04.12.2022

Outsourcing – wynajem marketingowca dla Twojej firmy

Autor:

Marek

Outsourcing – wynajem marketingowca dla Twojej firmy

Chcesz odciążyć swoją głowę i zająć się innymi obszarami biznesu? Outsourcing to doskonałe rozwiązanie, które ściągnie z Twoich barków sporą część pracy, zredukuje koszty i ulepszy dotychczasową strategię marketingową. Zainwestuj w swój komfort i powierz niektóre zadania ekspertom, którzy mają solidne doświadczenie i wiedzę.

Czym jest outsourcing marketingowca?

Najprostszy sposób do zrozumienia, czym jest outsourcing marketingowy to rozdzielenie działań marketingowych na wewnętrzne i zewnętrzne. Pierwsze z nich to te, którymi zajmują się różne działy w Twojej firmie, a druga kategoria to grupa funkcji e-marketingowych, które zlecane są innej firmie zewnętrznej. Co ciekawe z marketingu zewnętrznego możesz korzystać w dowolny sposób — zlecając całą pracę komuś innemu lub tylko wybraną część z istniejącego już działu.

W ramach outsourcingu marketingu otrzymujesz wsparcie z zewnątrz, które pomoże w działaniach promocyjnych, kreatywnych i marketingowych firmy. Nie musisz tworzyć specjalnie nowego działu — wynajmując marketingowca, otrzymujesz przede wszystkim jego wiedzę, doświadczenie, a także zestaw narzędzi, które są niezbędne do realizacji projektów.

Co możesz dzięki temu zyskać?

Ciekawi Cię, czemu outsourcing staje się tak bardzo popularny w ostatnim czasie? Zwróć uwagę, że coraz częściej oczekujemy od pracowników ścisłej specjalizacji, jednocześnie elastyczności, a także wydajności w każdym obszarze.

Nie zawsze mamy możliwości lub środki, aby stworzyć swój własny zespół, który będzie idealne spełniał oczekiwania. Właśnie z tego względu — a także przez intensywnie zmieniający się charakter marketingu usług — wsparcie zespołów z zewnątrz staje się popularną i skuteczną techniką.

Obniżenie wydatków

Stwierdzenie, że niższe koszty to istotny czynnik decydujący o wyborze przedsiębiorców nie jest niczym dziwnym ani przesadzonym. Pomimo że współczesny e-marketing opiera się na autentycznej jakości, to jednak wszelkie działania należy dobierać rozważnie i na miarę możliwości firmy. W związku z tym outsourcing to dla wielu biznesów szansa na zmniejszenie wydatków, ponieważ nie tworzą całego działu marketingu od zera. Co więcej, nie muszą również zatrudniać wielu wykwalifikowanych pracowników, ponosić kosztów sprzętu lub oprogramowania.

Dostęp do wiedzy i doświadczenia profesjonalistów

W ramach outsourcingu to Ty wybierasz, jakich specjalistów potrzebujesz najbardziej. Wśród nich znajdują się osoby pracujące w swojej branży od lat, które doskonale wiedzą, jakie trendy lub technologie są współcześnie skuteczne i atrakcyjne. Możesz skorzystać z usług grafików, copywriterów, osób zarządzających kampaniami oraz wielu innych dostępnych propozycji. Dzięki temu zyskujesz maksimum korzyści przy minimalnym wysiłku — w ramach indywidualnie dopasowanej oferty.

Oszczędność czasu dzięki efektywności

O wiele większa efektywność to skuteczny sposób, jeśli liczy się dla Ciebie jak najszybszy czas zrealizowania projektu. Dobrym przykładem tego, jak to działa jest outsourcing marketingowca z naszej firmy w Szczecinie. Załóżmy, że potrzebujesz pomocy całego zespołu marketingowego, aby rozpocząć, dopracować i doprowadzić do końca nowy projekt.

Wybrani specjaliści koncentrują się na zrealizowaniu konkretnych zadań, określonych celach i osiągnięciu punktu, który wyznaczysz. Finalnie rozliczamy się wyłącznie za czas spędzony nad Twoim projektem — a nie za czas spędzony w biurze na innych zadaniach. Dzięki temu Ty możesz skupić się na swojej działalności — a my robimy to, co trzeba. Obustronne korzyści bez zbędnych komplikacji to świetny argument przemawiający za tym, czy warto korzystać z usług marketingowca online.

Oprócz powyższych punktów możemy wymienić jeszcze inne korzyści wynikające ze wsparcia profesjonalnego marketingowca i są to:

-ekspresowa realizacja projektów i elastyczność, jeśli chodzi o zakres usług,
-podniesienie jakości obsługi, dzięki doświadczeniu profesjonalistów,
-oszczędność pieniędzy, która pozwoli przeznaczyć więcej zasobów na najważniejsze obszary firmy,
-dostęp do nowoczesnych rozwiązań, które posiadają marketingowcy,
-elastyczność zatrudnienia, a nawet miejsca pracy.

Jakie zadania możesz zlecać w ramach outsourcingu?

Zanim nawiążesz współpracę z inną firmą, której zlecisz działania marketingowe, prawdopodobnie przejdziesz dokładny wywiad dotyczący Twoich potrzeb. Dzięki temu druga strona ma szansę dopasować swoją ofertę do Twoich oczekiwań — co w takowej branży jest niezwykle istotne.

Możemy jednak przytoczyć kilka najczęściej zlecanych zadań, takich jak np.:

-prowadzenie komunikacji w mediach społecznościowych,
-tworzenie strategii marketingowych, dotyczących promocji, reklamy, komunikacji, a także dystrybucji,
-tworzenie contentu w formie tekstów, grafik, zdjęć, filmów i postów na media społecznościowe,
-badanie zachowań i oczekiwań klientów, a także wykonywanie testów,
-pozycjonowanie SEO,
-kampanie Google Ads,
-monitorowanie i analiza wyników prowadzonych działań.

Jak widzisz — wybór jest naprawdę ogromny. Doskonale zdajemy sobie z tego sprawę, dlatego też nasze usługi outsourcingu marketingowca poprzedza kompleksowy wywiad, poznanie Twoich potrzeb, a także analiza bazująca na danych, a nie przesłankach.

U kogo sprawdzi się wynajem marketingowca?

Istotną korzyścią outsourcingu jest to, że doskonale pasuje zarówno do dużych, jak i mniejszych przedsiębiorstw. Liczy się przede wszystkim chęć osiągnięcia konkretnych celów strategicznych, optymalizacja działu marketingu, a także rozwój i promocja swojej marki.

Wsparcie zdalnego e-marketingowca warto wybrać gdy:

-Twoja firma potrzebuje tańszego i lepszego marketingu w zakresie tworzenia treści,
-chcesz żmudne i powtarzalne zadania zlecić komuś z zewnątrz, aby Twój dział marketingu skupił się na istotniejszych zadaniach,
-szukasz marketingu wysokiej półki i chcesz wybrać wyłącznie doświadczonych, renomowanych i wykwalifikowanych ekspertów,
-zastanawiasz się nad poprawieniem efektywności i spójności dotychczasowej komunikacji marketingowej, ale masz ograniczone możliwości jeśli chodzi o liczbę godzin i zasoby,
-potrzebujesz świeżych pomysłów, niestandardowego podejścia i nowatorskich technik i trendów.

Outsourcing marketingowca to wygoda zarówno w przypadku krótkoterminowych potrzeb, jak i w formie długofalowego wsparcia. Mnogość korzyści, atrakcyjna cena, indywidualne podejście — to tylko niektóre elementy, dzięki którym skutecznie przygotujesz swój biznes na przyszłość.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.