Więcej w kategorii:

Blog Sklepy Blog Strony Blog wszystkie
16.03.2021

Jak zacząć sprzedaż online, czyli przeniesienie biznesu do sieci

Autor:

Maciej Żmudzki

Masz już swoją stacjonarną firmę? A może rozpoczynasz nowy biznes całkowicie od nowa? Bez względu na to, który powód Tobą kieruje, pamiętaj, że sklep internetowy to aktualnie jedna z najlepszych inwestycji w swoją działalność. Dzięki niej nie tylko dotrzesz do większej ilości Klientów, ale także podniesiesz jakość swoich usług, zaoszczędzisz, a co najważniejsze rozwiniesz swój biznes na wiele sposobów. Tworzenie sklepów WWW to nie lada sztuka, z którą świetnie radzą sobie firmy ze Szczecina.

Dlaczego warto przenieść biznes do Internetu?

Zgodnie z najnowszymi badaniami rynku coraz więcej Polaków korzysta z zakupów internetowych, a sama wartość handlu e-commerce wyceniana jest na wiele miliardów złotych. Na podstawie tych danych wyłania się wniosek, że klienci ze Szczecina i innych miast przestawiają się na regularne nabywanie towarów przez sklep internetowy. Szczególnie w dobie panującej pandemii zakupy przez Internet są niezwykle wygodne zarówno dla osób młodszych, jak i starszych.

Tworzenie sklepów internetowych niesie ze sobą wiele korzyści zarówno dla konsumentów, jak i prowadzących je firm. Na szczególną uwagę zasługują takie zalety, jak:

  • zwiększony zasięg — w porównaniu do biznesu stacjonarnego np. w Szczecinie, sklep WWW przyniesie Ci zwiększony ruch, ponieważ Twoja strona pracuje 24 godziny na dobę. Dzięki temu dociera do wszystkich konsumentów i pozwala na oglądanie tej samej rzeczy przez wiele różnych osób, czego nie można powiedzieć o formie stacjonarnej;
  • strategia wielokanałowa — na przykład połączenie tradycyjnej sprzedaży w Szczecinie z wdrożeniem sklepu na platformie Presta jest pewnym kluczem do sukcesu, zwłaszcza z tego względu, że spójność marki znacznie podnosi jej atrakcyjność w oczach konsumentów;
  • redukcja wydatków — być może wielu przedsiębiorcom wydaje się, że biznes online potrzebuje dużego wkładu finansowego. Należy jednak na to spojrzeć z innej strony — sklep Internetowy nie wymaga np. miejsca na magazynowanie produktów, czy nawet kosztów najmu powierzchni użytkowej;
  • dopracowanie strategii marketingowej — bez względu na to, co zawiera Twój sklep online pochodzący ze Szczecina warto, aby wyszukiwarka Google go dostrzegała. Skuteczne pozycjonowanie to jedna z najlepszych inwestycji, które faktycznie przekładają się na zwiększenie ruchu na stronie i podniesienie jakości contentu.

Od czego zacząć?

Pierwszym i najważniejszym krokiem powinien być dla Ciebie dobrze dopracowany plan. Bez niego Twoje szanse na sukces znacznie maleją, ponieważ Internet rządzi się swoimi prawami, podobnie jak i różne platformy e-commerce, np. sklep na oprogramowaniu Shoper. Jeżeli masz już biznesplan, to następnym krokiem powinno być znalezienie czegoś, co sprawi, że wybijesz się z tłumu. Tworzenie sklepów WWW przez firmy ze Szczecina, jak i innych miast skupia się na znalezieniu unikalnej propozycji sprzedaży — może to być niezwykle atrakcyjna cena na tle konkurencji, wyjątkowa jakość, innowacyjny produkt, czy może oryginalna forma prezentacji.

Oprócz tego nie wolno zapominać o całkowitych podstawach — czyli wykupieniu dobrej domeny. Jej koszt na początku prowadzenia sklepu internetowego przez firmę ze Szczecina może być zależny od wielu czynników, jednak jest tego wart, ponieważ zwiększa atrakcyjność strony zarówno w oczach konsumentów, jak i robotów Google. Jeśli stawiasz pierwsze kroki w biznesie online, musisz wiedzieć, jak ważna jest obecność w sieci i mediach społecznościowych. Największy obrót Klientów zyskują sklepy WWW, które docierają przez wszystkie możliwe kanały do ludzi.

Sklep czy strona internetowa?

Przed wyborem strony lub sklepu internetowego warto przeprowadzić analizę funkcji, jakie ma spełniać przyszła platforma. Najczęściej tradycyjne strony służą przede wszystkim do prezentacji firmy i jej usług, co lekko ogranicza możliwość dokładnego opisu oferty. Sklepy online tworzone np. w Szczecinie są świetnym mechanizmem do obsługi i realizacji zamówień, płatności, czy nawet monitorowania zasobów.

Bazując na tych informacjach, z pewnością możesz już mniej więcej określić, czego bardziej potrzebujesz. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby postawić także na innowacyjność i przebić konkurencję czymś oryginalnym — być może połączenie sklepu internetowego i strony ze wskazówkami specjalistów, lub szczegółowym katalogiem produktów?

Pamiętaj, że określenie celu sklepu internetowego znacznie ułatwi pracę nie tylko Tobie, ale również pozostałym pracownikom, marketingowcom, programistom, a nawet osobom odpowiedzialnym za estetyczną stronę platformy. W branży sprzedażowej kluczem do sukcesu jest intuicyjność i płynność podczas korzystania ze strony lub sklepu — bez tego łatwo można stracić zainteresowanie Klienta.


Zaufali nam
Zaufało nam już ponad 400 firm z Polski i świata.