04.12.2022

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę w 5 krokach?

Autor:

Marek

Jak zaprojektować dobrą wizytówkę w 5 krokach?

Wiesz, że pomimo niewielkiej wielkości wizytówki są bardzo ważnym elementem w biznesie? Aby osiągnąć skuteczny efekt, należy jednak pamiętać o kilku istotnych kwestiach na etapie projektowania, jak i wydruku. To właśnie dzięki temu będziesz mieć pewność, że wizytówki pomogą w złapaniu nowych okazji biznesowych!

Czym są i jakie mają zastosowanie wizytówki?

Wizytówki to nic innego jak niewielki kartonik, na którym umieszcza się najważniejsze informacje o firmie lub osobie. Są podstawowym elementem w systemie identyfikacji wizualnej firmy — warto więc zachować jednorodny design również na innych elementach, takich jak np. ulotki. Dodatkowo czytelna wizytówka wręczana podczas spotkania to świetny sposób na nawiązanie znajomości, skrócenie dystansu, a także wzbudzenie zaufania u potencjalnego klienta.

Zastanawiasz się, kiedy warto zacząć korzystać z wizytówek? Tak naprawdę w każdym momencie! Nie ma znaczenia, czy dopiero rozkręcasz swój biznes, czy chcesz odświeżyć dotychczasową identyfikację wizualną — na każdym etapie wizytówki są użytecznym narzędziem w budowaniu relacji z klientami, innymi firmami i kontrahentami.

Krok 1 – zastanów się, w jakich sytuacjach będziesz korzystać z wizytówki

Najczęściej wizytówki dajemy w sytuacjach typowo reklamowych, gdy chcemy się przedstawić i wręczyć wizytówkę osobistą lub firmową. Dlaczego to takie skuteczne? Głównie z tego względu, że nawet zainteresowany rozmówca może przypadkowo zapomnieć nazwę Twojej firmy lub lokalizację, a dzięki wizytówce wszelkie niezbędne informacje ma dostępne od ręki.

Druga okazja, gdy warto mieć wizytówkę to zakupy firmowe. Zamiast dyktować dane firmy, takie jak np. NIP możesz sprzedawcy od razu podać wizytówkę, a spisanie informacji w celu odpisania zakupów od podatku będzie natychmiastowe i pozbawione jakiegokolwiek ryzyka błędów.

Krok 2 – dopasuj zakres informacji na wizytówce

To, co umieszczamy na wizytówce firmowej, a to, co na osobistej może się znacznie różnić. W obu dwóch przypadkach pamiętaj jednak o umieszczeniu czytelnych danych kontaktowych tak, aby odbiorca nie miał żadnego problemu ze skontaktowaniem się.

Na wizytówce osobistej powinny znaleźć się takie informacje jak:

-imię, nazwisko i stanowisko,
-logo firmy,
-nazwa i adres firmy,
-adres e-mail,
-numer telefonu,
-adres strony internetowej lub kod QR.

Za to wizytówka firmowa powinna zawierać:

-logo i nazwę firmy,
-dane adresowe,
-dane kontaktowe, takie jak e-mail, numer telefonu i inne,
-adres witryny internetowej firmy lub kod QR.

Krok 3 – stwórz projekt graficzny zgodny z Twoją branżą

Wizytówki charakteryzują się dosyć małą powierzchnią, na której ma znajdować się cały projekt graficzny, informacje oraz logo. Z tego względu, gdy wybierzesz ich rozmiar, upewnij się, że powstały układ graficzny zostanie dopasowany do powierzchni. Warto pamiętać o tym, że na niewielkim prostokącie dane można umieścić dwustronnie — co dodatkowo zwiększa powierzchnię użytkową.

Tworzysz produkty z wyższej półki lub Twoje usługi kojarzą się z luksusem?

W takim razie zadbaj o to, aby wizytówka doskonale to odzwierciedlała. Postaw na minimalistyczne, czysto informacyjne projekty, które nie zawierają zbyt wielu wstawek reklamowych, a zamiast tego skupiają się choćby na jakości papieru. To, na co szczególnie warto zwrócić uwagę to klimatyczny krój pisma, proste linie i ornamenty nawiązujące do branży.

Masz firmę usługową lub produkcyjną i celujesz w klientów z klasy średniej, lub wyższej?

W tym przypadku wybierz połączenie ciekawego, reklamowego designu z przejrzystością. Tego typu wizytówki powinny przyciągać uwagę i już po pierwszym spojrzeniu kojarzyć się z profesjonalizmem, który skusi potencjalnego klienta do skorzystania z Twoich usług. Oprócz tego umieść na niej logo firmy, dane, adres, a także wygodny kontakt telefoniczny lub mailowy. Taki rodzaj wizytówek jest najczęściej wybierany z racji sporej uniwersalności.

A może preferujesz kreatywność i designerskie wyrażanie siebie?

Prowadzać własną działalność lub nietypową firmę możesz pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa. Wielowymiarowe projekty, wodoodporne materiały, a może wartość dodana w postaci gratisu? Wymyślenie ciekawego pomysłu, który nawiązuje do Twojej branży, może być ciężkie — ale z naszą pomocą niekoniecznie! W naszej firmie zajmujemy się również projektowaniem wizytówek, które staną się ważnym elementem Twojej identyfikacji wizualnej, a przy tym skutecznie przyciągną uwagę odbiorcy.

Krok 4 – magia kolorów

Wyobrażasz sobie poważną firmę, która ma wizytówkę tak kolorową, jakby to był bilet do cyrku? Cóż, my też nie. Właśnie dlatego aspekt wizualny musi pasować do firmy. Tworząc wizytówki dla naszych klientów ze Szczecina i nie tylko wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na to, aby design kartonika wzbudzał zaufanie odbiorcy, zwiększał wiarygodność marki, a także umacniał lojalność względem firmy.

Krok 5 – czcionki, które pokażą Twój charakter

Podobnie jak w przypadku kolorów tak i tutaj dopasowanie jest najważniejsze. Pomyśl sobie, jakie wrażenie odniesiesz, jeśli wizytówka kancelarii adwokackiej będzie miała czcionkę kojarzącą się z bajkami lub graffiti? Definitywnie to nie jest dobry pomysł. Najlepszą opcją w takiej sytuacji są uniwersalne, standardowe fonty, które wyglądają minimalistycznie, schludnie, a przy tym mają polskie znaki (o ile Twoja wizytówka będzie w wersji polskiej).

A co z czcionkami naśladującymi ręczne pismo lub kaligrafią? Sprawdzają się dobrze jako dodatkowy element, a nie główny font wizytówki. Możesz własny podpis wykonać taką metodą, jednak zadbaj o to, aby dane kontaktowe i inne informacje pozostały maksymalnie czytelne i przejrzyste.

Na co jeszcze zwrócić uwagę?

Oprócz powyższych wskazówek dotyczących projektowania wizytówek pamiętaj również o detalach, które czasami są decydującym elementem. Mogą to być np. odpowiednie przestrzenie między tekstem a grafiką, przygotowanie projektu w trybie kolorów pasującym do druku, a nawet zeskalowanie obrazków do wymaganej rozdzielczości.

Jeśli nie czujesz się pewnie w tworzeniu własnoręcznie wizytówek, możesz wybrać profesjonalne wsparcie i niczym więcej się nie martwić. Skontaktuj się z nami i powiedz, czego potrzebujesz, a my z chęcią stworzymy dobrą wizytówkę dopasowaną do Twoich potrzeb.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.