01.12.2022

Audyt SEO – jak zoptymalizować stronę?

Autor:

Marek

Chcesz zwiększyć liczbę odwiedzin na swojej stronie? A może podnieść jej pozycję w wyszukiwarce Google? Jest na to sposób! Audyt SEO – dzięki niemu poznasz wszystkie słabości swojej witryny. Optymalizacja SEO to czynności analityczne, które pozwolą Ci być widocznym w internetowym świecie. Z tego artykułu dowiesz się, jak poprawić pozycjonowanie stron www krok po kroku!

Audyt SEO – co to dokładnie jest?

Audyt SEO (z języka angielskiego: Search Engine Optimization) to dokładna analiza techniczna strony internetowej. Można go potraktować jako ostatni test, dzięki któremu dowiadujemy się o poziomie optymalizacji witryny w kontekście wyszukiwarek. Pozwala ocenić zastosowane rozwiązania oraz pomóc dobrać odpowiednie ulepszenia, które poprawią wyniki. To narzędzie niezwykle ważne, dające szansę na wywindowanie pozycji strony w wyszukiwarkach.

Audyt powinien być przeprowadzony przez specjalistów SEO lub agencje SEO Szczecin. Do jego realizacji potrzebne są specjalistyczne narzędzia oraz metryki. Dokonanie analizy i stworzenie później raportu wymagają profesjonalnej wiedzy – zarówno technicznej, jak i merytorycznej. Im lepszy audyt, tym większe efekty po wdrożeniu jego wyników. Optymalizacja SEO jest wprowadzana w późniejszych etapach przez m.in. specjalistów SEO, programistów, copywriterów, czy redakcję.

Korzyści z przeprowadzenia audytu SEO
Przeprowadzenie audytu SEO Szczecin jest kluczowym krokiem w stronę właściwego i zadowalającego pozycjonowania strony www. Wpływa na to wiele czynników, np. szybkość działania witryny, jej przejrzystość i czytelność, jakość zawartych treści oraz fraz kluczowych (ważna jest także ich ilość), czy odpowiednie linkowanie (zewnętrzne i wewnętrzne). Jakie są korzyści z przeprowadzenia i późniejszego wdrożenia audytu SEO?

-Audyt SEO daje pełny ogląd wszystkich elementów naszej strony, które nie działają odpowiednio właściwie i wymagają wprowadzenia zmian.
-Dzięki niemu dokładnie znamy mocne oraz słabe strony witryny, co pozwala na ocenę obecnego jej stanu oraz poprawę tych aspektów w przyszłości.
-Audyt pomoże w precyzyjnym doborze fraz o najwyższej wartości, bazując na specyfice branży. Wykorzystanie ich na stronie przyniesie nam wzrost pozycji słów kluczowych i podniesie pozycję witryny w przeglądarce.
-Zwiększy się także ruch na stronie, który jest pozyskiwany z wyszukiwarki Google.
-Dobrze przeprowadzona optymalizacja SEO Szczecin wsparta o wyniki audytu wpłynie na usprawnienie użyteczności i konwersji strony, co zostanie zauważalne w większym ruchu, a docelowo np. we wzroście sprzedaży. Witryna będzie przyjaźniejsza dla użytkującego, co zachęci go do dłuższego pobytu na niej, a to wpłynie również na jej pozycję w przeglądarce.

Optymalizacja SEO to współcześnie niemal podstawowa, a na pewno kluczowa, kwestia w kontekście osiągnięcia satysfakcjonujących wyników z funkcjonalności witryny. Przeprowadzenie audytu SEO, a potem jego poprawne wdrożenie wpływa m.in. na poprawę jakości ruchu na stronie, wzrost świadomości naszej marki wśród użytkowników internetu, a nawet wzrost sprzedaży produktów. Jak widać korzyści jest wiele, jak więc zabrać się za zrobienie audytu?

Audyt SEO – jak to zrobić?
Najważniejszą kwestią jest zlecenie audytu specjaliście SEO. Dzięki temu, będziemy mieć pewność, że jest on przeprowadzony poprawnie i na wysokim poziomie. Audyt ma formę dokumentu elektronicznego i jest listą problemów na stronie oraz sposobów ich rozwiązania. Ale od początku…

Audyt SEO to przede wszystkim analiza trzech aspektów witryny:
on-page, czyli czynników wewnętrznych – tych, które są na naszej stronie, np. wewnętrzne linkowanie, struktura strony, zawarte treści,
off-page, czyli czynników zewnętrznych, które wpływają na pozycję witryny,
strony technicznej, zwrócenie uwagi na organiczną liczbę wyświetleń, czy indeksowanie strony przez roboty.

Podstawowy audyt krok po kroku:
1.Badanie widoczności witryny – dokonuje się to za pomocą Google Search Console (sprawdzenie poprawności wyświetlania strony, mapy XML, obecności błędów 404 i najpopularniejszych słów kluczowych dot. witryny).
2.Sprawdzenie szybkości ładowania strony – to niezwykle ważny aspekt dla użytkowników oraz algorytmów Google. Możemy to zrobić w specjalistycznych programach: Google Search Console, Google Analytics oraz PageSpeed Insights.
3.Analiza fraz kluczowych – każda podstrona powinna mieć swój koszyk fraz. Często powtarzające się słowa w całej witrynie są dezorientujące dla indeksujących robotów. Dzięki poprawnemu doborowi kluczowych fraz nasza strona może wywindować w pozycjonowaniu w wyszukiwarce. Analizę przeprowadza się np. w Google Search Console, Google Ads, Google Trends, Ubersuggest czy SEMStorm.
4.Analiza struktury, treści strony oraz linkowania zewnętrznego i wewnętrznego – w dużym skrócie: tutaj zwracamy uwagę na architekturę i kod strony, hierarchię podstron i ich zawartość oraz stan i jakość linkowania.

Audyt SEO jest niezwykle ważny, jeśli chcesz być widoczny w internetowej przestrzeni. Dobrze przeprowadzony pozwoli osiągnąć Ci wysokie pozycjonowanie Szczecin Twojej witryny. Optymalizacja SEO będzie dobra dla Ciebie, robotów Google, ale przede wszystkim dla Twoich klientów!


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.