Oferta

Blog

powróć do bloga

Social media. Jak pisać posty, żeby inni je czytali?

Social media. Jak pisać posty, żeby inni je czytali?16.08.2022

Media społecznościowe mogą być wizytówką firmy i jednocześnie świetnym reklamowym polem do popisu. Służą do komunikacji z klientami i dają możliwość bliskiej z nimi interakcji. Dobrze napisane posty przyciągają uwagę i zwiększają grupę odbiorców, przez co stanowią niemal darmową reklamę firmy. Trzeba jednak wiedzieć, jak zrobić to dobrze. Jak więc stworzyć dobrą komunikację w social media? Jak pisać posty, by osiągały satysfakcjonujące zasięgi? W tym artykule kampania social media Szczecin stanie się jasna jak słońce!

 

Social media i ich potencjał

Facebook jest królem social mediów. To najpopularniejsza platforma tego typu na świecie. Dziennie korzysta z niej ponad 2.9 miliarda użytkowników. Dzięki niej w momencie, gdy zakładamy konto mamy dostęp do ogromnej liczby potencjalnych klientów. W dzisiejszych czasach to niemal podstawowe narzędzie do komunikacji z odbiorcami, także tej reklamowej. Niestety, wiele z firm nie potrafi wykorzystywać tego darmowego, a jak ogromnego potencjału Facebooka.

 

Post z ofertą sprzedażową lub nudnym zdjęciem z realizacji naszej działalności nie przyciągają współczesnych odbiorców. Nie ukrywajmy, pisać posty trzeba umieć. Choć nie jest to wcale tak łatwe, jak może się wydawać, nie jest też nieosiągalne. Pokażemy Wam kilka najważniejszych punktów, na które warto zwrócić uwagę, prowadząc kanał social media Szczecin. Postaramy się podpowiedzieć - jak przyciągnąć klientów na Facebooku, jak pisać angażujące posty i jak nie robić błędów w komunikacji social media Szczecin!

 

Kampania social media i jej persona

Podstawowym i kluczowym zadaniem w kontekście prowadzenia social mediów (i nie tylko), a także wszelkich kampanii w Facebook Ads Szczecin, jest odpowiedź na pytanie - kim jest twoja persona? W uproszczeniu oznacza to określenie twojej grupy docelowej. Im dokładniej to zrobisz, tym prościej będzie ci później zaplanować i stworzyć komunikaty. Pomoże ci to w łatwiejszym dotarciu do odbiorców, atrakcyjnym i wartościowym doborze tematów postów, a także stworzeniu efektywnej reklamy w Menedżerze Reklam.

 

Określanie grupy docelowej - na co zwrócić uwagę?

 

  • Płeć,
  • wiek,
  • wielkość miejscowości, w której odbiorca mieszka,
  • status społeczny (wykształcenie, zawód),
  • zainteresowania i pasje,
  • potrzeby.

 

To najbardziej podstawowe cechy potrzebne do określenia persony. Tego kroku nie możemy pominąć, jest on niezwykle ważny w planowaniu i tworzeniu strategii komunikacyjnej w social media Szczecin. W końcu - skąd mamy wiedzieć, jak pisać, gdy nie wiemy do kogo piszemy? Tekst, który jest pisany do ogółu odbiorców, zwykle jest pisany tak naprawdę do nikogo. Precyzja w tym przypadku jest obowiązkowa. Teraz, skupmy się na stylu i zawartości postów. Jak pisać, by być czytanym w wirtualnym morzu treści?

 

Facebook copywriting - jak skutecznie pisać posty?

Treści publikowane na profilu facebookowym powinny być interesujące i angażujące. Przez to chętniej będą czytane, lajkowane i udostępniane wśród odbiorców - a właśnie o to nam chodzi. Jak już mówiliśmy, pisanie nie jest proste. Jednak można nauczyć się kilka warsztatowych zasad.

  1. Prosty i poprawny język. Komunikat powinien być napisany prosto i krótko. Zdania długie, skomplikowane i wielokrotnie złożone nie są tutaj pożądane. Dodatkowo, ważna jest poprawność gramatyczna, interpunkcyjna i ortograficzna. Ważne! Jeśli piszesz w języku polskim - stosuj polskie znaki. Pisz bezpośrednio i nieoficjalnie do odbiorcy (“na ty”), a o sobie w pierwszej osobie liczby mnogiej (“chcemy”, “dajemy”).
  2. Czytelność tekstu. Długa i nieprzejrzysta treść nikogo nie zainteresuje. Estetyka jest ważna. Warto stosować nagłówki, wypunktowania, akapity, hasztagi i emoji. Szczególnie pamiętaj o tych ostatnich. To one w dużej mierze budują i pokazują emocje w poście. Emoji kojarzą się mocno z social mediami - nie zapominaj o tym!
  3. Ciekawa i interesująca treść. To oczywistość. Jeśli treść posta nie będzie interesująca i dopasowana do odbiorcy i jego zainteresowań (sic!) to nikt jej nie przeczyta. Powinna przykuwać uwagę i budzić zainteresowanie. Wykorzystaj ją także do wzbudzenia pożądania, np. pokazując ofertę swojej firmy i jej wyjątkowość.
  4. Angażująca treść, czyli call to action. Używaj języka bezpośredniego i zwrotów wprost, np. “udostępnij”, “kup”, “sprawdź”, “zostaw komentarz” etc. W ten sposób wzbudzisz zaangażowanie i wskażesz odbiorcy, co ma robić. Bardzo często tak można również zainicjować dyskusję pod postem, np. gdy w poście zadasz jakieś pytanie użytkownikowi.
  5. Zapytania. Pytania są ważne i lubiane przez facebookowiczów. Nie powinny być zadawane w formie otwartej (“Dlaczego?”, “Jak?”). Odpowiedzi na takie, zajmą więcej czasu, a w social mediach raczej go nie mamy. Lepiej pytać w formie zamkniętej lub sugerować odpowiedzi (np. “Twoje samopoczucie od 1 do 10 to…?”).
  6. Przyciągająca grafika. To w głównej mierze na niej zatrzymuje się nasz wzrok, gdy przeglądamy social media Szczecin. Estetyczna, zaprojektowana zgodnie ze współczesnymi standardami i z chwytliwym hasłem - skutecznie zatrzyma oko na dłużej i sprawi, że odbiorca zajrzy w treść posta.
  7. Zdjęcia. Social media lubią zdjęcia, nawet bardziej niż grafiki. Te najwięcej lajkowane, to naturalne (bliskie rzeczywistości), wysokiej jakości, pokazujące życie firmy, jej kulisy i codzienność.
  8. Oznaczanie. W poście oznaczaj lokalizację i ludzi. Dzięki temu szybciej możesz zwiększyć zasięg posta i trafić do większej liczby odbiorców.
  9. Harmonogram. Planuj! Odbiorcy lubią regularność i cykliczność. Nie znikaj na długo. To może zmniejszyć zainteresowanie Twoim profilem.

 

To top 9 zasad skutecznego pisania postów. Dziesiątą, choć nieco ukrytą zasadą, którą chcemy podkreślić jest zabawa! Nie zapomnij o niej! Social media to świetne narzędzie do próbowania, sprawdzania różnych metod i ryzykowania. Uwierz nam, można się tym bawić! Oczywiście, jeśli nie czujesz się na siłach, zawsze możesz skorzystać z usług profesjonalnego copywritera lub specjalisty social media!

 

Dołącz do grona zadowolonych klientów Współpracuj z nami