Oferta

Blog

powróć do bloga

Działania reklamowe w branży prawnej - marketing prawniczy

Działania reklamowe w branży prawnej - marketing prawniczy01.08.2017

Branża prawna, ze względu na ograniczenia wynikająca z przyjętej etyki zawodowej oraz monitoringu ze strony samorządowych komisji etyki oraz konkurencji, ma ograniczone pole działania w przypadku reklamy i promocji swojej oferty. Nie jest jednak tak, że radca prawny lub adwokat w ogóle nie może prowadzić działań marketingowych. Na które rozwiązania promocyjne może pozwolić sobie kancelaria prawna? Poniżej przedstawiamy kilka przykładów!

Warto na samym początku wspomnieć, że wiele kancelarii obawia się korzystać z narzędzi do promocji swoich usług, gdyż uważają, że jest to złamanie etyki zawodowej. Zawsze w tym momencie posługujemy się przykładem Pani Adwokat, która wygrała sprawę przeciwko rzecznikowi dyscyplinarnemu, który oskarżył ją o wykorzystanie reklamy (m.in. AdWords) niezgodnie z etyką adwokata. Przejdźmy jednak do meritum sprawy, czyli dozwolonych form promocji biznesu jakim niewątpliwie jest również kancelaria prawna.

Przedstaw się, czyli strona internetowa.

Obecnie podstawowym narzędziem do promocji niemal każdej działalności jest strona internetowa - nie inaczej jest w branży prawnej. Każdy radca prawny lub adwokat może posiadać stronę internetową, na której potencjalni klienci odnajdą zakres oferowanych usług, specjalizacje danej kancelarii, czy tematyczny blog, na którym fachowcy dzielą się profesjonalną wiedzą w przystępnym języku.

Dzięki powyższym działaniom kancelaria ma szansę zaprezentować swoje mocne strony szerszemu gronu odbiorców oraz przekonać do siebie klienta, który jest dopiero na etapie poszukiwań odpowiedniego przedstawiciela prawnego. Implementując na stronie takie elementy takie jak czat lub formularz kontaktowy, w wygodny sposób umożliwimy odwiedzającym stronę kontakt z kancelarią.

Daj się znaleźć, czyli pozycjonowanie strony (SEO).

Specjalistów z branży prawnej nie brakuje, więc oprócz posiadania samej strony internetowej ważne są również wysokie pozycje w wyszukiwarce na wybrane frazy kluczowe. Bez odpowiedniej pracy agencji reklamowej strona danej kancelarii zginie wśród milionów innych stron bez względu na to jak efektowna by nie była. Ważne jest więc wspólne sprecyzowanie, wraz ze specjalistami od marketingu, kluczowych fraz, na które powinniśmy się pojawiać w wynikach wyszukiwań oraz wywindować je na jak najwyższe pozycje, aby potencjalni klienci mieli możliwość poznania kancelarii oraz zakresu usług, które oferuje.

Zaoferuj swoją pomoc natychmiast, czyli Google AdWords.

Pozycjonowanie wymaga cierpliwości i jest to długofalowa inwestycja, która procentuje wraz z upływem czasu. Jeżeli kancelaria potrzebuje narzędzia, które pozwoli od razu pojawić się na szczycie wyników wyszukiwania w sekcji stron promowanych to idealnym rozwiązaniem jest w tym wypadku Google AdWords. Po odpowiednim skonfigurowaniu i uruchomieniu kampanii linków sponsorowanych strona kancelarii pojawia się na szczycie listy wyszukiwań pod wybranymi frazami, na których jej zależy.

Wykorzystując AdWords kancelaria może więc w błyskawiczny sposób zyskać pierwszych potencjalnych klientów zaraz po rozpoczęciu działalności lub tuż po opublikowaniu swojej nowej strony internetowej. Kampania linków sponsorowanych (SEM) jest więc nie tylko idealnym uzupełnieniem kampanii SEO, ale również doskonale sprawdza się jako samodzielne narzędzie do promocji.

 

Dołącz do grona zadowolonych klientów Współpracuj z nami