Oferta

Blog

powróć do bloga

5 praktycznych rad jak ilustrować teksty biznesowe - czyli sztuka tworzenia treści B2B

5 praktycznych rad jak ilustrować teksty biznesowe - czyli sztuka tworzenia treści B2B12.10.2021

Kojarzysz to melancholijne uczucie podczas jazdy pustą trasą, bez atrakcyjnych krajobrazów, ani niczego, co mogłoby zwrócić Twoją uwagę? Podobnego wrażenia możesz doświadczyć podczas czytania nudnych bloków tekstu, gdzie tak naprawdę w połowie zapominasz, czego on dotyczy.

Zapewne zależy Ci na tym, aby Twoje teksty wywarły na czytelniku pozytywne wrażenie, czyż nie? W takiej sytuacji zapoznaj się z naszym artykułem, który pokazuje, jak wielkie znaczenie mają różne narzędzia w tworzeniu treści B2B dla klientów ze Szczecina lub dowolnego innego miasta.

 

1. Znalezienie dobrego stocka zdjęć i grafik

 

Urozmaicanie swoich tekstów z dowolnej branży poprzez dodanie grafiki i zdjęć jest jedną z najlepszych strategii. Wystarczy rzucić okiem na artykuł, który oddziałuje na wyobraźnię czytelnika jedynie przez słowa, a następnie porównać go z takim, gdzie zilustrowano produkty lub usługi!

O wiele lepiej odbieramy to, co możemy zobaczyć — stoi za tym przede wszystkim nasza ciekawość i sposób poznawania świata przy pomocy wszystkich zmysłów.

Z oprawą graficzną tekstów jest trochę jak z gotowaniem — bez dobrych składników nic z tego nie wyjdzie. Właśnie z tego względu pierwszym krokiem powinno być odnalezienie dobrego stocka, który oferuje bogatą bibliotekę zdjęć w wysokiej jakości, a co najważniejsze — dobrym stylu. W zakresie treści B2B - rady powinny skupiać się na składowych, które następnie mogą zapracować na zadowalający efekt. Wybierając potencjalne obrazy lub ikony zwracaj uwagę, aby były w podobnej estetyce. Dzięki temu zachowasz wizualną spójność i podkreślisz dbałość o szczegóły w swojej firmie.

 

2. Zatrudnienie ilustratora lub fotografa

 

Jeśli dobór stocka masz już za sobą, teraz zadbaj o to, aby tworzenie treści B2B dla firm ze Szczecina lub innych miast okraszone zostało wkładem własnym.

Mowa o zatrudnieniu ilustratora i/lub fotografa w celu stworzenia ciekawych materiałów dla marki! Zależnie od tego, czym zajmuje się Twoja firma, mogą one przybrać różną formę. W przypadku sprzedaży konkretnych produktów warto wykonać ciekawą sesję, aby stworzyć galerię pokazującą faktyczny wygląd wszelkich rzeczy z asortymentu. Za to działalność B2B w Szczecinie związana z usługami o charakterze doradczym z pewnością zyska na wizerunku, jeśli do tekstów dodamy zdjęcia osób, które się tym zajmują. Estetyczne portrety zwiększają wiarygodność i jednocześnie pokazują profesjonalizm firmy.

Grafik to nie jedyna osoba, która może ulepszyć sztukę tworzenia atrakcyjnych tekstów dla biznesu w Szczecinie i innych rejonach — ilustrator także odgrywa dużą rolę! Zwłaszcza gdy Twoja działalność skupia się przede wszystkim na teoretycznym koncepcjach — w takim momencie różnego rodzaju infografiki i ilustracje rozwiązań będą nieocenione dla odbiorcy. 

 

3. Dobór i znajomość odpowiednich narzędzi

 

Prawdopodobnie większość osób, gdy myśli o narzędziach związanych z obróbką grafik lub ilustracji, ma na myśli jedynie te najpopularniejsze warianty. Może to być np. popularny Photoshop, uniwersalne narzędzie firmowe K2, a także programy domyślnie wbudowane w smartfony.

Każdy z nich z pewnością pozwala na wiele opcji edycji, ale czy tak naprawdę to jest właśnie to, czego potrzebujesz?

Dobry grafik w Szczecinie lub innym mieście, który skupia się na ilustrowaniu tekstu biznesowego, nie musi perfekcyjnie znać wielu programów. W takim przypadku wystarczy doskonałe opanowanie jednego narzędzia do treści B2B, z którego można następnie wiele wyciągnąć — począwszy od prostego kadrowania, aż po zmiany estetyczne i dodanie tekstu.

 

4. Wybranie formy zgodnej z Twoimi potrzebami

 

Każdy renomowany grafik w Szczecinie lub innym mieście zwróci uwagę na formę ilustracji. Pod tym ogólnym pojęciem kryją się zarówno zdjęcia, jak i grafiki. Jeśli chodzi o urozmaicanie swoich tekstów B2B zdjęciami, należy pamiętać, że taka forma nieco narzuca odbiorcy konkretną interpretację. Chodzi tutaj głównie o to, że każda fotografia pokazuje jakiś konkretny przedmiot, usługę, osoby, czy także zdarzenia.

W taki sposób konkretyzujemy to, co ma zobaczyć czytelnik — zależnie od potrzeb ma to swoje wady, jak i zalety.

W porównaniu do zdjęć grafiki dają nieco więcej swobody i pola do interpretacji. Wystarczy sobie wyobrazić, w jaki sposób na nich można zilustrować dane, statystyki, czy też zbliżające się wydarzenia. Aby dopasować formę do swoich potrzeb, poświęć większą część czasu właśnie na analizę tego, czego oczekujesz!

 

5. Gdy zabraknie pomysłów — wezwanie do pomocy copywritera

 

Nawet najlepsza ilustracja nie wystarczy, jeśli zawartość artykułów będzie na niskim poziomie. W takiej sytuacji niezbędny okazuje się profesjonalny copywriting — Szczecin obfituje w wiele firm, które doceniły, jak wielką różnicę robi dopracowana treść. Dzięki współpracy otrzymasz jakościowe i fachowe teksty, zgodne z zasadami pozycjonowania i SEO, co pozytywnie wpłynie na widoczność marki. Jednocześnie dobrzy copywriterzy doskonale zdają sobie sprawę, jak przyciągnąć uwagę czytelnika samym tytułem — a to już połowa sukcesu!

Dotyczące marketingowych treści B2B rady to tylko kilka praktycznych wskazówek, którymi warto się kierować tworząc content swojej strony lub sklepu. Oprócz nich istnieje oczywiście jeszcze wiele innych strategii, bądź też sposobów na intrygujące ilustrowanie tekstu.



Potrzebujesz pomocy? Nasza agencja marketingowa w Szczecinie oferuje usługi związane z tworzeniem treści B2B, wykorzystując do tego odpowiednie narzędzia.

Aby uzyskać więcej informacji, skontaktuj się z nami telefonicznie lub przez e-mail!

 

Dołącz do grona zadowolonych klientów Współpracuj z nami