej przestrzeni. Dobrze przeprowadzony pozwoli osiągnąć Ci wysokie pozycjonowanie Szczecin Twojej witryny. Optymalizacja SEO będzie dobra dla Ciebie, robotów Google, ale przede wszystkim dla Twoich klientów!